Indtast adgangskode for at låse nøgleringen "Default"

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
ptolomaeus

Indtast adgangskode for at låse nøgleringen "Default"

Indlæg af ptolomaeus »

Hej

Kan godt se der er flere emner omkring mit problem, men kan dog ikke finde løsningen på netop mit.

Jeg er helt ny bruger af ubuntu og har installeret v.10.10 på min acer aspire one netbook.

Når jeg vil tilføje min facebook konto oppe under "mail" klienten, så skal jeg skrive mit logon og adgangskode til FB derefter trykke tilføj. Så kommer boksen : "Indtast adgangskode for at låse nøgleringen Default" frem, jeg taster den kode jeg valgte da jeg installerede ubuntu, men så siger den at koden er forkert?

Mvh
ptolomaeus
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Indtast adgangskode for at låse nøgleringen "Default"

Indlæg af zob »

Hej og velkommen til forum.

Det lyder lidt besynderligt. Du er selvfølgelig helt sikker på at du ikke har angivet andre passwords på et tidspunkt, muligvis efter installationen?

Der er en central kodeordsadministration under Programmer-Tilbehør-Kodeord og krypteringsnøgler. Her kan du skifte kodeord for f.eks. default (ved f.eks. at højreklikke og vælge skift kodeord i bunden af menuen), men det kræver at du kender dit oprindelige kodeord.

Men indtil der dukker nogen op med bedre forslag kan du da prøve at kikke på det.
ptolomaeus

Indlæg af ptolomaeus »

Tak for det ;o)

Jo jeg er helt sikker på at det er korrekt kodeord, det virker hverfald de andre gange den spørger efter det ....
Jeg har slet ik det menu punkt under programmer>>tilbehør...?? hmm måske man skulle lave en ny installation.
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Jeg sidder på en 10.04, så måske har menupunktet skiftet navn, eller måske er det blevet (mere logisk) flyttet over under System-Administration eller System-Indstillinger.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

I 10.10 er det blevet flyttet til system-indstillinger-Kodeord og krypteringsnøgler
Jeg syndes ikke du skal lave en ny installation, højest nulstille din bruger, men det tror jeg nu heller ikke der er grun til. Driller den stadig så slet din nøgle ring og opret en ny.
ptolomaeus

Indlæg af ptolomaeus »

AJenbo skrev:I 10.10 er det blevet flyttet til system-indstillinger-Kodeord og krypteringsnøgler
Jeg syndes ikke du skal lave en ny installation, højest nulstille din bruger, men det tror jeg nu heller ikke der er grun til. Driller den stadig så slet din nøgle ring og opret en ny.

Super super... slettede den og nu virker fint ;o)
Siger mange tak
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Herligt, så kan du bare trykke på [V ] for at markere emnet som løst.
ptolomaeus

Indlæg af ptolomaeus »

AJenbo skrev:Herligt, så kan du bare trykke på [V ] for at markere emnet som løst.

Ja selfølgelig... ;o)