je gstilelde mig selv en ret simpel opgave for i aften. jeg vil have nogle DVD film med i mit sommerhus, uden at være bange for at glemme dem. det betyder at jeg skal brænde.
det er ikke tidligere lykkeds for mig, og kan ikke finde nogle på nettet der har skrevet noget der virkede for dem. så jeg tænkte: SÅ mange programmer kan der da ikk være i softwarecenteret, at man ikke kan starte fra en ende af.. det gjorde jeg så
Acidrip:
Nem at få til at finde drev. Nem at styre. Kan kun vælge én sub fil virker ikke ”mencoder interruptet by user” også som root!
Bombono DVD:
I/O warning : failed to load external entity "/root/.config/bombono-dvd/preferences.xml"
libdvdread: Encrypted DVD support unavailable.
** **
** No css library available. See **
** /usr/share/doc/libdvdread4/README.Debian **
** for more information. **
** **
libdvdread: Attempting to use device /dev/sr0 mounted on /media/SERENITY for CSS authentication
Segmentfejl
dvd 95 converter
Forvirrende, spansk muligvis muligt at bruge, konventere alle filer en efter en. Kan frit vælge flere tkester
fungerer ikke
DVD encoder:
nem at overskue, kan vælge flere tkester, og alle film stykker på en gang. Kan IKKE lave dvd kvali stopper ved 2 %, som root dør den helt
DVD movie backup:
Lidt forvirrende, ingen sup mulighed, virker ikke, heller ikke som root
dvd::rip
en smule forvirrende til at starte med. meget lidt logisk
dør når man sætter den i gang
gnome baker CD/DVD writer
Data brænding
ISO maker
Bare lad vær!
K3b
cannot copy encryptet dvd
k9copy
Fungere som en lort i et lokum!
DVD-author
Starter med at spame med alt muligt lort. Og derefter er det noget til selv at side og lege med at redigere.
Thoggen
Kan ikke vælge sub. Fungere ikke
+ en del forsøg med windows programmer i både wine og crosswire, dem vil jeg dog ikke sige ikke kan lade sig gøre, for er ikke ret god til wine programmer... men HELT ÆRLIGT!
kan det virkelig passe at der i hele ubuntu ikke er et eneste program der fakkertalt kan kopeiere en dvd film? og nej, det er ikke disken. prøvede clone DVD i windows 100% perfekt copy... har jeg fucket noegt helt op, eller må det bare ikke kunne lade sig gøre?
brænd DVD - umuligt?
-
- IRC nickname: hassen
brænd DVD - umuligt?
NOT DEAD YET!
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: brænd DVD - umuligt?
Problemet ligger omkring licensen for at måtte læse krybteret dvd'er, jeg kan se det er det der giver dig fejl i flere af programmerne.
Til ikke krybteret dvd'er kan du bruge Brasero som kommer med Ubuntu som standard.
Til ikke krybteret dvd'er kan du bruge Brasero som kommer med Ubuntu som standard.
-
- IRC nickname: hassen
burde egentlig have lagt den her under programmer nu jeg tænker over det?
men pyt... under alle omstendigheder kender jeg godt problemet, nu ville jeg bare blive rigtig glad hvis nogle kunne komme med en løsning for misforstå mig ikke, jeg LESKER ubuntu. hvilket er grunden til at det irritere mig at skulle starte noget Windows-stads op bare for at brænde en DVD
men pyt... under alle omstendigheder kender jeg godt problemet, nu ville jeg bare blive rigtig glad hvis nogle kunne komme med en løsning for misforstå mig ikke, jeg LESKER ubuntu. hvilket er grunden til at det irritere mig at skulle starte noget Windows-stads op bare for at brænde en DVD
NOT DEAD YET!
-
- Admin
Du kan læse mere om det under Hjælp:
https://ubuntudanmark.dk/help/10.10/musicvideophotos/video-dvd.php
https://ubuntudanmark.dk/help/10.10/musicvideophotos/video-dvd.php
-
- Geografisk sted: silkeborg
Hej,
Jeg ved hvordan man skal gøre for, at kopiere en dvd film og brænde den, men jeg kender også godt reglerne om licenserne, så jeg vil ikke offentligøre den her i forum, hvis der er nogen der har noget imod det.
Jeg ved hvordan man skal gøre for, at kopiere en dvd film og brænde den, men jeg kender også godt reglerne om licenserne, så jeg vil ikke offentligøre den her i forum, hvis der er nogen der har noget imod det.
Linux - The way it was meant to be.
Med venlig hilsen
Steen
Med venlig hilsen
Steen
-
- Admin
For at få tilladelsen til at kopiere DVD'er skal man ringe eller skrive til Danske Videogramdistributører.
Ellers gæller følgende:
Mere "guf":
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=10333&p=63702#p63702
Ellers gæller følgende:
antipirat.dk skrev:I praksis betyder det, at det ulovligt at fjerne fx en kopispærring på en musik-CD eller DVD-film. Dette gælder også, selvom det alene sker for at lave en kopi til personligt brug. En kopispærring gør altså kopiering også til personlig brug ulovlig.
Tillige personer, der tilbyder hjælp til omgåelse af fx kopispærringer eller markedsfører sådanne produkter, hvis hovedformål er at omgå kopispærringer, kan således blive straffet efter de nye regler.
De, der ikke overholder ophavsretslovens bestemmelser og dermed ikke sikrer sig tilladelse, kan idømmes straf (§ 76) i form af bøde eller fængsel indtil 1 år, og blive mødt med krav om betaling af vederlag og erstatning samt godtgørelse (§ 83). Endvidere kan man blive dømt til, at de ulovlige kopier skal tilintetgøres (§ 84).
Hertil kommer, at gennemførelse af retssag, hvorved man bliver dømt til eksempelvis at betale vederlag og erstatning, kan medføre betaling af sagens omkostninger udover honorar til egen advokat.
kulturministeriet skrev:Du må gerne: • Omgå eller bryde en kode eller kryptering på fx en dvd-film, en musik-cd eller netradio i det omfang, det er nødvendigt for at kunne se filmen eller lytte til musikken privat. Det er fx ikke ulovligt, at du bryder krypteringen på en dvd, hvis det er nødvendigt, for at du kan afspille dvd’en på din private pc ved hjælp af fx et Linux-styresystem
Du må ikke: • Bryde en kopispærring med henblik på fremstilling af en kopi af musik-cd’en eller dvd-filmen.
Mere "guf":
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=10333&p=63702#p63702
-
Jo, og det får han ikke lov til, og det er også årsagen til, at jeg spørger, for min måde er ikke lovlig, men reglerne om privat kopiering er ikke blevet lempet officielt, men uofficielt gør man ikke noget ved dem, der kopierer som back-up til sig selv, men det er altså stadig ikke lovligt, og derfor er det jo nok ikke noget, at udbasunere i et forum, hvordan det gøres.
Med venlig hilsen
Steen
Med venlig hilsen
Steen
-
- Admin
Vi vil ikke have nogen form for ulovlig aktivitet på Ubuntu Danmarks forum, danske regler og love gæller også her da vi er hostet i danmark og er en dansk forening.
-
Nej, det vidste jeg godt, og det var også derfor jeg spurgte, det var ment som en høflig forespørgsel.
Med venlig hilsen
Steen
Med venlig hilsen
Steen
-
- Admin
Ja det forstod jeg. Mit var også bare et forsøg på høfligt og oplysende svar.
-
OK, det er i orden, og jeg lader så emnet ligge, og beholder min viden for mig selv.
Med venlig hilsen
Steen
Med venlig hilsen
Steen