Tastatur

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
AOK

Tastatur

Indlæg af AOK »

Du kunne med fordel åbne det sidste spørgsmål i en ny tråd

Er gjort. :)

Men fortæl så lige om du skriver i Gedit eller openoffice

Jeg ved ikke hvad Gedit er. Jeg ved godt hvad openoffice, men har den noget at gøre med de bogstaver jeg skriver til jer nu i denne tekstboks?

Er det et trådløst tastatur? Tjek at det ikke er batterierne der er flade. Eller er tastaturet måske i stykker (Cola?). Se efter om der er særlige funktioner for dit tastatur som kan være slået til (se manualen til dit tastatur).

Nej det er ikke trådløs. Ikke noget cola. Den virkede godt nok før jeg gik over til ubuntu. Der var den helt normal.
Kan det ha' noget med tegnkodning at gøre? Min står på Unicode (UTF-8).
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Tastatur

Indlæg af AJenbo »

Gedit er programmer-tilbehør-tekstredigering

Tekstfeltet her, er i din browser som måske er Firefox?

UTF8 er en meget omfattende tegnkodning der kan rumme både 中文图书, det græske alfabet m.m., det har som sådan ikke noget at gøre med hvordan du får tegne skrevet, bare hvordan de er repræsenteret for computere. Skifter du til ISO-8551-1 vil du ikke kunne repræsentere de kinesiske tegn.

Du kan prøve at se om du har konfigureret tastaturet korrekt system-indstillinger-tastatur. Jeg vil også forslå at du tester et andet tastatur.
AOK

Indlæg af AOK »

Hej

Du kan prøve at se om du har konfigureret tastaturet korrekt system-indstillinger-tastatur.

Min tastatur er en compaq og inde på tastatur indstillinger står den på compaq. Så jeg tror ikke der er noget der. eg har ikke andre tastatur men jeg kan prøve at låne en. Men som sagt den var go nok til windows. Det kan være ubuntu og min tastatur ikke kan sammen. :)
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Ellers så prøv at skifte det til et Generic 101-tasters tastatur.
AOK

Indlæg af AOK »

Ellers så prøv at skifte det til et Generic 101-tasters tastatur.

Desværre, den gik heller ikke.
Jeg har holdt shift nede og tastede på de forskellige bogstaver og de eneste den skriver med stort er: BCEGHIMNOPQRUVWXZØ. Resten skriver den ikke. Det er sgu mærkeligt. :?

Nårh, jeg må hellere prøve med et andet tastatur. Men tak for hjælpen alligevel. :)