Jeg har prøvet at køre med Wine 1.3 i et forsøg på at køre Microsoft Autoroute 2010.
Det er installeret fra WineHQ Ubuntu afdeling, via link : click this link to install wine 1.3 package.
Det gik alt sammen godt, Autoroute kunne dog ikke køre,og jeg vil nu gerne fjerne Wine program installationen igen, og har prøvet en frygtelig masse forskelligt efter anvisning fra diverse sider på nettet, men intet virker.
Autoroute er afinstalleret , det gik fint.
Det ser ud til jeg skal bruge : sudo make uninstall i source dir, og det kan jeg simpelt hen ikke få til at virke, mon jeg er i et forkert dir ?
Jeg har prøvet: whereis wine, og jeg mener jeg har prøvet at skifte til de forskellige dir der vises efter denne kommando - alt forgæves.
Hvem har en god ide ?
Wine remove
-
- Geografisk sted: Hou ved Odder
Wine remove
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Wine remove
Kan du ikke komme med et mere direkte link til "Click her"?
Jeg mener der findes et PPA med den nyeste Wine det ville være bedere at bruge da det så bare vil gøre at du har en nyrer version i softwarecenteret.
Jeg mener der findes et PPA med den nyeste Wine det ville være bedere at bruge da det så bare vil gøre at du har en nyrer version i softwarecenteret.
-
Nu er det jo sådan at jeg har installeret Wine fra denne link: http://www.winehq.org/download/deb nederst på siden er det sted hvorfra jeg har valgt at installere wine 1.3.
Jeg er meget enig med dig i betragtningen om at alt er nemmere hvis man bruger softwarecenteret - men når man nu er blevet fristet ??
Jeg er meget enig med dig i betragtningen om at alt er nemmere hvis man bruger softwarecenteret - men når man nu er blevet fristet ??
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.
-
- Admin
Den side beskriver hvordan du gør det med pakke arkivet så du burde bare kunne fjerne det VIA softwarecenteret.
-
ifølge mit softwarecenter er wine ikke installeret ! du kan tro jeg har prøvet.
Det ender med at jeg siger : nå ! og lader programmet blive på min pc - det gør jo ingen skade, men på den anden side så er min nysgerrighed vakt. Hvad er det der sker ??
Det ender med at jeg siger : nå ! og lader programmet blive på min pc - det gør jo ingen skade, men på den anden side så er min nysgerrighed vakt. Hvad er det der sker ??
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.
-
Iøvrigt, så er det synd det skal gå ud over dig AJenbo hver gang jeg roder mig ud på dybt vand.
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.
-
Jeg har nu fået løst problemet ved at installere den Wine der er i softwarecentret, der kom så besked på at det var nødvandigt at fjerne wine 1.3 først !
Jeg sagde ok til det, fik ny wine installeret, fjernede herefter den, og nu er det hele ryddet op - blind høne kan også finde korn som man siger.
Jeg sagde ok til det, fik ny wine installeret, fjernede herefter den, og nu er det hele ryddet op - blind høne kan også finde korn som man siger.
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.
-
- Admin
Det var sikkert fordi det var skjult som et Teknisk element. For at vise dem skal du trykke på linket nederest i softwar centeret, det er også en ide at være under "installeret" når man søger.
Jeg klare mig nok, jeg er alligevel inde over de fleste emner her inde på forummet
Jeg klare mig nok, jeg er alligevel inde over de fleste emner her inde på forummet