Kan ikke få mit trådløse netværkskort til at virke

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
zmn43
IRC nickname: zmn43

Kan ikke få mit trådløse netværkskort til at virke

Indlæg af zmn43 »

Har kigget i guiden øverst og fik det ikke til at virke så kørte kommandoen, her er linket: http://paste.ubuntu.com/568708/

håber der er nogen der kan hjælpe...

P.S. der er også problemer med mit skærmkort, kan kun køre i 800 x 600 (?)
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Kan ikke få mit trådløse netværkskort til at virke

Indlæg af AJenbo »

Hej og velkommen til forummet.

Det ser ud for mig som om dit netkort er slukket, men det kan være jeg tager fejl.

Mht dit grafikkort så er din maskine desværre baseret på SIS chips som ikke virker til at lave drivere til Linux. Du kan prøve at se om det virker bedere som en frambuffer driver ved at fjerne driveren til kortet:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get purge xserver-xorg-video-sis

Det ville nok være bedre at oprette et separat emne om det da de 2 ting ikke har meget med hin anden at gøre.
michaelmunk
Geografisk sted: Midtjylland

Indlæg af michaelmunk »

umiddelbart ser det ud til at dit netkort (wireless) er deaktiveret.

Nogle bærbare er så flinke at de slår det trådløse fra, når der kommer et netkabel på, så prøv at hive det ud og se om du så kan komme videre.

Ellers må du se om det er slået fra i bios ??
Ubuntu 10.10 Lucid Lynx 64-bit - Acer Aspire 5742G | Nvidia Geforce GT 420M | 3GB DDR3 RAM | 500GB HD
zmn43
IRC nickname: zmn43

Indlæg af zmn43 »

Tak for svarene :) og skal nok lige oprette en separat tråd ang. grafikkort

Min switch til netværkskortet er slået til men lyser orange og ikke blåt som det tidligere har gjort når det er i brug/på et netværk..
Har prøvet med fn+F3 som skulle være genvej til at aktivere kortet med intet held (resten af "genvejene" virker upåklageligt fx lyd- og lysstyrke)

Hvordan tjekker jeg det i bios? har ikke ændret noget i bios på noget tidspunkt, og er ikke inde i hvordan det fungerer...