Hej folkens
Inden opgraderingen til den lidt nyere GNOME brugte jeg 2 indstillinger jeg ikke ser ud til at kunne finde igen:
1. I Nautilus (som selvfølgelig ikke er GNOME, men alligevel ) havde man muligheden for at få vist den fulde sti oppe i mappe-navnet. Gik man f.eks. ind i bin som ligger under /usr/local, så ville mappe-navnet være /usr/local/bin, og ikke kun bin. Jeg kan desværre ikke finde ud af hvor man slår det til.
2. Hvordan aktivere man CTR+ALT+BACKSPACE igen (genstart af GNOME) ?
Nogle funktioner vænner man sig virkelig til, så jeg håber der er én af jer der lige kan lede mig på rette vej.
Hilsen Nicky
Indstilling af GNOME 2.30.2
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Indstilling af GNOME 2.30.2
Nautilus er faktisk en del af gnome: http://live.gnome.org/Nautilus
Jeg savner det også lidt men har lært at bruge ctrl+l
Hvad skal du genstarte gnome for? Måske er der en mindre voldsom måde at gøre det samme på.
Jeg savner det også lidt men har lært at bruge ctrl+l
Hvad skal du genstarte gnome for? Måske er der en mindre voldsom måde at gøre det samme på.
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
Hej Anders
Tak for svaret, af en eller anden grund fik jeg aldrig svaret.
Med version 3 af GNOME lige om hjørnet er det nok dumt at bruge alt for meget tid på de her småting, men ctrl+l virker faktisk rigtig godt. Genstart af GNOME bruger jeg efter jeg har ændret min brugers rettigheder, ændret i programmer der bliver kørt ved log-on eller hvis jeg bare skal logge af. Ctrl+Alt+Backspace svarer til en "sudo /etc/init.d/gdm3 restart" i terminalen, men ellers kan man selvfølgelig også bare logge af med gui'en
Hilsen Nicky
Tak for svaret, af en eller anden grund fik jeg aldrig svaret.
Med version 3 af GNOME lige om hjørnet er det nok dumt at bruge alt for meget tid på de her småting, men ctrl+l virker faktisk rigtig godt. Genstart af GNOME bruger jeg efter jeg har ændret min brugers rettigheder, ændret i programmer der bliver kørt ved log-on eller hvis jeg bare skal logge af. Ctrl+Alt+Backspace svarer til en "sudo /etc/init.d/gdm3 restart" i terminalen, men ellers kan man selvfølgelig også bare logge af med gui'en
Hilsen Nicky
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Ok det er da godt det er blevet løst. SBC fortalgte mig i går til Global Jam at der er en måde at få ctrl+alt+backspace aktiveret på, men da jeg ikke selv bruger det ved jeg ikke hvordan man gør.