Jeg har for nylig installeret Ubuntu 10.10 på en gammel laptop, og installerede win driver til trådløst netkort med windows wireless drivers. Dette virkede til jeg opdaterede systemet, men nu er der ikke længere lys i knappen på fronten.
Netkortet er et broadcom bcm4318 ver. 02
Jeg er helt grøn i linux verden, så hav tålmodighed med mig, men hvad gør jeg?
Trådløst på Acer aspire 3000
-
- IRC nickname: sicksam
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Trådløst på Acer aspire 3000
sicksam skrev:Jeg har for nylig installeret Ubuntu 10.10 på en gammel laptop, og installerede win driver til trådløst netkort med windows wireless drivers. Dette virkede til jeg opdaterede systemet, men nu er der ikke længere lys i knappen på fronten.
Netkortet er et broadcom bcm4318 ver. 02
Jeg er helt grøn i linux verden, så hav tålmodighed med mig, men hvad gør jeg?
det at installere windowsdriveren er ABSOLUT SIDSTE UDVEJ hvis ikke der findes en nativ linux løsning.
Til dit kort findes der en sådan. først sikrer du dig at maskinen er fuldt opdateret (system> administration> opdateringshåndtering)
derefter så klikker du på system> administration> ydderligere drivere og aktiverer den driver der hedder noget i stil med broadcom STA wireless driver.
når denne er aktiveret genstarter du maskinen. derefter burde dit netkort virke (med mindre den der windowsdriver stadig ligger og laver ballade)
Forresten. hvis du møder noget kaldet softwaremodem der inde må du ikke installere dette da dette vil kvæle din lyd
Senest rettet af soundpartner 21. feb 2011, 06:18, rettet i alt 1 gang.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Prøv at fjerne windows driveren og se om ikke du kan installere linux driveren fra system-administration-yderliger driver.
-
- IRC nickname: sicksam
det hjalp at fjerne windows driveren.
tak for hjælpen
tak for hjælpen