Kde vs. Gnome (Løst)

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Brugeravatar
Jørn Rudolph
Indlæg: 43
Tilmeldt: 26. apr 2009, 07:08

Kde vs. Gnome (Løst)

Indlæg af Jørn Rudolph »

Kde vs. Gnome
Bruger I Kde eller Gnome, samt hvorfor gør I så det ?



Mvh Jørn
Senest rettet af Jørn Rudolph 3. aug 2012, 20:43, rettet i alt 1 gang.
Med Venlig Hilsen
__Jørn Rudolph__
laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Kde vs. Gnome

Indlæg af laoshi »

Det er vist mere et OffTopic emne end et teknisk! Så jeg har lige flyttet tråden.
Og vil gerne bidrage: jeg bruger Gnome (men har kigget lidt på kde i en virtualbox uden at falde for det) fordi jeg synes at det er et logisk og godt interface med mange muligheder for tilpasning efter egne lyster.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3652
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Kde vs. Gnome

Indlæg af NickyThomassen »

Jeg bruger GNOME og har faktisk prøvet KDE ved 2 forskellige lejligheder, men det holdt ikke ved. Allerede efter nogle dage var jeg tilbage i GNOME, men jeg tror en del af det ligger i at det er GNOME man først præcenteres for i Debian/Ubuntu hvis man laver en normal installation. Og som vi alle ved er vanens magt en stærk en :D Så jeg skal ikke udelukke at hvis jeg havde prøvet KDE først, så havde mit svar være omvendt.

Efter nogle år tror jeg så ikke at det betyder så meget mere, der bruger man bare det man plejer, eller sådan har jeg det i hvert fald nu. Men spændene emne, det kunne være interessant at høre en mening om det her, fra en som virkelig har sat sig ind i begge systemer, eller som måske også kender fordele og ulemper ved miljøer som LXDE osv.

Hilsen Nicky
Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Kde vs. Gnome

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Jeg bruger også Gnome, både fordi det er standard i Ubuntu, men også fordi jeg synes at Gnome er pænere end KDE.

KDE synes jeg også har et udseende der ligner Windows alt for meget, men det kan være det kun er mig der ser denne lighed?

Jeg bruger dog enkelte KDE-programmer, såsom f.eks. Kdenlive, K3b og k9copy, men det er udelukkende fordi jeg synes det er de 3 bedste programmer til det jeg bruger dem til.
Hilsen Kenny
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Kde vs. Gnome

Indlæg af Artificial Intelligence »

P.t. bruger jeg Gnome, men jeg har også brugt KDE meget. Der er fordele og ulemper ved begge og det er egentlig en smags sag i sidste ende.

I store træk:
Gnome - Simple and Clean
KDE - Ultimate Tweakable
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Kde vs. Gnome

Indlæg af AJenbo »

Jeg bruger også Gnome. I starten kiggede jeg på KDE (3.x) men syndes ikke rigtig om designet. Jeg har kigget på det engang siden (4.3) og syndes det er blevet bedere men jeg ser ikke nogen grundt til at skifte, og kan faktisk godt lide den simpelt hed der er over gnome.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Kde vs. Gnome

Indlæg af Christian.Arvai »

Gnome.

Jeg har også prøvet KDE, men jeg gik tilbage meget hurtigt, da designet ikke lige faldt i min smag, men sådan er vi jo heldigvis forskellige :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Brugeravatar
Jørn Rudolph
Indlæg: 43
Tilmeldt: 26. apr 2009, 07:08

Re: Kde vs. Gnome

Indlæg af Jørn Rudolph »

Tak for svarene ...

:!:
Med Venlig Hilsen
__Jørn Rudolph__
ActionpackedPIVII
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11. apr 2009, 13:18
IRC nickname: steffen

Re: Kde vs. Gnome (Løst)

Indlæg af ActionpackedPIVII »

Jeg hælder nok også mest til GNOME. Eller det vil sige, jeg hælder mest til unity. Hvis vi snakker GNOME-shell, så vil jeg klart foretrække KDE.

Jeg kan godt lide KDE, fordi man har virkelig mange muligheder for at opsætte sit system/workflow præcist som man gerne vil. Derudover er KDE's aktiviteter intet mindre end genialt, når man bruger samme computer til skole, arbejde og privat.

Aktiviteter gør det muligt at have forskellige opsætninger af KDE som man hurtigt og snildt kan springe imellem, dog tager det noget tid før man er helt inde i fordelene og forstår at udnytte det fuldt ud (gjorde det ihvertfald for mig).

Det sagt, så er gnome/unity en smule mere stabilt, og den simple grænseflade kan også være rar en gang i mellem :).

Men hvis GNOME vil forsætte med at rippe deres programmer (som i tilfælde med den kommende nautilus), så hopper jeg nok over på KDE igen.
T-Duck
Indlæg: 214
Tilmeldt: 21. feb 2009, 10:49
Geografisk sted: Nord Falster

Re: Kde vs. Gnome (Løst)

Indlæg af T-Duck »

Hvis ude ikke var så ustabilt, ville jeg bruge kde. Men bruger unity
Packard bell EasyNote
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
Intel Core i5 2. gen 2,3 GHz
640 GB HDD.
Nvidia GeForce GT 520M 1 GB
acer W700 tablet win8 64 bit