Problem med at holde forbindelsen til server med Samba

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
DICKHILL

Problem med at holde forbindelsen til server med Samba

Indlæg af DICKHILL »

Nu er jeg ved at kaste alt hvad der er i en armlængdes rækkevidde af helvedes til!!!

Den meget korte:
"Lukker" Samba når der har været inaktivitet længe nok?? /:

Forbindelsen til serveren er nu røget flere gange end man har fingre..
Jeg sidder og redigerer på mine websider med Macromedia Dreamweaver samt jeg har en mappe åben til hvor filerne ligger..
Pludselig svarer hverken explorer eller Dreamweaver længere..
Hvis jeg så åbner en ny mappe og prøver at tilgå \\server, så fungerer den anden mappe der allerede er åben samt Dreamweaver igen..
Og sådan har det stået på hele dagen! - Er det Samba som automatisk lukker ned, eller er det min stationære computer der skal kastes ud fra en bro??
For har ALDRIG oplevet det før, på de tidligere maskiner, opsætninger og versioner som jeg tidl. har benyttet som server..
Bruger desuden samme smb.conf som sidste opsætning.. - Men har dog smidt 10.04 LTS på serveren denne gang..

Det er også sket at det ikke hjælper at åbne ny mappe og tilgå \\server, som lige er sket..
Hvor jeg så rev strømkablet ud af min stationære og så fungerede det igen..

Dog kan jeg godt tilgå serveren ved at benytte IP'en, men denne gang er jeg lukket helt ude..
Har så lige tændt bærbaren for at forsøge med \\server på den, hvilket fungerede..
Prøvede derefter \\192.168.0.2 på den stationære og den vej har jeg nu adgang, men stadig ikke gennem \\server..

Så "lukker" Samba, når der har været inaktivitet længe nok?? /:

De sidste 5 fra /var/log/samba/log.simon:

Kode: Vælg alt

[2010/12/29 14:27:19,  1] smbd/service.c:1063(make_connection_snum)
  simon (192.168.0.3) connect to service simon initially as user simon (uid=1000, gid=1000) (pid 9863)
[2010/12/29 14:30:14,  0] printing/print_cups.c:103(cups_connect)
  Unable to connect to CUPS server localhost:631 - Connection refused
[2010/12/29 14:30:14,  0] printing/print_cups.c:103(cups_connect)
[2010/12/29 14:36:20,  0] printing/print_cups.c:103(cups_connect)
[2010/12/29 14:36:20,  0] printing/print_cups.c:103(cups_connect)
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Problem med at holde forbindelsen til server med Samba

Indlæg af AJenbo »

Det er da noget jeg har oplevet en del mellem 2 xp maskiner så jeg tror ikke det er ubuntu specifikt. Du kan event prøve en anden protokol som webdav.
DICKHILL

Indlæg af DICKHILL »

Tænkte nok at det var min stationære der var problemet..
Og efter jeg skrev emnet her, skulle jeg til at genstarte den, men forsøgte at få lukket Dreamweaver..
Da det lykkedes mig at få det lukket, så åbnede jeg programmet igen og har ikke haft problemer siden.. :s

Havde bare tanken om at det måske var noget sikkerhed som var skyld i det, siden at jeg de fleste gange kunne åbne et nyt vindue til serveren..
(Som når man bruger PuTTY og efter lidt inaktivitet at den så afbryder)
For har aldrig oplevet denne fejl før, hverken med eller på andre maskiner..

Men takker alligevel mange gange for dit svar! (:
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Se følgende for at undgå at putty frakobles:
http://the.earth.li/~sgtatham/putty/0.5 ... ml#S4.13.4
hjortshoejkirke

Indlæg af hjortshoejkirke »

JEg har lige nu problemer med at få smb til at køre bare nogenlunde stabilt, når jeg vil tilgå vores Synology-NAS via smb-protokollen.
De bogmærker, jeg har lavet, ændrer pludselig navn i bogmærkemenuen, så de hedder smb i stedet for deres rette navn, og andre gange vises det rigtige navn.

Og halvdelen af tiden kan jeg ikke få lov at oprette forbindelsen trods korrekte passwords osv.

IKKE just brugervenligt, når man prøver at optimere og gøre brugervenligt, til absolut uskolede brugere.
:twisted: :cry: :evil:
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Hvis du har brug for hjælp vil det nok være bedst at oprette en ny tråd da denne er markeret som løst.
Du kan prøve at kigge på din genvej under Bogmærker->rediger bogmærker i nautilus (åben en mappe).

Synology disken burde desuden også kunne køre NFS og SFTP hvilket sikkert ville være mere optimal for dig at bruge.