Atheros AR5007 Wifi Adapter virker ikke
-
- IRC nickname: Kairyuka
Atheros AR5007 Wifi Adapter virker ikke
Halløj, her er endnu en person der ikke kan få Atheros AR5007 til at virke i Ubuntu.
Jeg har haft Ubuntu 10.10 (Maverick Meerkat) i et par uger nu, og i starten lod min wifi-adapter til at virke fint nok, men da jeg først kom i skole fandt jeg ud af at det gjorde den ikke alligevel. Det er et rimeligt stort problem for mig, da jeg bliver nødt til at skifte til mit Windows 7 hver gang jeg vil bruge nettet. Jeg har heldigvis adgang til et ethernet-kabel med net herhjemme.
Nå, men tilbage til topic.
Jeg har forsøgt en håndfuld forskellige fixes fra nettet, bl. a. Madwifi (som jeg ikke kan geninstallere af mystiske årsager), linux-backports-modules-intrepid (som jeg aldrig kunne finde) og et program der påstod at kunne installere Windows-drivere på Ubuntu vha. .inf-filen.
Jeg er virkeligt ikke sikker på hvad fanden jeg skal stille op. Hurtig hjælp ville være fantastisk.
-Troels
P.S.: Sorry for dobbelt-posting, jeg kom til at lave en fejl i det forrige topic.
Jeg har haft Ubuntu 10.10 (Maverick Meerkat) i et par uger nu, og i starten lod min wifi-adapter til at virke fint nok, men da jeg først kom i skole fandt jeg ud af at det gjorde den ikke alligevel. Det er et rimeligt stort problem for mig, da jeg bliver nødt til at skifte til mit Windows 7 hver gang jeg vil bruge nettet. Jeg har heldigvis adgang til et ethernet-kabel med net herhjemme.
Nå, men tilbage til topic.
Jeg har forsøgt en håndfuld forskellige fixes fra nettet, bl. a. Madwifi (som jeg ikke kan geninstallere af mystiske årsager), linux-backports-modules-intrepid (som jeg aldrig kunne finde) og et program der påstod at kunne installere Windows-drivere på Ubuntu vha. .inf-filen.
Jeg er virkeligt ikke sikker på hvad fanden jeg skal stille op. Hurtig hjælp ville være fantastisk.
-Troels
P.S.: Sorry for dobbelt-posting, jeg kom til at lave en fejl i det forrige topic.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Atheros AR5007 Wifi Adapter virker ikke
Hej og velkommen til forummet
linux-backports-modules-intrepid er til ubuntu 8.10 (intrepid), så du skal i stedet bruge linux-backports-modules-maverick. For at installere backports skal du starte med at aktivere arkivet for backports, det gør du under Programm-Ubuntu Softwarecenter - Rediger- softwarekilder - opdateringer.
Sørg for at fjerne programmet til windows driveren eller konflikter den med den rigtige driver.
Se efter i system-administration-yderliger driver om der skulle være en driver du skal aktivere først.
linux-backports-modules-intrepid er til ubuntu 8.10 (intrepid), så du skal i stedet bruge linux-backports-modules-maverick. For at installere backports skal du starte med at aktivere arkivet for backports, det gør du under Programm-Ubuntu Softwarecenter - Rediger- softwarekilder - opdateringer.
Sørg for at fjerne programmet til windows driveren eller konflikter den med den rigtige driver.
Se efter i system-administration-yderliger driver om der skulle være en driver du skal aktivere først.
-
Lige en note: Mit system er på engelsk, fordi sådan kan jeg bedst lide det
Og der er kun Madwifi-driveren, jeg installerede tidligere, og den virker ikke. Jeg fandt en pakke med. Prøver om den virker
EDIT: Ser ikke ud til at have virket lige umiddelbart. Fortsætter med at lede efter mulige løsninger
Og der er kun Madwifi-driveren, jeg installerede tidligere, og den virker ikke. Jeg fandt en pakke med
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install linux-backports-modules-wireless-maverick-generic
EDIT: Ser ikke ud til at have virket lige umiddelbart. Fortsætter med at lede efter mulige løsninger
-
- Admin
Jeg er ikke så stærk i netværk men prøv noget debug output:
sudo apt-get install -y pastebinit && lsb_release -a > ~/netinfo && uname -a >> ~/netinfo && lspci >> ~/netinfo && lsusb >> ~/netinfo && sudo lshw -C Network >> ~/netinfo && >> ~/netinfo && ifconfig >> ~/netinfo && sudo iwconfig >> ~/netinfo && nm-tool >> ~/netinfo && apt-cache policy usb-modeswitch-data >> ~/netinfo && apt-cache show usb-modeswitch-data >> ~/netinfo && apt-cache policy usb-modeswitch >> ~/netinfo && apt-cache show usb-modeswitch >> ~/netinfo && apt-cache policy network-manager >> ~/netinfo && apt-cache show network-manager >> ~/netinfo && rfkill list >> ~/netinfo && sudo lsmod >> ~/netinfo && sudo iwlist scan >> ~/netinfo && pastebinit -b http://paste.ubuntu.com ~/netinfo
-
Det prøver jeg at køre.
I mellemtiden tror jeg at status for mit netværkskort har ændret sig. Jeg er nu i stand til at aktivere kortet, men jeg kan ikke forbinde til nogen netværk. Kører den kommando du gav mig.
I mellemtiden tror jeg at status for mit netværkskort har ændret sig. Jeg er nu i stand til at aktivere kortet, men jeg kan ikke forbinde til nogen netværk. Kører den kommando du gav mig.
-
Her er linket kommandoen gav mig: http://paste.ubuntu.com/571316/
-
-
- Admin
Der står at den er blevet slået fra i software:
Soft blocked: yes
Prøv at højer klikke på netværks ikonet og se om det er aktiveret for trådløst.
Soft blocked: yes
Prøv at højer klikke på netværks ikonet og se om det er aktiveret for trådløst.
-
Når jeg starter Ubuntu er trådløst slået fra, men selvom jeg slår det til, virker det stadig ikke. Jeg prøver at køre kommandoen igen med den slået til
-
-
- Admin
Hmm der står stadig "Soft blocked: yes". Jeg hade lidt håben en med lidt mere forstand på netværk hade kigge på det for jeg kan nok ikke komme meget tætter på det.
-
Eftersom alle de fixes jeg kan finde ikke har virket indtil videre, har jeg besluttet mig for at tage ne backup, og så geninstallere systemet. Jeg håber det, hvis ikke løser, så i hvert fald refresher mine forsøg, så der ikke sidder en masse lapper på kryds og tværs i mit system, det er muligvis det der forhindrer noget som helst i at virke.
-
Jeg har opdaget noget interessant i mine desperate forsøg på at fikse mit problem. System Testing lader til at registrere mit netværkskort som Atheros AR5001, men jeg ved med sikkerhed at det er AR5007.
Leder efter mulige grunde til at det sker
Leder efter mulige grunde til at det sker
-
- Admin
Kan du ikke køre denne kommando:
Det giver PCI-id så vi kan være helt sikker på hvad for et kort det er.
Har du prøvet at køre fra en live cd og sikre dig om problemet er det samme der.
lspci -nn | grep Ethernet
Det giver PCI-id så vi kan være helt sikker på hvad for et kort det er.
Har du prøvet at køre fra en live cd og sikre dig om problemet er det samme der.
-
Den kommando siger også at mit kort er Atheros AR5001, men Windows sagde den var AR5007?
Køre hvad fra en live-cd?
EDIT: MAJOR BREAKTHROUGH!!!! Jeg fik det til at virke! Hvordan? Én simpel kommando:
Det var utroligt simpelt for så lang tid jeg har brugt på det (._.)
Køre hvad fra en live-cd?
EDIT: MAJOR BREAKTHROUGH!!!! Jeg fik det til at virke! Hvordan? Én simpel kommando:
rfkill unblock all
Det var utroligt simpelt for så lang tid jeg har brugt på det (._.)
Senest rettet af Kairyuka 2. mar 2011, 22:11, rettet i alt 1 gang.