WiFi kvæler hastigheden på dit bredbånd
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
WiFi kvæler hastigheden på dit bredbånd
Kabler er stadig den bedste løsning, hvis man vil have den maksimale bredbånds-hastighed.
http://www.computerworld.dk/art/114798/wifi-kvaeler-hastigheden-paa-dit-bredbaand?a=fp_2&i=513
PS : Rigtige nørder kører kablet
http://www.computerworld.dk/art/114798/wifi-kvaeler-hastigheden-paa-dit-bredbaand?a=fp_2&i=513
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: WiFi kvæler hastigheden på dit bredbånd
Det giver også en hæslig forsinkelse.
-
- Geografisk sted: Svendborg
Men det er jo så let
-
- Admin
Det er jo ofte et valg mellem de 2 ting man tager
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
christian.arvai skrev:Kabler er stadig den bedste løsning, hvis man vil have den maksimale bredbånds-hastighed.
Der er flere fordele ved kablet net i forhold til trådløst.
- Trådløst kører half-duplex, hvor imod kablet kører fuld duplex. half-duplaex er at der kun er en der sender, og alle andre lytter/holder kæft, og fuld duplex er at flere computere og router/modem box kan sende og modtage samtidigt.
- Der er alt for meget trafik på 2,4 GHz båndet fra mange sendere (routere/access points/og computere), men også Bluetotth udstyr, såvel ikke-bluetooth udstyr som trådløse tastaturer og mus. Det giver enorme mængder af støj på 2,4 GHz båndet.
- Sikkerhed: Kun WPA2 med AES kryptering er rigtig sikkert (YMMV).
- Sikkerhed: Det er lidt svært at "låne" en netforbindelse fra et kabel, hvor WiFi/WLAN derimod breder sig i rette linier og reflekterer med mere ud af bygningen rummet.
- der er flere
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: How to be me
Når lejligheden byder sig.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
jeg vil foreslå dig at tale pænt og droppe den der atityde
-
ja ja men det er altså det man siger når man står på r.... over sådan et l....kabel når man hurtig skal ud og p....
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
soundpartner skrev:
jeg vil foreslå dig at tale pænt og droppe den der atityde
Jeg vil lige bemærke at jeg er enig med soundpartner, og så tilføje at træerne ikke gror ind i himlen.
De studerende er sandsynligvis sikret arbejde, og behøver ikke at bekymre sig om fremtiden med et verdenspatent (læs min forudsigelse er: Det bliver et blockbuster patent, der giver over 1000 mio. USD i indtægt til ejerne af patentet.)
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Admin
How to be me skrev:ja ja men det er altså det man siger når man står på r.... over sådan et l....kabel når man hurtig skal ud og p....
Læser jeg forkert eller tager du den bærbar med dig når du skal på toilettet?
-
det var lige før det fløj derud
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Jeg ville godt nok være en ualmindelig trist panda hvis jeg skulle forbinde min telefon med kabel hver gang jeg skulle på nettet, bare for at få højere hastighed. Eller min computer, for den sags skyld.
Så foretrækker jeg alligevel en lidt langsommere forbindelse, frem ingen forbindelse. Mobilitet for ze win.
Så foretrækker jeg alligevel en lidt langsommere forbindelse, frem ingen forbindelse. Mobilitet for ze win.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
- Geografisk sted: Albertslund
Vi har 3 computere i huset, og alle er laptops.
Kun den ene er forbundet til nettet via kabel, og det er den der fungerer som server, mens de 2 andre er forbundet trådløst.
Havde vi skulle forbinde de 2 andre med kabel ville det bare være endnu flere forbandede kabler der skulle ligge hen over gulvet, som man kunne falde over, eller hundene kunne vikle sig ind i og rive computerne ned på gulvet, da begge står på sofabordet.
Det er slemt nok at strømkablerne ligger og driver på gulvet, og netop dét har været årsagen til at jeg måtte købe ny bærbar for 6 måneder siden, da den ene af vores hunde fik viklet sit ben ind i strømkablet og trukket så kraftigt i laptoppen at den lettede fra bordet og var ved at ryge på gulvet... strømstikket inde i laptoppen blev ødelagt så det sidder løst og man kan ikke altid lige rykke på den uden at strømmen ryger
Nej så ikke flere kabler herhjemme, så hellere nedsat hastighed på nettet og færre kabler... glæder mig også til den dag man opfinde den ledningsfrie strømforsyning
Eneste ulempe er at overførsel mellem den kablede server og de trådløse laptops ikke kan komme over 2,0 mb/sek, fordi vores router er lidt gammeldags og kun kan køre på g og b, men vil gerne have en ny der kan køre på n, da begge "dagligedags" laptops understøtter dette.
I det daglige når vi surfer på nettet eller henter større filer fra nettet bemærker vi ikke at vi er trådløse, da vores internethastighed ligger på 10 mbit i både upload og download (og det giver vi kun sølle 39 kr/md for)
Kun den ene er forbundet til nettet via kabel, og det er den der fungerer som server, mens de 2 andre er forbundet trådløst.
Havde vi skulle forbinde de 2 andre med kabel ville det bare være endnu flere forbandede kabler der skulle ligge hen over gulvet, som man kunne falde over, eller hundene kunne vikle sig ind i og rive computerne ned på gulvet, da begge står på sofabordet.
Det er slemt nok at strømkablerne ligger og driver på gulvet, og netop dét har været årsagen til at jeg måtte købe ny bærbar for 6 måneder siden, da den ene af vores hunde fik viklet sit ben ind i strømkablet og trukket så kraftigt i laptoppen at den lettede fra bordet og var ved at ryge på gulvet... strømstikket inde i laptoppen blev ødelagt så det sidder løst og man kan ikke altid lige rykke på den uden at strømmen ryger
Nej så ikke flere kabler herhjemme, så hellere nedsat hastighed på nettet og færre kabler... glæder mig også til den dag man opfinde den ledningsfrie strømforsyning
Eneste ulempe er at overførsel mellem den kablede server og de trådløse laptops ikke kan komme over 2,0 mb/sek, fordi vores router er lidt gammeldags og kun kan køre på g og b, men vil gerne have en ny der kan køre på n, da begge "dagligedags" laptops understøtter dette.
I det daglige når vi surfer på nettet eller henter større filer fra nettet bemærker vi ikke at vi er trådløse, da vores internethastighed ligger på 10 mbit i både upload og download (og det giver vi kun sølle 39 kr/md for)
Hilsen Kenny
-