Da jeg transkriberer lægeerklæringer skal jeg bruge et krypteringsprogram der også kan bruges på en windows PC. Her ser det ud til TrueCrypt fungerer, hvilket passer mig fint, da det også var det vi brugte inden jeg skiftede OS.
I windows havde jeg et program der kunne slette/overskrive lyd- og tektsfilerne når jeg var færdig med dem. Findes der noget lign. til ubuntu? Er det nødvendigt eller sletter ubuntu på en anden måde en windows, der som jeg har forstået det ikke sletter filerne "rigtigt" førend pladsen på HD'en skal bruges.
Tak
Permanent sletning af filer.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Permanent sletning af filer.
Værken Windows eller Linux sletter filer, de markere bare området som ikke værende i brug, når der så er en anden fil der bliver tildelt pladsen vil det bare blive overskrevet, fylder den nye fil mindre end den gamle vil der stadig være en stup af den gamle.
For at kunne slette filer helt kan du gøre følgende:
Installer nautilus-actions og åben System->Indstillinger->Nautilus Actions Configuration, tryk Tilføj, udfyld som på billedet her:
Billed er fra denne engelske guide.
Skift fil fanen betingelser go sæt den op som følgende:
Log ud og log ind
Her efter skulle du have mulighed for at vælge Shred nå du højer klikker på en fil.
For at kunne slette filer helt kan du gøre følgende:
Installer nautilus-actions og åben System->Indstillinger->Nautilus Actions Configuration, tryk Tilføj, udfyld som på billedet her:
Billed er fra denne engelske guide.
Skift fil fanen betingelser go sæt den op som følgende:
Log ud og log ind
Her efter skulle du have mulighed for at vælge Shred nå du højer klikker på en fil.
-
Tak Jenbo. You rock
Således ser det ud i dag:
Således ser det ud i dag:
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Tak for opdateringen