Helt ny Ubuntu bruger... så håber på lidt hjælp....
Jeg har installereret Ubuntu i dag, og alt ser ud til at fungere. Dog ikke min netforbindelse. Jeg kan godt logge på mit trådløse net, og forbindelsen er fin, men når jeg skal på nettet får jeg følgende meddelelse: "Hvis din computer eller netværk er beskyttet af en firewall eller proxy, sørg da for at Firefox har tilladelse til at gå på nettet"....
Håber på lidt hjælp
Mvh
Kan jeg slå firewall fra?
-
- IRC nickname: How to be me
Re: Kan jeg slå firewall fra?
svaret er hvis ja, det er ret svært at lægge virus på Ubuntu har jeg hørt
men tænk dig om hvad du downloader siger ja til og hvad du videresender til windows-maskiner
men tænk dig om hvad du downloader siger ja til og hvad du videresender til windows-maskiner
Senest rettet af Kurt Christensen 3. mar 2011, 17:46, rettet i alt 1 gang.
Når lejligheden byder sig.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
i ubuntu der er din firewall ikke slået til som standart.
grunden her til er at der ikke er behov for den da der ikke er noget der lytter efter ting udefra.
installerer du forskellige servere på din maskine kunne du evt få brug for en firewall for at administrre hvem der må komme ind, men for den almindelige bruger der installerer man en server for at få adgang udefra og så vil man alligevel åbne den pågældende port i firewallen hvorfor firewallen igen bliver unødvendig da den intet har at lave.
det er derfor ikke på din ubuntubox firewallen driller, men i din router eller hos din udbyder
grunden her til er at der ikke er behov for den da der ikke er noget der lytter efter ting udefra.
installerer du forskellige servere på din maskine kunne du evt få brug for en firewall for at administrre hvem der må komme ind, men for den almindelige bruger der installerer man en server for at få adgang udefra og så vil man alligevel åbne den pågældende port i firewallen hvorfor firewallen igen bliver unødvendig da den intet har at lave.
det er derfor ikke på din ubuntubox firewallen driller, men i din router eller hos din udbyder
-
Tak for svar. Men hvordan kommer jeg så videre i min jagt på internet?
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hvad gør du normalt for at koble til nettet med en ny maskine der fra hvor du er?
Hvad er adressen på den side hvor du får denne besked?
Hvad er adressen på den side hvor du får denne besked?
-
Har ingen problemer med mine to andre bærbare der fint går på nettet fra samme sted. Har stadig Vista liggende på den maskine der ikke vil arte sig, og der er der heller ingen problemer med at gå på nettet.
Jeg får fejlmeldingen på alle sider jeg skriver.
Jeg får fejlmeldingen på alle sider jeg skriver.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Jo men er det sådan at alle sider sender dig til den fejl side. Vi har brug for at vide noget mere om hvad det er for en slags internet forbindelse du har. Har du prøvet at ringe til din internet udbyder?