Windows slettet ved installation

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Windows slettet ved installation

Indlæg af soundpartner »

AJenbo skrev:Ok, virker din Win7 stadig? Hvis det er Ultimate eller Pro udgaven kan du installere XP mode i den.

Bogstaverne i Win7 og WinXP behøves ikke at være de samme. Som jeg forstår det er dit E drev en FAT partition som alle systemerne kan tilgå.
Du kan faktisk installere et program i windows der gør du kan montere din linux partition som et drev. http://www.ext2fsd.com/

Dog med den lille nitte at det ikke virker med ext3 eller ext4 men kun med ext2.
og efter min ringe mening er ext2 bare ikke godt nok mere når man ser på fordelene ved ext4 og selv ved ext3
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

soundpartner skrev:
AJenbo skrev:Ok, virker din Win7 stadig? Hvis det er Ultimate eller Pro udgaven kan du installere XP mode i den.

Bogstaverne i Win7 og WinXP behøves ikke at være de samme. Som jeg forstår det er dit E drev en FAT partition som alle systemerne kan tilgå.
Du kan faktisk installere et program i windows der gør du kan montere din linux partition som et drev. http://www.ext2fsd.com/

Dog med den lille nitte at det ikke virker med ext3 eller ext4 men kun med ext2.
og efter min ringe mening er ext2 bare ikke godt nok mere når man ser på fordelene ved ext4 og selv ved ext3

Hvis du kigger under overskriften på siden ser du den er til ext3 og 4. Faktisk står der ingen steder at den virker med ext2. Mange værktøjer der virker med ext3 og 4 heder ext2, ofte på grund af de i stor grad er kompatible. Under Linux heder værktøjerne til filsystemet også e2fsprogs.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

AJenbo skrev:
soundpartner skrev:

Hvis du kigger under overskriften på siden ser du den er til ext3 og 4. Faktisk står der ingen steder at den virker med ext2. Mange værktøjer der virker med ext3 og 4 heder ext2, ofte på grund af de i stor grad er kompatible. Under Linux heder værktøjerne til filsystemet også e2fsprogs.

jeg bed bare mærke i følgende tekst på siden:
About Ext2Fsd

Ext2Fsd is an ext2 file system driver for Windows 2000, XP, Vista. It’s a free software. Anyone can modify or distribute it under GPL2.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
basse

Indlæg af basse »

nej win7 virker ik den gik ned med trojan :O
jeg burte overveje købe et Virus program :) i steden for de gratis som avast og avg det er nu gode programer men.

jeg forsygte at installer xp på E: efter jeg ik kunde på F: men samen fejl kom på disk E: som F: her ik prøvet på C: for der liger maget der skal gemmes af billder og txt.filer så kan ik slette den før jeg får en støre disk eller brænt det ud

men E: burte være ntsf for nådet til den har installert den første og gensterter første gan
ubuntu liger på F: nu
vh og forløbit Tak :) :)
Senest rettet af basse 31. jan 2011, 12:58, rettet i alt 1 gang.
basse

Indlæg af basse »

jeg har set på siden http://www.ext2fsd.com/
hmm ja jeg forstår ik retig kender fat fra win98 og ext4 mener jeg bruger ubuntu

men prøvet igen med xp på E: og kom lit lenger men den skrav en asms blev brugt et anet sted.
så kom der da enlig en fejl meling :D
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Er det ikke muligt ikke at montere alle de andre partitioner under installationen af xp?
Jeg vil forslå du laver et backup og formatere maskinen, først med din XP, og så Ubuntu. Det lyder ikke til at XP installationen kan finde ud af installere på den opsætning af paritioner du har på din maskine. Er den partition du forsøger at isntallere til en logisk eller primær partition?
basse

Indlæg af basse »

det er en primær partition
Er det ikke muligt ikke at montere alle de andre partitioner under installationen af xp? jo det kunde jeg jo enlig ogdt :) hvorfor har jeg ik tenk på det :)