Default keyring og netværks koder

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Uldar

Default keyring og netværks koder

Indlæg af Uldar »

Hej forum. Jeg er totalt ny i alt det her ubuntu noget så hvis jeg skal gøre noget skal i nok lege at jeg er ret dum. :D

Jeg har smidt ubuntu på en bærbar og det kørte også fint nok. Når jeg loggede på et trådløst net gemte den koden og så skulle jeg bare skrive en keyring kode hvis jeg skulle på et netværk, lige meget hvilket.

Jeg prøvede så i dag at ændre koden og i den forbindelse fik jeg slettet keyring filen i programmer/tilbehør/kodeord og krypteringsnøgler der hed default keyring (eller en dansk version af ordet, kan jeg ikke huske)

Efter at have læst nogle tips rundt omkring på nettet så jeg at hvis man ikke skrev en kode når man skulle sætte sin default keyring kode ville den ikke spørge om den hver gang. Men nu er det blevet meget værre. Nu skal jeg skrive koden til netværket hver gang dvs. jeg skal huske koder til alle de netværk jeg vil logge på.

Det bedste ville være hvis det kunne fungere uden kode men jeg ville også være glad hvis bare jeg kunne få min default keyring tilbage.

På forhånd tak for jeres hjælp.

p.s. håber at jeg har beskrevet problemet godt nok og jeg har prøvet at finde svaret men det er ikke til at finde nogen der savner deres default keyring. :D
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Default keyring og netværks koder

Indlæg af AJenbo »

Hej og velkommen til forummet

Åben kodeord og krypteringsnøgler, vælg menuen fil-ny, vælg adgangskode-nøglering.
Du kan også ændre netværks forbindelsen så alle har adgang må tilgå den fra den computer, det gør du ved at vælge håndterforbindese udner netværks ikonet og så rediger den pågældende forbindelse og sætte et hak nederst.
Uldar

Re: Default keyring og netværks koder

Indlæg af Uldar »

Tak for det hurtige svar. Jeg tror problemet er løst ved at gøre netværket tilgængeligt for alle brugere. Og havde faktisk prøvet det du sagde med at oprette en ny adgangskode-nøglering. Skal den have et specielt navn eller noget? Og hvordan aktiverer man den?