Lave Netgear WGR614 v6 om til acesspoint

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Viborg
Geografisk sted: Aars

Lave Netgear WGR614 v6 om til acesspoint

Indlæg af Viborg »

Signalet fra vores router er noget svagt i den del af huset, hvor vi bruger vores computere. Vi kan ikke trække kabler eller installer netstik i nærheden, så vi er tvunget til at lave en trådløs installation.

Mit spørgsmål er nu: Kan jeg lave vores gamle Wifi router (Netgear WGR614 v6) om til et acesspoint, så vi får kraftigere signal?

Jeg har kun mulighed for at sætte strøm til routeren, da der som sagt ikke er mulighed for at trække kabler.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Lave Netgear WGR614 v6 om til acesspoint

Indlæg af AJenbo »

Så vidt jeg kan se skal du op i en WGR614 v8 før det bliver muligt.

Her er en række søge ord til dig (hvor for kalde det en ting når man kan finde på flere navne :evil: )
WDS (Wireless Distribution System)
Range Extender
repeater
range expander
Repeaterfunktion
Rangebooster
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

Viborg skrev:Signalet fra vores router er noget svagt i den del af huset, hvor vi bruger vores computere. Vi kan ikke trække kabler eller installer netstik i nærheden, så vi er tvunget til at lave en trådløs installation.

Mit spørgsmål er nu: Kan jeg lave vores gamle Wifi router (Netgear WGR614 v6) om til et acesspoint, så vi får kraftigere signal?

Jeg har kun mulighed for at sætte strøm til routeren, da der som sagt ikke er mulighed for at trække kabler.

man kan købe disse lan plugs som man sætter i en stikkontakt og så med et netstik i og så sendes ens net gennem stikkontakten. Jeg ville nog overveje den løsning og så med din router.
det er en del nemmere end at skulle sætte noget wifi bridge op med enheder der ikke er født til at snakke sammen og gøre det
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=642069
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Viborg

Indlæg af Viborg »

Så fandt jeg løsningen. En mofo'er af et ekstren antenne, der peger lige imod vores kontor. Så kom der knald på signalet både til laptopperne og HTC'en
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Er det en retnings bestemt antenne du anvender nu?
Viborg

Indlæg af Viborg »

der må jeg nok melde pas. jeg spurgte en kammerat, der havde en til at ligge, efter han og konen hav e købt et hus der havde en, som de ikke skulle bruge.
Så jeg satte den udenfor og borede et hul til antenneledningen til routeren og så kørte det bare.