hvad er ttf-driod

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Torben Sonne
IRC nickname: samarit
Geografisk sted: Præstø

hvad er ttf-driod

Indlæg af Torben Sonne »

får gang på gang denne fejlmelding når jeg forsøger at (af)installere noget som helst. maskinen stopper og jeg siger ok og så færdiggøres installation tilsyneladende, men det må da betyde et eller andet.ligeledes kommer der ikke ny programmer ind og så tilsyneladende jo forrvirret ja det er jeg også, men jeg er absolut ikke gammel i denne her ting so plaese help
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: hvad er ttf-driod

Indlæg af AJenbo »

ttf står for "true type font" og er et af de ofte brugte filformater til skrifttyper. droid er kort for Android.

Du glemmer at indkludere den eksakte fejlbesked så mit svar bliver lidt et gæt, men det er sansynligvis fordi er er opstået en fejl enten i fjernelse eller installationen af den pakke.
Prøv at køre denne kommando i terminalen, så kan vi nok bedere se hvad det er der sker:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install ttf-droid
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

Torben Sonne skrev:får gang på gang denne fejlmelding når jeg forsøger at (af)installere noget som helst. maskinen stopper og jeg siger ok og så færdiggøres installation tilsyneladende, men det må da betyde et eller andet.ligeledes kommer der ikke ny programmer ind og så tilsyneladende jo forrvirret ja det er jeg også, men jeg er absolut ikke gammel i denne her ting so plaese help

det er svært at vide når du ikke giver hele fejlmældingen, men ttf-driod det ligner en true type font pakke som så enten mangler, er installeret forkert eller på anden vis driller.

jeg tror nu det er droid
prøv at hoppe i terminalen (programmer>tilbehør>terminal) og skriv følgende:

sudo aptitude purge ttf-droid -y && sudo aptitude install -y ttf-droid

hvis den brokker sig over at aptitude mangler så kør denne:

sudo apt-get install -y aptitude && sudo aptitude purge ttf-droid -y && sudo aptitude install -y ttf-droid
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Torben Sonne
IRC nickname: samarit
Geografisk sted: Præstø

Indlæg af Torben Sonne »

Tak instalation af droide løste problemet tråden kan lukkes