Installation af DSS Player Pro under WIne
-
Installation af DSS Player Pro under WIne
Jeg bruger DSS Player Pro som en del af noget fritidsarbejde, og det er nok det eneste windows program jeg skal bruge.
Jeg har installeret Wine via softwarecenteret og propper CD'en i maskinen -> dobbeltklikker cd'en på skrivebordet -> højreklikker på launcer.exe -> open with wine... -> får denne meddelelse:
The file '/media/R2096_56/launcher.exe' is not marked as executable. If this was downloaded or copied from an untrusted source, it may be dangerous to run. For more details, read about the executable bit.
Under egenskaber af launcher.exe -> allow executing file as program -> Sorry, could not change the permissions of "launcher.exe": Error setting permissions: Read-only file system
prøver at ændre read only til read/write -> Sorry, could not change the permissions of "launcher.exe": Error setting permissions: Read-only file system
What to do?
Andreas
Jeg har installeret Wine via softwarecenteret og propper CD'en i maskinen -> dobbeltklikker cd'en på skrivebordet -> højreklikker på launcer.exe -> open with wine... -> får denne meddelelse:
The file '/media/R2096_56/launcher.exe' is not marked as executable. If this was downloaded or copied from an untrusted source, it may be dangerous to run. For more details, read about the executable bit.
Under egenskaber af launcher.exe -> allow executing file as program -> Sorry, could not change the permissions of "launcher.exe": Error setting permissions: Read-only file system
prøver at ændre read only til read/write -> Sorry, could not change the permissions of "launcher.exe": Error setting permissions: Read-only file system
What to do?
Andreas
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Installation af DSS Player Pro under WIne
Det er en CD, du kan ikke ændre indholdet.
Kopier det til en harddisk hvor du kan gemme og ændre på tingende.
Kopier det til en harddisk hvor du kan gemme og ændre på tingende.
-
Tak AJenbo Så langt så godt, men...
*suk*
Det eneste jeg har kunne finde er denne (gamle?) udgave:
http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=8938
*suk*
Det eneste jeg har kunne finde er denne (gamle?) udgave:
http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=8938
-
- Admin
Prøv at installere det på Windows og kopier filerne der fra.
Prøv at opgradere til WIne 1.3
Prøv at opgradere til WIne 1.3
-
Har installeret programmet på min stationære, og tjekket det virker. Kopieret mappen OLYMPUS til en USB-stick. Filerne fylder kun godt 48 MB selvom filerne på CD'en fylder 428 MB, men det er måske normalt?
Overført filerne til mappen program files under C: i Wine 1.2.2 (den fra softwarecenteret). Når jeg prøver at starte programmet under apps -> wine -> programmer -> transkriptionsmodul -> min cursor skifter fra pil til "timeglas" nogle sekunder, men derudover sker der ikke noget.
Har nu afinstalleret Wine via softwarecenteret. Hvordan får jeg nu installeret WIne 1.3? Fatter sgu ikke helt alt den info på winehq.org.
Skal jeg gøre som der står her: http://www.winehq.org/download/deb
Hvad er wine from source? (http://www.winehq.org/site/docs/wineusr-guide/installing-wine-source#UNINSTALLING-WINE-SOURCE)
kan se jeg stadig har mappen wine, så det er måske ikke helt afinstalleret.
Overført filerne til mappen program files under C: i Wine 1.2.2 (den fra softwarecenteret). Når jeg prøver at starte programmet under apps -> wine -> programmer -> transkriptionsmodul -> min cursor skifter fra pil til "timeglas" nogle sekunder, men derudover sker der ikke noget.
Har nu afinstalleret Wine via softwarecenteret. Hvordan får jeg nu installeret WIne 1.3? Fatter sgu ikke helt alt den info på winehq.org.
Skal jeg gøre som der står her: http://www.winehq.org/download/deb
Hvad er wine from source? (http://www.winehq.org/site/docs/wineusr-guide/installing-wine-source#UNINSTALLING-WINE-SOURCE)
kan se jeg stadig har mappen wine, så det er måske ikke helt afinstalleret.
-
- Admin
Wine mappen i din hjemme mappe er din egen og bliver ikke fjernet når du afinstallere.
Det er svært at sige hvor meget et program vil fylde ud fra hvad der ligger på cd'en, nogle fylder dobelt så meget, andre har manualer og ekstra matrialer på CD'en eller køre alt data fra cd'en og installere kun selve programmet.
Ja det er det rigtige link til at installere Wine 1.3 i Ubuntu, fra terminalen kan det gøres med denne kommando:
Hvis du kan prøve at køre programmet fra terminalen kan vi nok bedere se hvad det er der forhindre det i at køre.
Det gør du ved at bruge kommandoen cd til at navigere til mappen hvor programfilen ligger og så skrive wine efterfulgt at navnet på program filen.
Wine from source er hvor du henter kilde koden og selv genere Wine ud fra den, det er mest anvendeligt hvis du kan programmere eller skal have lavet specifikke ændringer ved programmet.
Det er svært at sige hvor meget et program vil fylde ud fra hvad der ligger på cd'en, nogle fylder dobelt så meget, andre har manualer og ekstra matrialer på CD'en eller køre alt data fra cd'en og installere kun selve programmet.
Ja det er det rigtige link til at installere Wine 1.3 i Ubuntu, fra terminalen kan det gøres med denne kommando:
Kode: Vælg alt
sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-wine/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install wine1.3
Hvis du kan prøve at køre programmet fra terminalen kan vi nok bedere se hvad det er der forhindre det i at køre.
Det gør du ved at bruge kommandoen cd til at navigere til mappen hvor programfilen ligger og så skrive wine efterfulgt at navnet på program filen.
Wine from source er hvor du henter kilde koden og selv genere Wine ud fra den, det er mest anvendeligt hvis du kan programmere eller skal have lavet specifikke ændringer ved programmet.
-
Burde man kunne køre hele kommandoen på en gang?
-
Kan du bøje dette i neon for mig? kommandoen cd? der sker ikke noget når jeg skriver cd i terminalen, men jeg skal vel skrive noget mere?
Som situationen er nu: Wine installeret igen. Mappen olympus kan stadig findes via apps - wine osv, men programmet vil stadig ikke starte.
Skal citatet øverst forstås sådan, at jeg skal prøve at installere programmet igen via cd,en (og terminalen), og skal jeg i så fald ikke først have slettet den eksisterende mappe.
Eller: skal vil du bare have jeg skal prøve at åbne programmet via terminalen, og se hvilken der fejlmelding der evt. kommer?
EDIT: Efter at have læst her: https://help.ubuntu.com/community/UsingTheTerminal#File%20&%20Directory%20Commands
går jeg ud fra det er sidstnævnte scenario du tænker på, da "cd" ikke har noget med en CD at gøre
Jeg kan dog stadig ikke hitte rundt i terminalen. Når jeg skriver cd sker følgende:
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:~$ cd
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:~$
EDIT2: Har fundet mappen via places:
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:~$ wineTranscriptionModule.exe
wineTranscriptionModule.exe: command not found
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:~$ wine TranscriptionModule.exe
wine: cannot find L"C:\\windows\\system32\\TranscriptionModule.exe"
Kan du bøje dette i neon for mig? kommandoen cd? der sker ikke noget når jeg skriver cd i terminalen, men jeg skal vel skrive noget mere?
Som situationen er nu: Wine installeret igen. Mappen olympus kan stadig findes via apps - wine osv, men programmet vil stadig ikke starte.
Skal citatet øverst forstås sådan, at jeg skal prøve at installere programmet igen via cd,en (og terminalen), og skal jeg i så fald ikke først have slettet den eksisterende mappe.
Eller: skal vil du bare have jeg skal prøve at åbne programmet via terminalen, og se hvilken der fejlmelding der evt. kommer?
EDIT: Efter at have læst her: https://help.ubuntu.com/community/UsingTheTerminal#File%20&%20Directory%20Commands
går jeg ud fra det er sidstnævnte scenario du tænker på, da "cd" ikke har noget med en CD at gøre
Jeg kan dog stadig ikke hitte rundt i terminalen. Når jeg skriver cd sker følgende:
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:~$ cd
EDIT2: Har fundet mappen via places:
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:~$ wineTranscriptionModule.exe
wineTranscriptionModule.exe: command not found
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:~$ wine TranscriptionModule.exe
wine: cannot find L"C:\\windows\\system32\\TranscriptionModule.exe"
-
- Admin
Du mangler lige et fortælle "cd" hvilken mappe det er du gerne vil skifte til:
(du kan nøjes med en mappe ad gangen og du kan bruge tabulator til at få terminalen til selv at skrive resten af mappe navnet, "cd ~/.wine/dos" efter fulgt af tabulator skulle gerne resultere i "cd ~/.wine/dosdevices/", det gør det lidt letter at skrive navnene).
Når du laver citater er det bedere at du bruger Citér/Quote frem for at gøre teksten kursiv.
Kode: Vælg alt
cd ~/.wine/dosdevices/c:/Program\ Files/OLYMPUS/DSSPlayerPro
(du kan nøjes med en mappe ad gangen og du kan bruge tabulator til at få terminalen til selv at skrive resten af mappe navnet, "cd ~/.wine/dos" efter fulgt af tabulator skulle gerne resultere i "cd ~/.wine/dosdevices/", det gør det lidt letter at skrive navnene).
Når du laver citater er det bedere at du bruger Citér/Quote frem for at gøre teksten kursiv.
-
Modtaget
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:~/.wine/dosdevices/c:/Program Files/OLYMPUS/DSSPlayerPro$ ls
AudioProc.dll DSSMailNotes.dll
BrpDriver.dll DSSMailParam.dll
ClientControl.dll DSSProLogTool.exe
Common.dll DSS_Version.dat
CommonGUI.dll DsTrksRd.dll
csftpav5.dll DsTrksWt.dll
csicmav5.dll dzncore.dll
csmapav5.dll dznet.dll
csmsgav5.dll GlossaryLibrary.dll
csmtpav5.dll GUIControl.dll
csncdav5.dll GUIResource.dll
csnvtav5.dll i18n
cspopav5.dll Interop.olydvmgr.dll
CSS_Service.dll Microsoft.DirectX.AudioVideoPlayback.dll
CSS_Update.dll Microsoft.DirectX.Direct3D.dll
DefaultConfig.xml Microsoft.DirectX.dll
DefaultPreference.xml Notification.exe
DeviceOperation.dll NS_WiNE_flt.dll
DGSSTRMU.dll olycfasv.dll
DictationModule.exe OlyCodecFilterSetup.exe
DictWnd.exe OlyDataGridView.dll
DoSDsFIO.dll OptionManager.dll
DssAppCore.dll OptionXML.dll
DSSCancel.dll PlaybackControl.exe
DssFormat_NET.dll SeRsm.dll
DSSFTP.dll ServerVirtualDriver.exe
dsslcw.dll SpeechEditU.dll
DSSLicMn.dll TpstWnd.exe
dsslire.dll TranscriptionModule.exe
DSSLogger.dll UpdateManager.exe
DSSLogMailMapi.dll UpdateManagerLibrary.dll
DSSMailEMail.dll UpdateService
DSSMailGroupWise.dll UpdateUtil.exe
DSSMailIF.dll WordWrap.dll
DSSMailMapi.dll
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:~/.wine/dosdevices/c:/Program Files/OLYMPUS/DSSPlayerPro$ wine TranscriptionModule.exe
wine: Install the Windows version of Mono to run .NET executables
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:~/.wine/dosdevices/c:/Program Files/OLYMPUS/DSSPlayerPro$
-
- Admin
Programmet du prøver at køre er skrevet i .net og du skal der for først installere mono eller .net under wine før du kan køre det.
-
Har installeret mono under wine. Prøvede herefter at åbne transkribtion via terminal:
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:~/.wine/dosdevices/c:/Program Files/OLYMPUS/DSSPlayerPro$ wine TranscriptionModule.exe
err:ntdll:RtlpWaitForCriticalSection section 0x7bca78e4 "loader.c: loader_section" wait timed out in thread 0021, blocked by 0009, retrying (60 sec)
err:seh:raise_exception Unhandled exception code c0000194 flags 0 addr 0x7bc34b5a
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:~/.wine/dosdevices/c:/Program Files/OLYMPUS/DSSPlayerPro$
Skal jeg bruge mono på en eller anden måde? Prøve at installere programmet i ubuntu, eller fortsat bruge de kopierede filer fra windows?
err:ntdll:RtlpWaitForCriticalSection section 0x7bca78e4 "loader.c: loader_section" wait timed out in thread 0021, blocked by 0009, retrying (60 sec)
err:seh:raise_exception Unhandled exception code c0000194 flags 0 addr 0x7bc34b5a
Skal jeg bruge mono på en eller anden måde? Prøve at installere programmet i ubuntu, eller fortsat bruge de kopierede filer fra windows?
-
- Admin
Prøv at køre installationen fra terminalen og se hvad der sker.
-
Noget jeg tænker på, er om man bare kan installere løs i ubuntu uden problemer, eller om der kan være konflikter ved at have f.eks. filerne liggende under wine i forvejen som i mit tilfælde?
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:~$ cd /home
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:/home$ ls
andreas
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:/home$ /andreas
bash: /andreas: No such file or directory
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:/home$ andreas
andreas: command not found
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:/home$
Hvad skal man gøre for at bevæge sig ét directory ad gangen?
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:~$ cd /home
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:/home$ ls
andreas
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:/home$ /andreas
bash: /andreas: No such file or directory
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:/home$ andreas
andreas: command not found
andreas@andreas-HP-EliteBook-2540p:/home$
Hvad skal man gøre for at bevæge sig ét directory ad gangen?
-
- Admin
Man skal lade være med at skrive det som en absolut sti fra roden
Hvis du starte en sti med / betyder det at det er i starten af dit drev, hvis du vil bevæge dig fra der hvor du allerede er skal du enten starte med ./ eller slet ikke noget.
Hvis du vil til din hjemme mappe kan du også bruge genvejen ~
Hvis du starte en sti med / betyder det at det er i starten af dit drev, hvis du vil bevæge dig fra der hvor du allerede er skal du enten starte med ./ eller slet ikke noget.
Hvis du vil til din hjemme mappe kan du også bruge genvejen ~