minibook eMachines 359-21g16ikk MFG date 1009
-
minibook eMachines 359-21g16ikk MFG date 1009
hey jeg har købt en minibook med win7 men jeg fik ik cd/dvd med og nu har jeg en beskadit windows\system32\winload.exe
status 0xc000000f
meskine ber om en disk
jeg har købt den fra ny en eMachines 359-21g16ikk MFG date 1009
og har product key til win7
men kan ik boote op fra nette ? burte jeg ik kunde det når cd/dvd ik er med ?
men kan jeg lige ubuntu i den ?? og hvor dan gør jeg
jeg har en hdd det er delt op i to og lagt ubuntu ud på det første drev men kan ik boote på den er det fordi den er delt i to ?
bruger hdd som usb
eller hvorden gør jeg
snøft snøft igen vh
status 0xc000000f
meskine ber om en disk
jeg har købt den fra ny en eMachines 359-21g16ikk MFG date 1009
og har product key til win7
men kan ik boote op fra nette ? burte jeg ik kunde det når cd/dvd ik er med ?
men kan jeg lige ubuntu i den ?? og hvor dan gør jeg
jeg har en hdd det er delt op i to og lagt ubuntu ud på det første drev men kan ik boote på den er det fordi den er delt i to ?
bruger hdd som usb
eller hvorden gør jeg
snøft snøft igen vh
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: minibook eMachines 359-21g16ikk MFG date 1009
Hvad mener du med at boote op fra nettet? Der er ikke noget udbyder der ligger Windows på internettet så du kan installere online hvis det er det du tænker. Netboot er til at starte op fra en PXE server som du selv skal sætte op på dit netværk.
Har du ikke noget installations medie og kan maskinen ikke boote (mange producenter lægger installationen som et valg under boot) så skal den til reparation hos forhandleren for at du kan få den geninstalleret.
Du kan sagtens installere Ubuntu på den. Det er faktisk er det muligt du også ville kunne starte Windows igen efter du installere Ubuntu.
Hvordan har du lagt Ubuntu på den harddisk, og er det forstået korrekt at det er en ekstern USB harddisk?
For at lægge Ubuntu installationen over på en USB harddisk skal du bruge http://www.pendrivelinux.com/downloads/Universal-USB-Installer/Universal-USB-Installer.exe
Har du ikke noget installations medie og kan maskinen ikke boote (mange producenter lægger installationen som et valg under boot) så skal den til reparation hos forhandleren for at du kan få den geninstalleret.
Du kan sagtens installere Ubuntu på den. Det er faktisk er det muligt du også ville kunne starte Windows igen efter du installere Ubuntu.
Hvordan har du lagt Ubuntu på den harddisk, og er det forstået korrekt at det er en ekstern USB harddisk?
For at lægge Ubuntu installationen over på en USB harddisk skal du bruge http://www.pendrivelinux.com/downloads/Universal-USB-Installer/Universal-USB-Installer.exe
-
Hvad mener du med at boote op fra nettet? så bare i bires at jeg kune boote fra network boot men tor på dig pyt
jeg tog en ubuntu cd og kopiret ind på hdd men det er nok en fejl ?
har hente http://www.pendrivelinux.com/downloads/Universal-USB-Installer/Universal-USB-Installer.exe
har så ik fonet info om jeg skal install på den extene eller bare lige den over men den skal hvel install
takker
jeg tog en ubuntu cd og kopiret ind på hdd men det er nok en fejl ?
har hente http://www.pendrivelinux.com/downloads/Universal-USB-Installer/Universal-USB-Installer.exe
har så ik fonet info om jeg skal install på den extene eller bare lige den over men den skal hvel install
takker
-
- Geografisk sted: Svendborg
Det er svært at hjælpe, når man ikke kan forstå hvad du mener
Edit: Det gør ikke noget at du ikke er så god til at stave, hvis du bare tydeligt beskriver din problematik.
Tog??? Har du fået en cd eller har du downloadet en image fil?
Hvis du har fået en cd, skal du sætte den i din pc (hvis den har cd drev) og starte pc og starte op på ubuntu cd'en
Har du downloadet en iso fil skal du brænde den på en cd (som et image, og selvfølgelig kun hvis du har et cd drev)
usbinstaller skal du bruge til at lave en usb pen, med ubuntu på hvis du ikke har et cd drev, eller en cd-r for den sags skyld.
Fonet info???
usbinstaller skal bare installeres, så du kan starte programmet og lave en ubuntu bootbar usb pen, det kræver stadig den image fil.
når du har en disk (cd eller usb pen) med ubuntu på, kan vi gå igang med at installere ubuntu.
Edit: Det gør ikke noget at du ikke er så god til at stave, hvis du bare tydeligt beskriver din problematik.
basse skrev:jeg tog en ubuntu cd og kopiret ind på hdd men det er nok en fejl ?
Tog??? Har du fået en cd eller har du downloadet en image fil?
Hvis du har fået en cd, skal du sætte den i din pc (hvis den har cd drev) og starte pc og starte op på ubuntu cd'en
Har du downloadet en iso fil skal du brænde den på en cd (som et image, og selvfølgelig kun hvis du har et cd drev)
usbinstaller skal du bruge til at lave en usb pen, med ubuntu på hvis du ikke har et cd drev, eller en cd-r for den sags skyld.
Fonet info???
usbinstaller skal bare installeres, så du kan starte programmet og lave en ubuntu bootbar usb pen, det kræver stadig den image fil.
når du har en disk (cd eller usb pen) med ubuntu på, kan vi gå igang med at installere ubuntu.
-
Det er svært at hjælpe, når man ikke kan forstå hvad du mener ja ja hved det godt skiver ik så godt go læer og kender ik alle mulige org men det gik programet virker men kan ik boote på hdd men geter på det er fordi der delt hdd i 2 ?
på den skod pc her i win starter den ubuntu autorun
det er en skod pc fra 98 kan ik afspille film grinern
på den skod pc her i win starter den ubuntu autorun
det er en skod pc fra 98 kan ik afspille film grinern
-
- Admin
Min lille bror er ordblind og jeg har selv været meget dårlig til at stave, så det går nok lidt letter for mig at forstå hvad du skriver.
Det burde ikke være noget problem at din USB disk er delt i 2 men det er ikke noget jeg har prøvet om virker. De fleste bruger en lille 1-2GB pind til det, har du sådan en?
Det burde ikke være noget problem at din USB disk er delt i 2 men det er ikke noget jeg har prøvet om virker. De fleste bruger en lille 1-2GB pind til det, har du sådan en?
-
ja har hente en 250gb hdd som har en partinason er fat. men min lorte win kan ik se den usb hdd det kan ubuntu men der virker det program ik http://www.pendrivelinux.com/downloads/Universal-USB-Installer/Universal-USB-Installer.exe
hmm
hmm
-
win
Senest rettet af basse 11. feb 2011, 21:50, rettet i alt 1 gang.
-
jeg kan pille hdd ud af minibooken og sete den til som usb hdd til den anden pc men hvor den kan jeg rate min windows\system32\winload.exe
status 0xc000000f fejl eller kan jeg det ?
vh
status 0xc000000f fejl eller kan jeg det ?
vh
-
- Admin
Det er da en grov omgang du har fået af forhandleren.
Jeg er ikke sikker men jeg støde på noget på nettet om at det kunne løses ved at installere bootloaderen igen, underligt at den så medler fejl som en fil på disken, men hay jeg ved ikke hvor dan Windows er skruet sammen.
Siden du allerede har adgang til en Ubuntu installation så er der en lidt letter måde at lave sådan en USB disk.
Såt disken i, dowload ubuntu iso (gem den i standard "Hentede filer" mappen), åben System-Administraiton-"Oprettelse af startdisk", marker iso i det øverste felt, marker USB disken i det nederst, tryk Slet disk, tyk Opret opstartsdisk. Så skulle den være klar.
Jeg er ikke sikker men jeg støde på noget på nettet om at det kunne løses ved at installere bootloaderen igen, underligt at den så medler fejl som en fil på disken, men hay jeg ved ikke hvor dan Windows er skruet sammen.
Siden du allerede har adgang til en Ubuntu installation så er der en lidt letter måde at lave sådan en USB disk.
Såt disken i, dowload ubuntu iso (gem den i standard "Hentede filer" mappen), åben System-Administraiton-"Oprettelse af startdisk", marker iso i det øverste felt, marker USB disken i det nederst, tryk Slet disk, tyk Opret opstartsdisk. Så skulle den være klar.
-
AJenbo skrev:Det er da en grov omgang du har fået af forhandleren.
ja
men nej ik på den pc her har os kun install ubuntu uden opdater eller aktiver driver for den er fra 1998 for lille til noget som helst næsten den kan jo det den kan men lansom er den ;/
men hente den ande pc ham der skulle se på den hadet ik gjort det så det var spil af pinge men så kan jeg blære mig lit nu virker den i win-xp men hvil liger lige ubuntu i også også prøver jeg igen at få ubuntu til lige på minibook
og jeg kan bytte mit ati-grafikkort ud med et geforce 200 series colorful210-512m d2
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=12246
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
basse skrev:Det er da en grov omgang du har fået af forhandleren.
ja og jeg er ik den enste der står med det poplem
ja
men nej ik på den pc her har os kun install ubuntu uden opdater eller aktiver driver for den er fra 1998 for lille til noget som helst næsten den kan jo det den kan men lansom er den ;/
men hente den ande pc ham der skulle se på den hadet ik gjort det så det var spil af pinge men så kan jeg blære mig lit nu virker den i win-xp men hvil liger lige ubuntu i også også prøver jeg igen at få ubuntu til lige på minibook
og jeg kan bytte mit ati-grafikkort ud med et geforce 200 series colorful210-512m d2
Når du skal svare på en post vil jeg bede dig om at bruge [citer] knappen oppe i højre hjørne. Det gør det meget mere overskueligt at se hvad der er dine komentarer og hvad der er fra det oprindelige som du svarer på
-
- Admin
Jeg rettede lige hurtig dit indlæg så min tekst stod som et citat (som soudpartern forslog).
Det det behøves jo ikke være den samme computer du laver USB-pinden på, så du kan fint gøre det fra din anden Ubuntu maskine.
Maskinen skulle helst kun blive hurtiger af at du aktivere drivere og opdatere den. Køre den meget langsom kan du prøve den skrapede udgave til små computere - Lubuntu.
Hvad er det for et grafikkort du har siddende i nu?
basse skrev:ja
Det det behøves jo ikke være den samme computer du laver USB-pinden på, så du kan fint gøre det fra din anden Ubuntu maskine.
Maskinen skulle helst kun blive hurtiger af at du aktivere drivere og opdatere den. Køre den meget langsom kan du prøve den skrapede udgave til små computere - Lubuntu.
Hvad er det for et grafikkort du har siddende i nu?
Kode: Vælg alt
lspci | grep -i vga
-
AJenbo skrev:Hvad mener du med at boote op fra nettet? Der er ikke noget udbyder der ligger Windows på internettet så du kan installere online hvis det er det du tænker. Netboot er til at starte op fra en PXE server som du selv skal sætte op på dit netværk.
jeg prøvet den måde da min ubuntu cd er for risset til mit dvd drev og minibooken fanger den men siger den mangler
NTLDR mangler
Tryk Ctrl+Alt+Delete for at genstarte hmm vø og minibook er en usb hdd jeg booter fra
Senest rettet af basse 12. feb 2011, 20:18, rettet i alt 1 gang.
-
AJenbo skrev:Jeg rettede lige hurtig dit indlæg så min tekst stod som et citat (som soudpartern forslog).basse skrev:ja
Hvad er det for et grafikkort du har siddende i nu?Kode: Vælg alt
lspci | grep -i vga
det hved jeg ik men har en anden pc som gik ned og til sist opgav jeg og sente den i byen men han nået ik at se på den så jeg fik sel den til virke men jeg har et ati x800serien men det er ubuntu ik glad for så nu har jeg et geforce 200 series colorful210-512m d2
håber ubuntu er glader for det