Får denne besked når jeg forsøger at sende. Jeg bruger evolution, og det har virket tidligere. jeg har installeret SUnJAva for at kunne bruge netbank, og jeg læste en tråd, hvor en anden bruger var inde omkring problemer der hidrørte derfra. hans problem var dog at der blev ved at poppe et billede op, som bad om password. Det for jeg ikke, blot ovenstående fejlmeddelelse, med henvisning til et link, der ikke eksisterer.
Håber nogen har en god ide til at komme videre?
MAIL FROM-kommandoen mislykkedes: Authentication Required.
-
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: MAIL FROM-kommandoen mislykkedes: Authentication Require
Øh du bliver nok nød til at uddybe lidt omkring hvad det er du er forsøger og hvad der sker.
Evolution er en mail klient som du kan bruge til at læse dine mail på maskine, den arbejder over imap eller pop3.
En mail form er et script til man kan indsætte på sin hjemme side så man kan sende emails ved at udfylde en formular.
Sun Java er en virtuel maskine som man bruger til at køre programmer i, det bliver ofte brugt til logind systemer på netbaker og andre sider hvor de vil lave lidt ud over det sædvanlige.
Så hvor er du hende, hvad trykker du på, og hvad forventer du der skal ske?
Evolution er en mail klient som du kan bruge til at læse dine mail på maskine, den arbejder over imap eller pop3.
En mail form er et script til man kan indsætte på sin hjemme side så man kan sende emails ved at udfylde en formular.
Sun Java er en virtuel maskine som man bruger til at køre programmer i, det bliver ofte brugt til logind systemer på netbaker og andre sider hvor de vil lave lidt ud over det sædvanlige.
Så hvor er du hende, hvad trykker du på, og hvad forventer du der skal ske?
-
Jeg bruger gmail. Har sat indstillingerne op i evolution, og det har virket. jeg modtager fint mail, men kan som sagt ikke få lov at sende. Det kunne jeg tidligere.
Mine indstillinger:
imap: imap.gmail.com
smtp: smtp.gmail.com
Jeg har valgt SSL kryptering til indbakken og TSL til udbakken.
Kan bruge webnmail som fungerer helt OK, derfor er jeg også sikker på brugernavn og password er korrekte. har forsøgt at ændre port på smtp til eks 2525 eller 996 som jeg brugte tidligere på en windowsmaksine uden held. bruger nu port 25.
Håber det er oplysninger a la det her du efterlyser - på forhånd tak
Mine indstillinger:
Kan bruge webnmail som fungerer helt OK, derfor er jeg også sikker på brugernavn og password er korrekte. har forsøgt at ændre port på smtp til eks 2525 eller 996 som jeg brugte tidligere på en windowsmaksine uden held. bruger nu port 25.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
gards skrev:Jeg bruger gmail. Har sat indstillingerne op i evolution, og det har virket. jeg modtager fint mail, men kan som sagt ikke få lov at sende. Det kunne jeg tidligere.
Mine indstillinger:
port 25 kan du ikke bruge da den er blokeret af stort set alle udbydere (kan kun bruges til deres egen smtp server)
den nemme lysning er at du bruger din udbyders smtp-server. detsværre er der sket det at der er noget kaldet spam. For at begrænse dette så begrænser udbyderne adgangen til smtp servere kraftigt, således at du kun kan bruge en smtp server når du er på dennes eget net, samt at adgangen til andre smtp servere blokeres. Som du er inde på kan dette omgås med alternative porte, men vvis dette ej heller virker, så er din udbyders smtp eneste mulighed tilbage
-
Jamen tak for hjælpen - det virkede. Så må jeg bruge webmail hvis jeg er ude af huset
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hvis du vælger TLS:
smtp.gmail.com:587
Hvis du vælger SSL:
mtp.gmail.com:465
Husk at sætte hak i "Server kræver godkendelse", bruger navnet er din fulde email adresse og samme adgangskode som din imap.
Hvis du vælger SSL:
mtp.gmail.com:465
Husk at sætte hak i "Server kræver godkendelse", bruger navnet er din fulde email adresse og samme adgangskode som din imap.
-
- Geografisk sted: Svendborg
Der mangler lige et "s" i smtp under SSL - af hensyn til kopi paste syndromet
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13287
AJenbo skrev:Hvis du vælger TLS:
Hvis du vælger SSL:
smtp.gmail.com:465
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13287