Hej
Jeg har installeret ubuntu server 10.10 på en lenovo 3000 n100 bærbar.
Har for et par uger siden installeret samme OS på en desktop, ikke uden problemer, men den virker pt efter hensigten, så jeg skulle lige prøve på denne bærbar, nærmest for sjov, da det er meget muligt jeg ikke skal bruge den til dette, men problemet er jeg ikke kan få det trådløse kort til at virke.
Har søgt på nettet og ubuntus egen hjælp support på maskinen.
På nettet kan jeg se at det ikke er lige til at få dette kort til at virke, men det skulle være muligt, MEN der det så mine evner lige pt nok ikke rækker, kan i hvert fald ikke få det til at virke.
Jeg har kørt følgende kommando: sudo lshw -C network
og fået følgende:
hjallerup@UbuntuHSF:~$ sudo lshw -C network
*-network
description: Wireless interface
product: PRO/Wireless 3945ABG [Golan] Network Connection
vendor: Intel Corporation
physical id: 0
bus info: pci@0000:03:00.0
logical name: wlan0
version: 02
serial: 00:19:d2:0a:f8:c5
width: 32 bits
clock: 33MHz
capabilities: pm msi pciexpress bus_master cap_list ethernet physical wireless
configuration: broadcast=yes driver=iwl3945 driverversion=2.6.35-25-generic-pae firmware=15.32.2.9 latency=0 link=no multicast=yes wireless=IEEE 802.11abg
resources: irq:42 memory:d0000000-d0000fff
*-network
description: Ethernet interface
product: RTL-8139/8139C/8139C+
vendor: Realtek Semiconductor Co., Ltd.
physical id: 1
bus info: pci@0000:05:01.0
logical name: eth0
version: 10
serial: 00:0f:b0:d4:2c:67
size: 100MB/s
capacity: 100MB/s
width: 32 bits
clock: 33MHz
capabilities: pm bus_master cap_list ethernet physical tp mii 10bt 10bt-fd 100bt 100bt-fd autonegotiation
configuration: autonegotiation=on broadcast=yes driver=8139too driverversion=0.9.28 duplex=full ip=192.168.1.105 latency=64 link=yes maxlatency=64 mingnt=32 multicast=yes port=MII speed=100MB/s
resources: irq:21 ioport:2000(size=256) memory:d0100000-d01000ff
hjallerup@UbuntuHSF:~$
Ubuntu kan godt genkende kortet men det virker desværre ikke.
MVH JDH
Trådløst netkort, PRO/Wireless 3945, virker ikke
-
- Geografisk sted: Nordjylland, Hjallerup
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Trådløst netkort, PRO/Wireless 3945, virker ikke
Hvad er det ved det der ikke virker?
Har du grafisk brugerflade på din server?
Har du grafisk brugerflade på din server?
-
- Geografisk sted: Nordjylland, Hjallerup
Hej Jenbo
Ja jeg har installeret Ubuntu desktop, (ellers var jeg helt sat af)
Jeg kan se symbolet for det trådløse netkort på PCén, altså den lysdiode foran tastaturet, den lyser sammen med lamperne for bluetooth, batteri og dvale(når det benyttes).
Der sidder en knap som manuelt kan skubbes til siden hvorefter lyset for trådløst og bluetooth forsvinder, regner med de slukkes.
Symbolet for Bluetooth er også vist oppe i panelet på desktoppen, og skubber man knappen til siden slukker det også der. Men symbolet for den trådløse forbindelse er der ikke, og den er heller ikke i mappen hvor man kan finde symbolerne som kan fastgøres på panelet.
Når jeg går ind under netværks forbindelser er der heller ikke nogle netværk synlige og jeg kan ikke få lov til at søge efter nogle, dette er muligvis fordi jeg ikke gør det rigtigt.
MVH JDH
Ja jeg har installeret Ubuntu desktop, (ellers var jeg helt sat af)
Jeg kan se symbolet for det trådløse netkort på PCén, altså den lysdiode foran tastaturet, den lyser sammen med lamperne for bluetooth, batteri og dvale(når det benyttes).
Der sidder en knap som manuelt kan skubbes til siden hvorefter lyset for trådløst og bluetooth forsvinder, regner med de slukkes.
Symbolet for Bluetooth er også vist oppe i panelet på desktoppen, og skubber man knappen til siden slukker det også der. Men symbolet for den trådløse forbindelse er der ikke, og den er heller ikke i mappen hvor man kan finde symbolerne som kan fastgøres på panelet.
Når jeg går ind under netværks forbindelser er der heller ikke nogle netværk synlige og jeg kan ikke få lov til at søge efter nogle, dette er muligvis fordi jeg ikke gør det rigtigt.
MVH JDH
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Prøv at køre denne kommando i terminalen:
Kode: Vælg alt
rfkill list