Køling for gamere

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Køling for gamere

Indlæg af Christian.Arvai »

Jeg har haft et problem med at mit Nvidia 9500gs blev meget varmt efter mange timers spil (bla. Call of duty), så jeg fik nok af den lille køler som de har standard, og har lavet min egen løsning på det.

Her er kortet som standard :
Billede

Her har jeg skåret en god del af toppen af blæserhuset af, og fjernet den originale blæser :
Billede

Her er den øverste nye blæser blevet monteret :
Billede

Og her en ekstra blæser på undersiden af kortet :
Billede

Hvilket ser sådan her ud fra siden :
Billede

Det er dejligt støjsvagt og har gjort at GPU holder sig under 50 grader, og det er selv om den ene blæser kun bruger 24-25% fanspeed, så der er masser af overskud til hvis jeg giver den gas ;)

Skulle overstående løsning ikke række, må dette være næste skridt hehehe :
Billede
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Køling for gamere

Indlæg af AJenbo »

He he, minder mig om den gang jeg overklokkede mit voodoo2, der hade jeg monteret 3 blæser på det samt et køle gitter på ram. Jeg merener stadart var 120mhz og jeg kørte 190 :)
thomasjohansen
Geografisk sted: Køge

Indlæg af thomasjohansen »

havde lidt samme problem med en radeon 4850hd.

det sjove var at det kun gik koldt i ubuntu, aldrig når jeg spillede i xp.... (jep jeg dualbooter til spil)

for sent fandt jeg ud af at grafikkortet gennem ati's linux driver stod i for lavt fan speed i idle, så nu er grafikkortet desværre permanent ustabilt.

Jeg fandt ellers ud af hvordan jeg manuelt via aticontrol kunne stille fanspeeden efter ønske, bare for sent.

Skulle have lavet blæser skiftet som ovenstående eksempel...
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Jeg har lige fundet ud af at StarCraft II kan køre under Wine 1.3 så nu bliver der lidt mindre dualbooting når det bare skal være et kort spil til en afløsning (jeg må køre lidt lavere grafik pga konevatringen, så skal jeg spille i længere tid dualbooter jeg stadig).
En ting der er virkelig fedt her er at man kan skifte til et andet arbejdsområde uden spildet går i stå, under Windows kan man ikke minimere, og selv vis man kunne er det her hurtigere :)
andsen
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Indlæg af andsen »

AJenbo skrev:Jeg har lige fundet ud af at StarCraft II kan køre under Wine 1.3 så nu bliver der lidt mindre dualbooting når det bare skal være et kort spil til en afløsning (jeg må køre lidt lavere grafik pga konevatringen, så skal jeg spille i længere tid dualbooter jeg stadig).
En ting der er virkelig fedt her er at man kan skifte til et andet arbejdsområde uden spildet går i stå, under Windows kan man ikke minimere, og selv vis man kunne er det her hurtigere :)

Hvilket grafikkort har du? Jeg har nemlig problemer med Starcraft II, Wine 1.3 og mit ATI 4670. Har godt nok ikke været alt for effektiv i at google løsninger.. WoW fungerer dog uden nævneværdige problemer :D
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Det er et GeForce 460 med Nvidia Current (260) driveren.
Hvis jeg har 2 skærme kommer det et billed på 1 skærm, med et aspekt som var det 2 skærme og musen reagere på ½ af skærmen (kan godt trykke på alle knapper de er bare trykket sammen). Jeg hade samme problem med Counter Strike Source og det skyldes den måde Nvidia driveren halv vejs skjuler at der er flere skærme for systemet.

Hvad får du hvis du prøver at starte starcraft fra terminalen?