Hej
Jeg bruger Chromium 9 på min Ubuntu 10.04 og jeg er glad for Chromium, men jeg kan kan ikke få den til at oversætte fra engelsk til dansk. Derimod kan den godt oversætte fra andre sprog (svensk, norske) til dansk.
Jeg mener den skal kunne oversætte fra engelsk til dansk, men moske der er noget jeg har misforstået, er der nogen der kan bekræfte/afkræfte det.
På forhånd tak - Uffe
Chromium oversætter
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Chromium oversætter
Det kan den også, har du installeret [apt=chromium-browser-l10n]den danske sprogpakke[/apt]? Det kan være det har noget at sige.
-
Hej .
Jeg prøver lige en sidste gang, da jeg stadig ikke kan få det til at virke.
Som skrevet, kan jeg få Chromium til at oversætte andre sprog end engelsk til dansk.
Har jeg en engelsk side, tilbyder den ikke at oversætte den (der kommer ikke nogen 'translation bar').
Prøver jeg at højre klikke den engelske tekst, er muligheden 'Translate to English' grå. Og hvorfor den forslår at ”oversætte fra engelsk til engelsk” er da lidt mystisk (hvis den altså ikke var grå).
Jeg har i 'Instillinger/Under the Hood' sat flueben i 'Translate' og valgt dansk i 'Change font and language settings/languages'.
Hvis nogen har en løsning, høre jeg den meget gerne.
ps. jeg har på et tidspunkt trykket på 'Nope' i 'translation bar', moske da den ville oversætte fra engelsk til dansk. ved ikke om det har nogen betydning.
Mvh. Uffe
Jeg prøver lige en sidste gang, da jeg stadig ikke kan få det til at virke.
Som skrevet, kan jeg få Chromium til at oversætte andre sprog end engelsk til dansk.
Har jeg en engelsk side, tilbyder den ikke at oversætte den (der kommer ikke nogen 'translation bar').
Prøver jeg at højre klikke den engelske tekst, er muligheden 'Translate to English' grå. Og hvorfor den forslår at ”oversætte fra engelsk til engelsk” er da lidt mystisk (hvis den altså ikke var grå).
Jeg har i 'Instillinger/Under the Hood' sat flueben i 'Translate' og valgt dansk i 'Change font and language settings/languages'.
Hvis nogen har en løsning, høre jeg den meget gerne.
ps. jeg har på et tidspunkt trykket på 'Nope' i 'translation bar', moske da den ville oversætte fra engelsk til dansk. ved ikke om det har nogen betydning.
Mvh. Uffe
Med venlig hilsen
Uffe
Uffe
-
- Admin
Tja det lyder da helt klart som om du ikke har installeret den danske sprogpakke når du nævner engelske menu punkter. Alt du skal gøre for at installere det er at trykke det link jeg allerede har givet dig
-
Så virker det, du skal have mange tak.
”man skal bare gøre som der bliver sagt”
mvh. Uffe
”man skal bare gøre som der bliver sagt”
mvh. Uffe
Med venlig hilsen
Uffe
Uffe
-
- Admin
Jeg rapporterede problemet d. 12 december og sjovt nok så er det lige blevet rettet for 1 time siden, så fra næste udgave af skulle det ikke længere være nødvendigt at installere sprogpakken manuelt