Hej!
Jeg har et spørgsmål til GIMP, som jeg håber, I måske kan hjælpe mig med.
Jeg skal sende et elektronisk dokument, hvor jeg skal vedlægge nogle scannede papirer. Da jeg ikke har en scanner, har jeg taget billeder med mit digitalkamera og lagt dem på computeren. Uheldigvis må man ikke vedlægge mere end fire billeder, hvorfor jeg skal slå billederne sammen til to seperate jpeg-filer. Jeg tænkte, at jeg måske kunne bruge GIMP til dette, men har endnu ikke fundet ud af, hvordan jeg gør det.
Hvad jeg gerne vil gøre er helt præcis at slå op til fire billeder sammen til én lang jpeg-fil. Dvs. at side 1 til 4 lægges i forlængelse af hinanden.
Ved I, om dette kan lade sig gøre? Og hvordan?
På forhånd mange tak for hjælpen.
Billedredigering i GIMP
-
- IRC nickname: Kattens
- Geografisk sted: København
Billedredigering i GIMP
Senest rettet af Kattens 2. feb 2011, 09:52, rettet i alt 1 gang.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Billedredigering i GIMP
Det var måske en bedere ide at sende dem som en PDF. Der kunne du let gøre det med Tekstbehander eller Scribus.
Ellers er process for at sammen sætte flere billeder i GIMP noget i stil med.
Åben første fil, træk de andre billeder ind på lærde i GIMP, åben billede->lærde størelse og forsøg størelsen så der er plads til alle dine billeder ved siden af hin anden, brug flytte værktøjet til at flytte de forskælge lag rundt på lærdet.
Ellers er process for at sammen sætte flere billeder i GIMP noget i stil med.
Åben første fil, træk de andre billeder ind på lærde i GIMP, åben billede->lærde størelse og forsøg størelsen så der er plads til alle dine billeder ved siden af hin anden, brug flytte værktøjet til at flytte de forskælge lag rundt på lærdet.
-
- IRC nickname: Kattens
- Geografisk sted: København
Hej AJenbo,
Mange tak for svaret!
Af en eller anden grund skal alle billeder gemmes som jpeg-filer, så kan ikke bruge pdf-format.
Fik det til at virke med GIMP, så det var rigtigt fedt. Uheldigvis mente systemet så, at filerne var for store, hvilket de ikke burde være (kan være helt op til 1,5 MB). Nu er jeg lidt på bar bund. Må se, om jeg kan finde en scanner et sted, der kan slå billederne sammen til to jpeg-filer.
Endnu en gang tak for hjælpen.
Mange tak for svaret!
Af en eller anden grund skal alle billeder gemmes som jpeg-filer, så kan ikke bruge pdf-format.
Fik det til at virke med GIMP, så det var rigtigt fedt. Uheldigvis mente systemet så, at filerne var for store, hvilket de ikke burde være (kan være helt op til 1,5 MB). Nu er jeg lidt på bar bund. Må se, om jeg kan finde en scanner et sted, der kan slå billederne sammen til to jpeg-filer.
Endnu en gang tak for hjælpen.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Ok, vi har fået en knap til at acceptere et svar og markere et emne som løst, den må du meget gerne bruge til at markere emner som løst fremover.
Det kan være dit billed er for stort i mål, prøv at skalere billedet til 800x*
Mvh Anders
Det kan være dit billed er for stort i mål, prøv at skalere billedet til 800x*
Mvh Anders