rengøring af printer

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
kent a
Geografisk sted: Erslev på Mors

rengøring af printer

Indlæg af kent a »

Hej...

Jeg har været så udheldig at en sort blæk patron er blevet utæt i min printer...

Det er en Canon MP510

Så det er helt svine til i sort blæk...

hvordan for jeg den ren igen...
Lubuntu 18.04 LTS
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: rengøring af printer

Indlæg af lath »

kent a skrev:Hej...

Jeg har været så udheldig at en sort blæk patron er blevet utæt i min printer...

Det er en Canon MP510

Jeg er ikke klar over hvordan du rengør sådan en maskine miljø-mæssigt forsvarligt.

Der er en sandsynlighed for at pulveret er meget usundt at indånde, fordi pulveret er et mikro-krystallinsk pulver.
Pas på dig selv.

Du burde kunne få gratis rådgivning af din kommune.
Du kan køre ned på en genbrugsplads i nærheden af dig og spørge en medarbejder der - de ved en masse om den slags.

Husk at spørge til giftigheden af pulveret ud over at spørge om hvordan den kan renses. Hvis pulveret er sundhedsskadeligt/giftigt, så få rådgivning om hvordan du beskytter dig selv med sikkerhedsudstyr.

Bemærk at du straks skal melde hvis du har forurenet noget jord - uanset om du ejer eller lejer jorden.
Du kan blive straffet for forurening af miljøet.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
kent a
Geografisk sted: Erslev på Mors

Indlæg af kent a »

lath skrev:
kent a skrev:Hej...

Det er en Canon MP510

Jeg er ikke klar over hvordan du rengør sådan en maskine miljø-mæssigt forsvarligt.

Der er en sandsynlighed for at pulveret er meget usundt at indånde, fordi pulveret er et mikro-krystallinsk pulver.
Pas på dig selv.

Du burde kunne få gratis rådgivning af din kommune.
Du kan køre ned på en genbrugsplads i nærheden af dig og spørge en medarbejder der - de ved en masse om den slags.

Husk at spørge til giftigheden af pulveret ud over at spørge om hvordan den kan renses. Hvis pulveret er sundhedsskadeligt/giftigt, så få rådgivning om hvordan du beskytter dig selv med sikkerhedsudstyr.

Bemærk at du straks skal melde hvis du har forurenet noget jord - uanset om du ejer eller lejer jorden.
Du kan blive straffet for forurening af miljøet.

/Lars

Ja det er jo ikke spild olie eller asbest støv...

Men må se om det kan vaske af med noget sprit...
Lubuntu 18.04 LTS
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Jeg ville bare tage en pensel og noget sprit eller rensebenzin, og gå udenfor og forsøge det der.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Tryk luft :)
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

AJenbo skrev:Tryk luft :)

Tilsat sprit, det må rykke :D
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing