Har læst tråd op og tråd ned men umidbart ikke en der har samme problem som jeg.
Jeg sidder med Ubuntu 10.10 og kan ikke få lov til at "aktiver trådløst netværk" når jeg højre klikker oppe ved siden af uret.
Venstre klikker jeg skriver den "trådløs er deaktiveret".
Jeg har prøvet med rfkill osv. uden at blive klogere og da jeg ikke kan komme online med min ubuntu komputer kan jeg ikke hente nogen af allede programmer i flere steder henviser til så hvad gør jeg så?
TDR
Kan ikke aktivere trådløst netværk
-
- Geografisk sted: Køge
Re: Kan ikke aktivere trådløst netværk
Jeg har ikke så meget forstand på trådløs netværk i ubuntu. M en indtil der kommer en forbi, så skriv lidt om hvilken pc/hardware mv.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Det kan være du mangler at installere driveren, slut maskinen til et kablet net og åben System-Administration-Yderligere driver.
Virker det ikke så kør denne kommando og giv os det link du får til sidst:
Virker det ikke så kør denne kommando og giv os det link du får til sidst:
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install -y pastebinit ; lsb_release -a > ~/gpuinfo ; uname -a >> ~/gpuinfo ; sudo lspci -knn | grep -A 3 VGA >> ~/gpuinfo ; cat /proc/driver/nvidia/version >> ~/gpuinfo ; lspci -v >> ~/gpuinfo && lspci -vv >> ~/gpuinfo ; lshw -C display >> ~/gpuinfo ; xrandr >> ~/gpuinfo ; pastebinit -b http://paste.ubuntu.com ~/gpuinfo
-
dælme noget af en tekst at skrive fra en skærm til en anden.. tror jeg venter til i morgen og prøver et kabel net først.
-
- Admin
Kommandoen virker også kun hvis der er adgangs til nettet. Kan du slet ikke det kan du starte med og så give os den linje der beskriver "network" enheden.
lspci
-
http://paste.ubuntu.com/571773/
02:00.0 Ethernet controller: Atheros Communications Inc. AR5001 Wireless Network Adapter (rev 01)
02:00.0 Ethernet controller: Atheros Communications Inc. AR5001 Wireless Network Adapter (rev 01)
-
- Admin
Hov det beklager men jeg er kommet til at give dig linjen til grafikkort. Het er den rigtige.
sudo apt-get install -y pastebinit && lsb_release -a > ~/netinfo && uname -a >> ~/netinfo && lspci >> ~/netinfo && lsusb >> ~/netinfo && sudo lshw -C Network >> ~/netinfo && >> ~/netinfo && ifconfig >> ~/netinfo && sudo iwconfig >> ~/netinfo && nm-tool >> ~/netinfo && apt-cache policy usb-modeswitch-data >> ~/netinfo && apt-cache show usb-modeswitch-data >> ~/netinfo && apt-cache policy usb-modeswitch >> ~/netinfo && apt-cache show usb-modeswitch >> ~/netinfo && apt-cache policy network-manager >> ~/netinfo && apt-cache show network-manager >> ~/netinfo && rfkill list >> ~/netinfo && sudo lsmod >> ~/netinfo && sudo iwlist scan >> ~/netinfo && pastebinit -b http://paste.ubuntu.com ~/netinfo
-
-
- Admin
Så vidt jeg kan se er dit netværk deaktiveret både i hardware og software.
-
Hvad kan jeg gøre ved det?
-
- Admin
Software blokeringen skulle du kunne fjerne med denne kommando:
Men hardware blokeringen er enten en knap på din computer eller en indstilling i din bios, så der kan jeg ikke sige dig hvad du skal gøre, prøv computerens manual eller support.
sudo rfkill unblock all
Men hardware blokeringen er enten en knap på din computer eller en indstilling i din bios, så der kan jeg ikke sige dig hvad du skal gøre, prøv computerens manual eller support.