Grafisk sletning af filer på Netbook 10

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
tueholt

Grafisk sletning af filer på Netbook 10

Indlæg af tueholt »

Jeg er helt ny i linux, og kører netbook versionen. Er der nogen grafisk måde at åbne filhåndteringen. Jeg kan godt finde ud af at åbne den med koden nautilus i terminalen, men det er nu lidt bøvlet synes jeg. Jeg kan heller ikke finde ud af at ændre i de genveje jeg har i venstre side af skærmen. Man er noget sat af som inkarneret windows bruger.
Håber i kan hjælpe?

Mvh Tue
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Grafisk sletning af filer på Netbook 10

Indlæg af AJenbo »

Hej Tue

Det er stadig bedst hvis du opretter dine egne emner i stedet for at skrive dig på emner der handler om andre ting. Så det her indlæg er også blevet delt ud i sit eget emne.

Filhåndteringen (nautilus) skulle gerne være i panelet fra start (ikonet er en mappe med en makør). Er den ikke det skulle du kunde finde den under program panelet, når du har startet programmet kan du højer klikke på ikonet i panelet og vælge at det skal blive sidende (det er faktisk det samme som i windows 7).
tueholt

Indlæg af tueholt »

OK, jeg mente bare at det var meget det samme spørgsmål. Men det skal jeg nok gøre fremover.
Hmm, ja den er ikke at finde i hverken panelet, eller i programmer, jeg har endda søgt efter den. Men Jeg har faktisk fundet ud af at jeg kan klikke på Papirkurven i panelet, og så har jeg pludselig filhåndteringen til rådighed. Det var bare ikke liige noget jeg selv kunne gætte mig til :) Jeg tænker også at det må være en fejl, der måske skyldes at jeg bruger netbook versionen?
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

På standart udgaven er der heller ikke nogen genvej til filhåndteringen, man starter den ved at åbne en mappe, for eksempel fra menuen steder.
Hvis dit problem er løst må du meget gerne markere tråden som løst ved at klikke på [V ] knappen.
tueholt

Indlæg af tueholt »

Nu er problemet løst. Jeg har skiftet over til at bruge det normale skrivebordsmiljø, i stedet for netbook versionen. Så er Brugerfladen meget mere logisk og nem at finde rundt i. Men netbook skrivebordet er sikkert meget smart hvis man kun bruger computeren til at gå på nettet osv. I bund og grund det man burde bruge sådan en lille computer til. Men jeg er lidt mere krævende :) Tak for hjælpen, og tålmodigheden..
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Den næste udgave af Ubuntu (kommer til april) kommer til at minde en hel del mere om netbook udgaven.