Firefox
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Firefox
jeg har lige oplevet præcis det samme på min 64 bit maskine (men ikke på nogen af mine 32 bit maskiner)
jeg fjernede firefox totalt. slettede .mozilla mappen, og installerede firefox igen og så kørte den igen
jeg fjernede firefox totalt. slettede .mozilla mappen, og installerede firefox igen og så kørte den igen
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hvis du vil slette .mozilla i din hjemmemappe, så vær opmærksom på at dine bogmærker m.m. ligger i den så nøjs med at omdøbe den hvis der er noget af det du gerne vil beholde. .mozilla er også en skjult mappe så du skal slå visning af skjulte mapper til ført.
har lige reinstalleret det hele, men der er noget jeg ikke fatter, jeg sætter mærke i hent opdateringer under installation, det første der sker er at opdateringen kommer med 454 MB opdadateringer, hvad i hele hule h...... skal jeg så bede den om at hente opdateringer under installation for, er der nogen der har fortalt dem der sidder og laver ubuntu at det måske var en ide at lave en udgave færdig så den fungerer inden de begynder på en ny, i firefox får vi konstant grå skærm så snart der er vidio på en side firefox siger at det er ubuntu der er noget i vajen med, her inden jeg omindtallerede kunde jeg ikke lukke vinduer nogen stæder uden med alt+f4, slukke kunde jeg heller ikke så gad vide hvad der er galt med 10.10, noget er der, jeg ved det i har overhovedet ingen problemer, men er der nogen der kan forklarer det
-
- Admin
Jeg tror Hvis kun den henter sikkerheds opdateringer under installationen.
Dit problem med FireFox lyder som om der er noget galt med din flash installation.
Det er jo ikke fordi udviklingen af ubuntu starter forfra ved hver version så de nye udgaver handler mest om at forbedre på de forrige.
Dit problem med FireFox lyder som om der er noget galt med din flash installation.
Det er jo ikke fordi udviklingen af ubuntu starter forfra ved hver version så de nye udgaver handler mest om at forbedre på de forrige.
kan ikke andet end at installerer flashinstaller, et andet problem, når jeg klikker på et link i mit mail program til nettet kommer google crome op og vil være brovser hvordan slipper jeg af med den
-
- Admin
Det ville være mere optimalt at installere flash med adobe-flashplugin, har du et 64bit syndes jeg du skal prøve 64bit beta'en af flash.
Hvilket mail program bruger du?
Hvilket mail program bruger du?
jeg bruger Evolution hvis jeg kan åbne det, har samme problem som før jeg reinstallerede ingen ikoner på toplinien virker, så snart jeg opdaterer bliver der problemer, men med 454MB opdateringer lige efter installation det er lige så meget som hele programmet skal der blive problemer, hvorfor kommer der ikke nyt iso ud til downloading så la den opdatering undgås. Det her ligner mere og mere wimdows brugerne der skal slås med alle de fejl di laver
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
micprop skrev:jeg bruger Evolution hvis jeg kan åbne det, har samme problem som før jeg reinstallerede ingen ikoner på toplinien virker, så snart jeg opdaterer bliver der problemer, men med 454MB opdateringer lige efter installation det er lige så meget som hele programmet skal der blive problemer, hvorfor kommer der ikke nyt iso ud til downloading så la den opdatering undgås. Det her ligner mere og mere wimdows brugerne der skal slås med alle de fejl di laver
det gør der også... jeg kan dog ikke forstå dine mange opdateringer for når jeg installerer en 10.10 så kommer der ca 100-150 mb opdateringer. på ingen måde over 450 som du der oplever...
hvilken version er det du installerer? det kunne lyde som om det er den gamle 10.04. og her er der jo udkommet en 10.04.2 for en måneds tid siden
det er den jeg nedtog da 10.10 kom ud, er der en anvisning på hvordan man får web-cam til at fungerer i 10.10
-
- Admin
micprop skrev:jeg bruger Evolution hvis jeg kan åbne det, har samme problem som før jeg reinstallerede ingen ikoner på toplinien virker, så snart jeg opdaterer bliver der problemer, men med 454MB opdateringer lige efter installation det er lige så meget som hele programmet skal der blive problemer, hvorfor kommer der ikke nyt iso ud til downloading så la den opdatering undgås. Det her ligner mere og mere wimdows brugerne der skal slås med alle de fejl di laver
Jeg kan ikke hitte hoved eller hale i det du skriver, du må dele det op i nogle sætninger.
Du kan ændre din standart browser udner:
System-indstillinger-fortrukne programmer
Hvad er det for problemer du får efter du opdatere?
454MB er ikke det samme som 693MB
Der bliver lavet nye udgaver af Ubuntu hver 6 måned og der bliver der også lavet nye udgaver af LTS som indeholder alle opdateringer. I over morgen kommer Ubuntu 10.04.2 (3. udgave af 10.04) som indeholder alle opdateringer.
Det kræver planlægning og testning at komme med en ny cd udgave så det er ikke noget de bare kan gøre hver dag.
det er så galt nu at jeg ikke kan få mine bogmærker ud, hvor i filsystemet finder bogmærker.
det lader til at ubuntu ikke kan fungerer i lang tid med en disk der er delt i 2, jeg overførte alt på den anden halvdel til en anden disk, fjernede den del af disken og om ikke den fungerer igen, hvad er det der går galt siden ubuntu ikke har det godt med delte diske og disk 2 3 og 4 det har jeg bemærket før det går fint en tid men så får jeg en meddelelse på skermen indsæt bootdisk og tryk enter, der er ikke noget i vajen med ubuntu, så snart jeg fjerner deik 2 starter den op, kan nogen forklarer det
-
- Admin
Hvad mener du med at du ikke kan få dem ud?
De ligger i ~/.mozilla/firefox/????????.default/bookmarks.html
Fik du firefox til at være standard browser ved at bruge "fortrukne programmer"?
De ligger i ~/.mozilla/firefox/????????.default/bookmarks.html
Fik du firefox til at være standard browser ved at bruge "fortrukne programmer"?
-
- Admin
micprop skrev:det lader til at ubuntu ikke kan fungerer i lang tid med en disk der er delt i 2, jeg overførte alt på den anden halvdel til en anden disk, fjernede den del af disken og om ikke den fungerer igen, hvad er det der går galt siden ubuntu ikke har det godt med delte diske og disk 2 3 og 4 det har jeg bemærket før det går fint en tid men så får jeg en meddelelse på skermen indsæt bootdisk og tryk enter, der er ikke noget i vajen med ubuntu, så snart jeg fjerner deik 2 starter den op, kan nogen forklarer det
Det lyder som om din BIOS er sat op til at boote på den disk hvor GRUB bootloader ikke er installeret på, det kan skyldes at batteriet på dit bundtkort er løbet tør for strøm og der for glemme opstarts række følgen når den mister strømmen helt.
Jeg har selv 4 diske i min maskine og Ubuntu er installeret som partition #2 på disk 4. Det har ikke vollet mig nogle problemer.