Hejsa
Håber meget der er nogen der kan hjælpe!
Jeg har været udsat for mareridtet; ville kopierer en fil med billeder fra en ekstern harddisk (via usb-kabel) over på en usb-pen. Tænkte at jeg bare kunne gøre det direkte og satte den i gang med at kopiere, men kunne så se at der ikke var nok plads på usb-pennen til at filen med billederne kunne være der. Annullerede overførslen og koblede den eksterne harddisk fra. Senere da jeg ville kigge på billederne åbnede jeg filen hvor billederne var og den var fuldstændig tom!!
Når jeg kigger på filen står der bare intet indhold, men kan se under generelt for harddisken at der er brugt 44 gb og de andre filer fylder kun 36 gb, så billederne må vel vel være der et eller andet sted???
Meget spændt på svarene!!
Mvh. René
HJÆLP!! 8,5 gb familiebilleder er forsvundet!
-
- IRC nickname: René
- Geografisk sted: Lolland
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: HJÆLP!! 8,5 gb familiebilleder er forsvundet!
Hvilken partitions type er disken i?
Husk at afmontere drevet før du trækker det fra computeren.
Du kan bruge Programmer-TIlbehør-Diskforbrugs analyse til at se hvad det er der bruger plads og hvor meget.
Jeg bruger ofte photorec til at rede filer med.
Husk at afmontere drevet før du trækker det fra computeren.
Du kan bruge Programmer-TIlbehør-Diskforbrugs analyse til at se hvad det er der bruger plads og hvor meget.
Jeg bruger ofte photorec til at rede filer med.
-
Det er en SAMSUNG-disk, er i msdos-formatet.
Når jeg bruger diskforbrugsanalyse fylder billedemappen 0,0% Men der står ud for total filsystemskapacitet at der er brugt 44 gb og kan se at filerne på harddisken kun indeholder 36 gb.
Har installeret photorec-programmet men kan ikke finde det i programmenuen, hvordan virker det?
Når jeg bruger diskforbrugsanalyse fylder billedemappen 0,0% Men der står ud for total filsystemskapacitet at der er brugt 44 gb og kan se at filerne på harddisken kun indeholder 36 gb.
Har installeret photorec-programmet men kan ikke finde det i programmenuen, hvordan virker det?
-
- Admin
Lad foresten være med at gemme noget på disken før vi har prøvet at rede filerne, eller risikere du at overskrive dem.
Først skal du oprette en mappe på din harddisk (ikke usb disken) hvor dine filer kan glive gendannet i.
photorec skal køres fra terminalen, du åbner bare programmer-tilbehør-terminal og skriver
Vælger din usb disk, vælger Intel.
Hvis du vil have det til at gå hurtiger kan du her vælge File Opt og så afmarkere alle filetyper du ved dine billeder ikke var i (de var nok i jpg format)
Vælg den partition på listen dine filer lå på (sikker noget med FAT)
vælg Other
Vælg den mappe du gemme dine filer til (den du opretted i starten)
Tryk y
Programme vil så gå i gang med at søge efter dine filer og over føre dem til den mappe du valgte, de vil ikke ligge i de samme mapper og de have et nummer i stedet for det rigtige navn, men du burde få dine billeder tilbage.
Først skal du oprette en mappe på din harddisk (ikke usb disken) hvor dine filer kan glive gendannet i.
photorec skal køres fra terminalen, du åbner bare programmer-tilbehør-terminal og skriver
Kode: Vælg alt
sudo photorec
Vælger din usb disk, vælger Intel.
Hvis du vil have det til at gå hurtiger kan du her vælge File Opt og så afmarkere alle filetyper du ved dine billeder ikke var i (de var nok i jpg format)
Vælg den partition på listen dine filer lå på (sikker noget med FAT)
vælg Other
Vælg den mappe du gemme dine filer til (den du opretted i starten)
Tryk y
Programme vil så gå i gang med at søge efter dine filer og over føre dem til den mappe du valgte, de vil ikke ligge i de samme mapper og de have et nummer i stedet for det rigtige navn, men du burde få dine billeder tilbage.
-
Tak for svaret, har sat den i gang, spændt på hvad den finder
-
- Admin
Den finder sikkert en masse du hade glemt alt om, det skete hvert fag for mig da jeg lige skulle gå den hurtigt i gennem for at se hvad knapperne hed
Hvis det virker kan du bare markeret emnet som løst.
Og husk så at lave sikkerhedskopier af dine vigtige filer, hvis de kun ligger på backup disken er det ikke noget backup
Hvis det virker kan du bare markeret emnet som løst.
Og husk så at lave sikkerhedskopier af dine vigtige filer, hvis de kun ligger på backup disken er det ikke noget backup
-
Det virkede!!!!
Mange tak for hjælpen!!!!
Mange tak for hjælpen!!!!
-
- Admin
Super så kan du bare markere emnet som løst ved at trykke på [V ] knappen.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Nu er det jo nok hverken den første eller sidste bruger der sletter filer ved et uheld, så er det et emne som jeg skal tage op, i en af de guides jeg skriver på ?
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
Ja det var nok en god ide.