Kan ikke åbne pptx filer
-
- IRC nickname: samarit
- Geografisk sted: Præstø
Kan ikke åbne pptx filer
har lige fået en usb disk med pptx filer , dem vil maskinen her ikke åbne! havde ellers hørt at OOo kunne åbne alt fra hr. gates. mener at køre seneste version af ooo (3.2) men min præsentation vil ikke. nogle gode idder, og gerne noget detaljerede jeg er ny på dette OS
-
- Geografisk sted: Svendborg
Re: Kan ikke åbne pptx filer
Få du en fejlmeddelse? Og hvad er den?
Hvad er det for nogen pptx filer du åbner, er det noget andre gerne må se? For så kunne vi måske prøve at åbne dem på en installation, som vi ved virker, hvis du lagde dem et sted på nettet.
Hvad er det for nogen pptx filer du åbner, er det noget andre gerne må se? For så kunne vi måske prøve at åbne dem på en installation, som vi ved virker, hvis du lagde dem et sted på nettet.
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
Fra Wkipedia:
OpenOffice.org from version 3.0 has been able to import Office Open XML files.[59][60] Version 3.2 improves this feature with read/write support even for password-protected Office Open XML files.[61=http://www.openoffice.org/dev_docs/features/3.2/]
Så du er nok nødt til at komme med lidt flere detaljer som tjampman forslår, da Oo 3+ burde kunne åbne filen.
Hilsen Nicky
OpenOffice.org from version 3.0 has been able to import Office Open XML files.[59][60] Version 3.2 improves this feature with read/write support even for password-protected Office Open XML files.[61=http://www.openoffice.org/dev_docs/features/3.2/]
Så du er nok nødt til at komme med lidt flere detaljer som tjampman forslår, da Oo 3+ burde kunne åbne filen.
Hilsen Nicky
-
/home/torben/Skrivebord/Skærmbillede-OpenOffice.org 3.2 .png findes ikke! er kontroleret på en win maskine og filerne er der. det er undervisningsmat. til førstehjælp så der er ikke noget hemmeligt i dem. Ved bare ikke hvor jeg evt kunne sende dem hen der står også "ugyldig kodning under alle pp filer, håber det kunne kaste lys over sagen
-
file:///home/torben/Skrivebord/F%F8rstehj%E6lp%20ved%20tilskadekomst.ppt fil navnet skulle være førstehjælp ved tilskadekomst. underligt at den skriver ppt her men pptx på filerne fra usb nøglen
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
Hvad hvis du åbner "Programmer>Kontor>OpenOffice.org Præsentation" i menuen, så trykker "Opret" i det vindue der kommer frem, så trykker "Filer>Åbn" og så vælger filen i det åbn-vindue der kommer frem?
Hilsen Nicky
Hilsen Nicky
-
prøv at sende mig filerne, så skal jeg se om jeg kan hitte ud af det.
jeg har sendt dig en pb med min email adresse.
jeg har sendt dig en pb med min email adresse.
-
sender fil
-
jeg kan ikke finde din mailadrese send den til xxxxxxxxx
-
TitanusEramius skrev:Hvad hvis du åbner "Programmer>Kontor>OpenOffice.org Præsentation" i menuen, så trykker "Opret" i det vindue der kommer frem, så trykker "Filer>Åbn" og så vælger filen i det åbn-vindue der kommer frem?
Hilsen Nicky
Det gav samme elendige resultat
-
Hej,
Jeg har prøvet at åbne den fil du sendte til mig "Færdselsrelateret førstehjælp.pptx". Og det er jeg ikke blivet så meget klogere af, for den åbner fint hos mig.
Hvad sker der når du prøver at åbne den? fryser OOo eller lukker det bare ned, eller kommer der en fejlkode?
Muligvis er der noget galt med din OOo installation, og det kan måske afhjælpes ved at genistallere, i så fald vil jeg anbefale dig at installere libreoffice istedet for, som er fremtiden og også standard i næste version af Ubuntu.
(jeg har lige testet at filen også åbner i libreoffice, jeg har længe tænkt mig at ville installere libreoffice, og nu var jo en god anledning )
Her er en lille gennemgang til at slette openoffice og installere libreoffice
(det er kun til ubuntu det virker, hvis du bruger en anden distro fx Kubuntu, Xubuntu eller andet, så sig til før du går igang)
Åben terminalen og indsæt disse koder (når du bliver spurgt om kodeord skal du bare skrive din adgangskode og trykke enter, du kan ikke se på skærmen at der bliver skrevet noget!):
Afinstaller openoffice
tilføj libreoffice arkivet
opdater dine software arkiver
installer libreoffice
installer brugerflade til ubuntu
Fra https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=33&t=11916
Jeg har prøvet at åbne den fil du sendte til mig "Færdselsrelateret førstehjælp.pptx". Og det er jeg ikke blivet så meget klogere af, for den åbner fint hos mig.
Hvad sker der når du prøver at åbne den? fryser OOo eller lukker det bare ned, eller kommer der en fejlkode?
Muligvis er der noget galt med din OOo installation, og det kan måske afhjælpes ved at genistallere, i så fald vil jeg anbefale dig at installere libreoffice istedet for, som er fremtiden og også standard i næste version af Ubuntu.
(jeg har lige testet at filen også åbner i libreoffice, jeg har længe tænkt mig at ville installere libreoffice, og nu var jo en god anledning )
Her er en lille gennemgang til at slette openoffice og installere libreoffice
(det er kun til ubuntu det virker, hvis du bruger en anden distro fx Kubuntu, Xubuntu eller andet, så sig til før du går igang)
Åben terminalen og indsæt disse koder (når du bliver spurgt om kodeord skal du bare skrive din adgangskode og trykke enter, du kan ikke se på skærmen at der bliver skrevet noget!):
Afinstaller openoffice
Kode: Vælg alt
sudo apt-get --assume-yes purge openoffice.org-common
tilføj libreoffice arkivet
sudo add-apt-repository ppa:libreoffice/ppa
opdater dine software arkiver
sudo apt-get update
installer libreoffice
sudo apt-get --assume-yes install libreoffice libreoffice-l10n-da libreoffice-help-da
installer brugerflade til ubuntu
sudo apt-get --assume-yes install libreoffice-gnome
Fra https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=33&t=11916
-
det virkede heller ikke (den ny installation) får stadig den samme fejlkode : bibliotek findes ikke. Mon det var en ide at installere det hele fra bunden af inden jeg får fyldt noget vigtigt i maskinen. for hvis nu det er ubuntu der har en eller anden fejl, den har af og til opført sig underligt men jeg har tilskrevet det mit ukendskab til Ubuntu mm. jeg tror jeg gør det og bruger din udemærkede vejledning bag efter til at installere det ny kontorprogram, tak til alle for nu vender tilbage når det hele har været nede at vende en gang
-
Jeg tror ikke det kan svare sig at lave en gen installering det med bibliotek ikke fundet lyder som am der er noget du mangler at installlere, måske en font (selvom det bare burde resultere i skriften bliver vist forkert)
Er det den præcise fejl kode du får? og får du fejlen på dansk? Jeg skal vide præcist hvad fejlkoden er, så du må gerne copy/paste hvis det er muligt.
Torben Sonne skrev:fejlkode : bibliotek findes ikke
Er det den præcise fejl kode du får? og får du fejlen på dansk? Jeg skal vide præcist hvad fejlkoden er, så du må gerne copy/paste hvis det er muligt.
-
tak for dit svar men jeg har eller er i gang med at instalere 10.04 vender tilbage når det forhåbentlig kører
-
ja så er hele maskinen installeret og nu mangler der kun at netbank nordea kommer igang igen den virkede indtil jeg installerede det ny kontorprogram, men det kommer nok i orden. TAK for at nogen gider hjælpe os der ikke har styr på diverse ting. Jeg har lært meget i den sidste uges tid indtil det gik op for mig at det var styresystemet der ikke var korrekt installeret.