Problemer med opsætningen af samba
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Problemer med opsætningen af samba
Super så er den jo lige ved at være der.
-
- Geografisk sted: Nordjylland, Hjallerup
Hej Ajenbo
Mange tak for hjælpen foreløbig
Har nu fundet ud af at:
oprette mapper
dele dem
hvordan man opretter brugere
tildeler dem koder
hvorfor jeg ikke kunne få koderne til at virke ( alle brugere skal blot være på samme WORKGROUP, så spiller det)
opsætning af netværksprinter
Ting jeg mangler, men jeg kan leve med,
skal bruge terminalen til opstart af brugerfladen: system-config-samba
plus alt det jeg ikke ved endnu
der er selvfølgelig flere ting som jeg skal kigge på før min server kører som jeg gerne vil, men det vender jeg tilbage med.
derfor betragter jeg denne tråd som løst
JDH
Mange tak for hjælpen foreløbig
Har nu fundet ud af at:
oprette mapper
dele dem
hvordan man opretter brugere
tildeler dem koder
hvorfor jeg ikke kunne få koderne til at virke ( alle brugere skal blot være på samme WORKGROUP, så spiller det)
opsætning af netværksprinter
Ting jeg mangler, men jeg kan leve med,
skal bruge terminalen til opstart af brugerfladen: system-config-samba
plus alt det jeg ikke ved endnu
der er selvfølgelig flere ting som jeg skal kigge på før min server kører som jeg gerne vil, men det vender jeg tilbage med.
derfor betragter jeg denne tråd som løst
JDH
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Super
Du kan oprette en genvej ved at højer klike på skrivebordet, vælge opret genvej og skriv "system-config-samba" som kommandoen.
Du kan også se på at rette genvejen i menuen programmer med værktøjet system-indstillinger-hovedmenu.
Hvis du vil lave en genvej til at genstarte samba kan du bruge kommandoen: "gksu service smbd restart".
Du kan oprette en genvej ved at højer klike på skrivebordet, vælge opret genvej og skriv "system-config-samba" som kommandoen.
Du kan også se på at rette genvejen i menuen programmer med værktøjet system-indstillinger-hovedmenu.
Hvis du vil lave en genvej til at genstarte samba kan du bruge kommandoen: "gksu service smbd restart".
-
- Geografisk sted: Nordjylland, Hjallerup
Hej
Det skal afprøves, har oprettet et dokument med kopier af kommandoerne og en lille beskrivelse, men en genvej på skrivebordet ville være en del lettere
JDH
Det skal afprøves, har oprettet et dokument med kopier af kommandoerne og en lille beskrivelse, men en genvej på skrivebordet ville være en del lettere
JDH