Kairyuka skrev:Den kommando siger også at mit kort er Atheros AR5001, men Windows sagde den var AR5007? Køre hvad fra en live-cd?
du bliver nød til at poste PRÆCIS hvad den siger for at vi kan bruge det til noget. sparsomme info og dine (eller maskinens) fortolkninger af data fører os ingen vejne
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd
Webmaster og stifter af: Hvor du finder scripts til en hver situation
Tillykke, det var godt. Men major breakthrough, er det vel næppe. Det er pænt lang tid siden at Ajenbo første gang nævnte at du havde soft blocked dit trådløse. Et softblock kan oftest de-/aktiveres med en tastekombination forskellig fra maskine til maskine. På min (thinkpad t60) er det f.eks. Fn+F5.
Du bør marekere tråden som løst ved at bruge fluebenet ud for den post som indeholder svaret (også selv om det er din egen).
Beklager jeg ikke lige kunne komme med den rigtige kommando til at aktivere det fra start men som sagt er jeg ikke så dybt inde i trådløsenetkort. Grunden til at vi skulle have hele linjen er at det vi gik efter var PIC-id på enheden, den er skrevet i stil med dette [10de:0370], det er de faktisk information som kortet sender til computere så på den måde kunne vi være helt sikre på hvad det var.
Det vil jeg huske til næste gang. Og undskyld jeg synes det er et major breakthrough, men hvordan skulle jeg vide hvordan man fjerne et softblock? Det er en rimeligt essentiel ting på min laptop som jeg endelig fik til at virke
Kairyuka skrev:Det vil jeg huske til næste gang. Og undskyld jeg synes det er et major breakthrough, men hvordan skulle jeg vide hvordan man fjerne et softblock? Det er en rimeligt essentiel ting på min laptop som jeg endelig fik til at virke
jeg tror det som Ajenbo mener er at normalt kan denne softblock fjernes ved en tastekombination. Denne er forskellig fra producent til producent (og også ofte fra model til model) derfor kan vi ikke kende dem alle. Ajenbo nævnte dette for dig, men der blev ikke rigtig fulgt op på den tror jeg.
Du har så fundet den besværlige metode netop at gøre det i terminalen, og endda med en snedig universel komando som jeg ved jeg selv ikke kendte (man kan jo ikke vide alt om alt ) . Den kan dog have negative bivirkninger, men det vil jeg da lige se på en eller anden dag jeg har tid. for den ser ud til at være lidt generel og altid kunne fikse sådanne softblock problemer
Det var vist zob og ikke mig der nævnte det med fn tasten. Jeg tror faktisk Kairyuka prøved mit forslag som var at gøre det med netværks ikonet, og jeg syndes det er godt klart af Kairyuka som ny bruger af ubuntu at regne kommandoen i terminalen ud.
AJenbo skrev:Det var vist zob og ikke mig der nævnte det med fn tasten. Jeg tror faktisk Kairyuka prøved mit forslag som var at gøre det med netværks ikonet, og jeg syndes det er godt klart af Kairyuka som ny bruger af ubuntu at regne kommandoen i terminalen ud.
ja undskyld... jeg er vist bare forvirret lige nu.... har lidt stress på i dag