Sletning af recup_dir mapper

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
AOK

Sletning af recup_dir mapper

Indlæg af AOK »

Jeg kan simpelthen ikke slette recup mapper. Der er en lille lås på hjørnet af mapperne. Når jeg højreklikker på mapperne for at slette står der: "fejl ved sletning". Er der nogle der kan hjælpe mig med dette problem? Jeg har 24 recup mapper.

Og lige en sidste ting; hvorfor kan jeg ikke skrive med stort når jeg holder "shift" knappen nede? Det er kun nogle af bogstaverne den skriver med stort. Derfor bliver jeg nødt til at bruge "Caps Lock" tasten. I lader bare være med at svare til den sidste spørgsmål hvis det er meningen at jeg skal åbne et nyt emne, for så gør jeg bare det. :)
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Sletning af recup_dir mapper

Indlæg af zob »

Jeg er ikke helt sikker på hvad recup-mapper er.
PAS NU PÅ, hvis du gør følgende kan du slette hvad som helst.

Kode: Vælg alt

gksu nautilus
Så skulle du kunne slette alt. Men lad hellere være med mindre du er 110% sikker, og lad være alligevel. Lad i det hele taget være med at bruge det tip jeg lige har givet dig. Det er ikke meningen at du skal kunne slette filer du ikke har rettigheder til.

Du kunne med fordel åbne det sidste spørgsmål i en ny tråd. Men fortæl så lige om du skriver i Gedit eller openoffice, eller hvad, for det lyder da godt nok mærkeligt.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Hej og velkommen til forummet.

recup_dir lyder som om det er noget der er blevet oprettet af et fil rednings program, disse skal ofte køres som administrator og der for vil filerne være ejet af administratorer og du har der for ikke adgang til at slette dem.
Åben et filhåndterings vindu som administrator, tryk alt+f2 og skriv:

Kode: Vælg alt

gksu nautilus

Her fra kan du enten ændre ejeren af mapperne eller slette dem, pas på du ikke sletter noget vigtig.

Er det et trådløst tastatur? Tjek at det ikke er batterierne der er flade. Eller er tastaturet måske i stykker (Cola?). Se efter om der er særlige funktioner for dit tastatur som kan være slået til (se manualen til dit tastatur).
AOK

Indlæg af AOK »

Hej og velkommen til forummet.

Jo tak. :)

Jeg er ikke helt sikker på hvad recup-mapper er.

recup_dir lyder som om det er noget der er blevet oprettet af et fil rednings program,

Nemlig, jeg havde engang mistet en del billeder fra min USB stick. Så fandt jeg et program som ku' gendanne de mistede filer. Da programmet kørte, oprettede den 24 recup_dir mapper og mine billeder befandt sig i de mapper . Jeg flyttede billederne til en anden mappe og derefter kunne jeg ikke slette recup mapperne.

Åben et filhåndterings vindu som administrator, tryk alt+f2 og skriv

ENDELIG kunne jeg slette dem, jeg havde prøvet en hel masse koder som jeg fandt i google. Men der skete intet. TUSIND TAK!!!!! :D
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

hvis du tager egenskaber-rettigheder kan du se hvem der kan hvad med en fil. sudo og gksu(do) gør at dine kommandoer bliver udført med admnistrator rettigheder.