Hej
Jeg har installeret Adobe Acrobat Reader installeret og programmet virker fint på langt de fleste netsider.
Da jeg driver en webshop har jeg behov for at kunne downloade pdf-filer fra vores transportør.
Disse filer ligger således at vi åbner dem med et link - imidlertid kommer der et nyt vindue med følgende tekst:
"You do not have Acrobat Reader installed"
I firefox står Acrobat Reader som det foretrukne program til at åbne PDF-filer.
Jeg har afinstalleret og installeret på nyt - uden at det har afhjulpet problemet.
Håber nogen har en idé om hvad problemet kan være!
Mvh Brian
Acrobat Reader virker ikke
-
- Geografisk sted: Odense
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
- Geografisk sted: Vejle
Re: Acrobat Reader virker ikke
Har du installeret Adobe Readeren fra Softwarecenter? Eller fra en ikke-Ubuntu webside?
Du kan evt. prøve at vælge at se pdf-filerne med Ubuntus dokumentfremviser, der er installeret som standard. Det virker i alle tilfælde for mig. Og den er knap så tung som Adobe-readeren.
Du kan evt. prøve at vælge at se pdf-filerne med Ubuntus dokumentfremviser, der er installeret som standard. Det virker i alle tilfælde for mig. Og den er knap så tung som Adobe-readeren.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Det skyldes at de flest transport firmaer har lavet nogle rigtig dårligt programmeret hjemme sider, jeg har selv lavet scripts til at få forskellige fragtfirmaers sider til at vire, virke hurtigere og have flere funktioner. Hvilken har du problemet med?
-
@laoshi: Den løsning du beskriver der havde jeg faktisk også forsøgt - desværre også uden held.
@Ajenbo: Jeg benytter bla. BilligPakkePost og det er her på deres side problemet er.
Når man skal udskrive f.eks. labels dukker der et nyt vindue frem og det er i dette vindue at fejlmeddelsen kommer.
Er lidt ærgeligt det ikke virker da jeg egentlig har fået meget andet til at køre i Ubuntu og efterhånden
er glad for systemet - trods mange nye ting!
Men du snakker noget om et script som måske kan afhjælpe problemet?
@Ajenbo: Jeg benytter bla. BilligPakkePost og det er her på deres side problemet er.
Når man skal udskrive f.eks. labels dukker der et nyt vindue frem og det er i dette vindue at fejlmeddelsen kommer.
Er lidt ærgeligt det ikke virker da jeg egentlig har fået meget andet til at køre i Ubuntu og efterhånden
er glad for systemet - trods mange nye ting!
Men du snakker noget om et script som måske kan afhjælpe problemet?
-
- Admin
Jeg har ikke lige et script til BilligPakkePost, men hvis du lige skriver til dem at deres side ikke virker for dig med Firefox så kan jeg lige se på at skrive et til den.
Problemet bunder i at dem der har programmeret det tror der findes 1 styresystem, 1 browser og 1 program til at vise PDF filer. Du bruger Ubuntu (som ikke er Windows), du bruger Firefox (som ikke er Internet Explorer) og standard PDF fremviseren i Ubuntu er Evince, du kan godt installere Adove Reader (det heder ikke længere Acrobat Reader, det viser lidt hvor gammel den kode de har er), men Firefox reklamere ikke om den på samme måde som Internet Explorer så der for hjælper det lige lidt (det ville faktisk virke fint med Evince hvis ikke de laved det tjek for om Adobe Reader er installeret i Internet Explorer).
Problemet bunder i at dem der har programmeret det tror der findes 1 styresystem, 1 browser og 1 program til at vise PDF filer. Du bruger Ubuntu (som ikke er Windows), du bruger Firefox (som ikke er Internet Explorer) og standard PDF fremviseren i Ubuntu er Evince, du kan godt installere Adove Reader (det heder ikke længere Acrobat Reader, det viser lidt hvor gammel den kode de har er), men Firefox reklamere ikke om den på samme måde som Internet Explorer så der for hjælper det lige lidt (det ville faktisk virke fint med Evince hvis ikke de laved det tjek for om Adobe Reader er installeret i Internet Explorer).
-
- Admin
Beklager jeg glemte dig for en tid. Koden var nok en af de mere svære at gennem skue men løsningen endte med at være rimelig elegant
1: Tilføj udvidelsen BrowserMasquerade
Åben Firefox
Funktioner -> Tilføjelser -> Hent tilføjelser
Søg efter "BrowserMasquerade"
Marker den på listen og tryk Føj til Firefox...
Tryk Installer
Genstart firefox
2: opsætning af BrowserMasquerade
Funktioner -> Browser Masquerade
Tryk Add
Under URL RegExp skriver du "myconsignor.no"
Tryk Javacript ID
Tryk Use default Javascript ID
I feltet UserAgent tilføjer du "; Mac" efter Linux
Eks. før:
Efter:
Tryk OK
Tryk OK
Nu skulle du gerne kunne åbne PDF filerne fra billigpakkepost.dk (myconsignor.no) (også uden at have Adobe Reader, altså bare med standard PDF læseren).
Løsningen basere på at dem der har lavet siden har bygget den til Windows Internet Exploere, opdaget det ikke virkede på Mac og lavet en nød løsning ved at lave en undtagelse for Mac (med en dårlig test). Det er så ærgerligt at de lavede det så Mac var undtagelsen og Windows standarten for ellers ville det også have virket på Linux og andre systemer. Min løsning er så at tilføje nok til at deres test tror det er en Mac den har med at gøre.
1: Tilføj udvidelsen BrowserMasquerade
Åben Firefox
Funktioner -> Tilføjelser -> Hent tilføjelser
Søg efter "BrowserMasquerade"
Marker den på listen og tryk Føj til Firefox...
Tryk Installer
Genstart firefox
2: opsætning af BrowserMasquerade
Funktioner -> Browser Masquerade
Tryk Add
Under URL RegExp skriver du "myconsignor.no"
Tryk Javacript ID
Tryk Use default Javascript ID
I feltet UserAgent tilføjer du "; Mac" efter Linux
Eks. før:
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; da-DK; rv:1.9.2.14) Gecko/20110221 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.14
Efter:
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; Mac; da-DK; rv:1.9.2.14) Gecko/20110221 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.14
Tryk OK
Tryk OK
Nu skulle du gerne kunne åbne PDF filerne fra billigpakkepost.dk (myconsignor.no) (også uden at have Adobe Reader, altså bare med standard PDF læseren).
Løsningen basere på at dem der har lavet siden har bygget den til Windows Internet Exploere, opdaget det ikke virkede på Mac og lavet en nød løsning ved at lave en undtagelse for Mac (med en dårlig test). Det er så ærgerligt at de lavede det så Mac var undtagelsen og Windows standarten for ellers ville det også have virket på Linux og andre systemer. Min løsning er så at tilføje nok til at deres test tror det er en Mac den har med at gøre.
-
Bare et tip.
Brug Googles Chromium browser.
Det er det fastest shit ever og INDBYGGET pdf viewer.
Jeg kører en skallede Lenovo T60 med solid state disk og 1 (EN lol) GB RAM.
Og stadig har jeg den hurtigste PC i min omgangs-kreds, web surfing wise
Brug Googles Chromium browser.
Det er det fastest shit ever og INDBYGGET pdf viewer.
Jeg kører en skallede Lenovo T60 med solid state disk og 1 (EN lol) GB RAM.
Og stadig har jeg den hurtigste PC i min omgangs-kreds, web surfing wise
-
- Admin
@Stoney Chromium vil ikke hjælpe her da der er tale om et fragt firma der har lavet nogle dårlige scripts der antager at det er Internet Explorer og at Adobe Reader er den eneste ting der kan åbne PDF filer. Til at omgås den slags har jeg haft langt støre held med Firefox end Chromium, men hvis du har en metode skal du være velkommen til at tilføje den.
-
Hej igen!
@Ajenbo: Har gjort som beskrevet og har genstartet browseren osv. som beskrevet.
Imidlertid får jeg samme fejlmeddelse op som hidtil nemlig "You do not have Acrobat Reader installed"
Jeg har imidlertid heller ikke Acrobat Reader installeret længere men det skulle heller ikke være et krav hvis jeg har forstået det korrekt.
Er der andre muligheder? Håber på en løsning da det er noget omstændigt, at skulle anvende sin Vista installation for at blot at printe pakkelabels mv. Er efterhånden blevet Ubuntu bruger på fuld tid og derfor vil en løsning på dette jo være dejligt.
Mvh Brian
@Ajenbo: Har gjort som beskrevet og har genstartet browseren osv. som beskrevet.
Imidlertid får jeg samme fejlmeddelse op som hidtil nemlig "You do not have Acrobat Reader installed"
Jeg har imidlertid heller ikke Acrobat Reader installeret længere men det skulle heller ikke være et krav hvis jeg har forstået det korrekt.
Er der andre muligheder? Håber på en løsning da det er noget omstændigt, at skulle anvende sin Vista installation for at blot at printe pakkelabels mv. Er efterhånden blevet Ubuntu bruger på fuld tid og derfor vil en løsning på dette jo være dejligt.
Mvh Brian
-
- Admin
Du må have lavet nogle indstillinger forkert, kan du ikke prøve at vise et billed af de indstillinger du har lavet.