Hej...
Jeg har været så udheldig at en sort blæk patron er blevet utæt i min printer...
Det er en Canon MP510
Så det er helt svine til i sort blæk...
hvordan for jeg den ren igen...
rengøring af printer
-
- Geografisk sted: Erslev på Mors
rengøring af printer
Lubuntu 18.04 LTS
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: rengøring af printer
kent a skrev:Hej...
Jeg har været så udheldig at en sort blæk patron er blevet utæt i min printer...
Det er en Canon MP510
Jeg er ikke klar over hvordan du rengør sådan en maskine miljø-mæssigt forsvarligt.
Der er en sandsynlighed for at pulveret er meget usundt at indånde, fordi pulveret er et mikro-krystallinsk pulver.
Pas på dig selv.
Du burde kunne få gratis rådgivning af din kommune.
Du kan køre ned på en genbrugsplads i nærheden af dig og spørge en medarbejder der - de ved en masse om den slags.
Husk at spørge til giftigheden af pulveret ud over at spørge om hvordan den kan renses. Hvis pulveret er sundhedsskadeligt/giftigt, så få rådgivning om hvordan du beskytter dig selv med sikkerhedsudstyr.
Bemærk at du straks skal melde hvis du har forurenet noget jord - uanset om du ejer eller lejer jorden.
Du kan blive straffet for forurening af miljøet.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Geografisk sted: Erslev på Mors
lath skrev:kent a skrev:Hej...
Det er en Canon MP510
Jeg er ikke klar over hvordan du rengør sådan en maskine miljø-mæssigt forsvarligt.
Der er en sandsynlighed for at pulveret er meget usundt at indånde, fordi pulveret er et mikro-krystallinsk pulver.
Pas på dig selv.
Du burde kunne få gratis rådgivning af din kommune.
Du kan køre ned på en genbrugsplads i nærheden af dig og spørge en medarbejder der - de ved en masse om den slags.
Husk at spørge til giftigheden af pulveret ud over at spørge om hvordan den kan renses. Hvis pulveret er sundhedsskadeligt/giftigt, så få rådgivning om hvordan du beskytter dig selv med sikkerhedsudstyr.
Bemærk at du straks skal melde hvis du har forurenet noget jord - uanset om du ejer eller lejer jorden.
Du kan blive straffet for forurening af miljøet.
/Lars
Ja det er jo ikke spild olie eller asbest støv...
Men må se om det kan vaske af med noget sprit...
Lubuntu 18.04 LTS
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Jeg ville bare tage en pensel og noget sprit eller rensebenzin, og gå udenfor og forsøge det der.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Tryk luft
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
AJenbo skrev:Tryk luft
Tilsat sprit, det må rykke
Med venlig hilsen Christian