Ny i Ubuntu og problemer !!
-
Ny i Ubuntu og problemer !!
hej ... jeg er MEGET ny" og skulle prøve Ubuntu,men nu er min computer gået ned ( for kun en sort skræm og om at sætte boottable disk i og det gør jeg via usb pind men det vil den ikke ( nogen der ved hvad jeg skal gøre ??
min computer er en medion E1222 og der var windows 7 starter på... nogen der har de "vise" sten ?!
min computer er en medion E1222 og der var windows 7 starter på... nogen der har de "vise" sten ?!
-
- IRC nickname: top
Re: Ny i Ubuntu og problemer !!
Hej ved ikke hvorfor du får sort skærm men har du prøvet at bootte fra cden, usb skal sættes til at bootte
i biosen for at du kan bootte fra den
i biosen for at du kan bootte fra den
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hvad har du gjort inden problemet opstod?
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
først og fremmest en vigtig men lille detalje...
UBUNTU Der er ikke noget o nogen steder, og vi kan lige då godt kalde en skovl for en skov og en spade for en skade.
Jeg har hørt om problemer med at man ikke kan boote fra en stick hvis den er lavet med unetbootin under windows i nogen tilfælde.
Mit bud er derfor at du laver en ny bootcd eller bootusb og prøver med denne.
Den gode nyhed er at når du så får lavet denne og installeret ubuntu, så vil din windows 7 også fungere på maskinen igen. Windows ligger der stadig, men selve bootmanageren på disken er forsvundet, og sådan en får du en ny af når du installerer ubuntu rigtigt
UBUNTU Der er ikke noget o nogen steder, og vi kan lige då godt kalde en skovl for en skov og en spade for en skade.
Jeg har hørt om problemer med at man ikke kan boote fra en stick hvis den er lavet med unetbootin under windows i nogen tilfælde.
Mit bud er derfor at du laver en ny bootcd eller bootusb og prøver med denne.
Den gode nyhed er at når du så får lavet denne og installeret ubuntu, så vil din windows 7 også fungere på maskinen igen. Windows ligger der stadig, men selve bootmanageren på disken er forsvundet, og sådan en får du en ny af når du installerer ubuntu rigtigt
-
OK det prøver jeg lige TAK
-
Har prøvet at ligge ubuntu på "pind" og pakke den ud på pinden,og så sætte den i min bærbar,men vil ikke
Det er det du mener med jeg skulle lave en ny bott ikk ??
-
Niels63 skrev:Har prøvet at ligge ubuto på "pind" og pakke den ud på pinden,og så sætte den i min bærbar,men vil ikke
UBUNTU UBUNTU UBUNTU
Det hedder UBUNTU og du må også meget gerne rette det i dit første indlæg.
hvordan laver du denne bootusb?
-
Ja undskyld MEN som jeg har skrevet er jeg MEGET NY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Og staver ikke så godt
Og staver ikke så godt
-
Men jeg har lagt ubuntu på min usb,og pakket den ud på pinden også i med den men der ligesom om den ikke kan nå og læse pinden,så overvejer om det kan løses med en ekstern brænder/cd og så prøve med en skive i stedet !!?
-
Niels63 skrev:Men jeg har lagt ubuntu på min usb,og pakket den ud på pinden også i med den men der ligesom om den ikke kan nå og læse pinden,så overvejer om det kan løses med en ekstern brænder/cd og så prøve med en skive i stedet !!?
så du har selv pakket den ud?
det er også den forkerte måde at gøre det på.
jeg har fundet en dansk guide her http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=97&Itemid=99#30 den er godtnok til en ældre version af ubuntu, men proceduren er den samme til den nuværende 10.10
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
- Geografisk sted: Vejle
Niels63 skrev:Ja undskyld MEN som jeg har skrevet er jeg MEGET NY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Og staver ikke så godt :?
Hej Niels! Der er heller ingen som sætter røde streger i dine indlæg - så længe de da er forståelige - men vi kan så godt lide at vores yndlings-styresystem får det rigtige navn.
Så for at du ikke skal bøvle med det bagud i historien, så har jeg rettet det i dine indlæg ind til nu - og så regner vi med at du nu kan huske at navnet er med 3 u'er.
Nu da du er ny til systemet, så vil jeg da lige ved samme lejlighed anbefale dig at læse min lille begynderguide som giver mange tips angående installation og opsætning af Ubuntu.
Og så håber jeg ellers at I får redet trådene ud for dig, så du kan komme ordentligt i gang.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
-
- Admin
soundpartner skrev:UBUNTU UBUNTU UBUNTU
♩Men nissefar han er en lille hidsigprop♩
@Niels63 har du prøvet at følge den guide til USB installation der er på Ubuntu download siden? Den er godt nok på engelsk men skulle være let af følge, du skal bare hente Univeral USB Installer, vælge Ubuntu og din iso fil.
Hade du haft gang i en installation før, normalt Ubuntu ikke påvirke din maskine ved mindre du sætter den i gang med at installere. Hvordan fik du started Ubuntu op første gang hvis du ikke kan nu?
-
AJenbo skrev:soundpartner skrev:UBUNTU UBUNTU UBUNTU
♩Men nissefar han er en lille hidsigprop♩
måske en smule. men en googling på ubunto giver ca 250.000 hits og det er en hel del.
Så mange at jeg før op til flere gange har oplevet ubuntubrugere der var forvirret over denne nye distro kaldet ubunto og interesseret i hvad denne kan og om den var bedre da det jo var anden generation (ubunTO )
Det er en misforståelse som jeg gerne vil prøve at have ud af værden ved at pointere at navnet er ubuntu, og at denne ubunto ikke eksisterer.
Jeg er selv ikke den bedste staver heller, men tror ikke at folk ville syntes at det var sjovt at blive omtalt som niks63 eller ajenbæ. Derfor syntes jeg godt at vi som minimum kan forvente at folk skriver navnet rigtigt.
Og da navnet forøvrigt står lige der oppe i højre hjørne så burde det være muligt lige at tage et kig der op hvis man er i tvivl
-
- Admin
surepartner skrev:måske en smule. men en googling på ubunto giver ca 250.000 hits og det er en hel del.
Så mange at jeg før op til flere gange har oplevet ubuntubrugere der var forvirret over denne nye distro kaldet ubunto og interesseret i hvad denne kan og om den var bedre da det jo var anden generation (ubunTO )
Det er en misforståelse som jeg gerne vil prøve at have ud af værden ved at pointere at navnet er ubuntu, og at denne ubunto ikke eksisterer.
Tja men hvis ikke vi bi beholder stavefejlen de steder hvor du kommer med irettesættelsen så er der aldrig nogen der finder den når de søger efter Ubunto og så er de ikke blevet klogere
Apro po mit navn så har jeg i aviser været citeret som Anders Genbo, Telefon sælgere spørg efter Jensbo og i Ubuntu podcase har de inteviewet Anders Jenby, det tager jeg lidt med ophøjet ro.
-
Ja var igang med at installere da det gik galt,og så har den ikke ville tage min "pind"siden !?