Ny installeret Ubuntu 10.10 med flere problemer?

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Mikey93
IRC nickname: Mikey

Re: Ny installeret Ubuntu 10.10 med flere problemer?

Indlæg af Mikey93 »

Så fik jeg geninstalleret det, og det virker bare næsten 100%.. Den kan godt finde på at hoppe ud af nettet, dvs. helt ud så den slet ikke er slået til. Nogen der ved hvad det kunne skyldes..?
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Jeg ved desværre ikke nok om dit net kort til at kunne hjælpe dig yderligere.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Kigger man i første indlæg står der usb under det trådløse netkort.
*-network DISABLED
description: Wireless interface
physical id: 2
bus info: usb@1:4
logical name: wlan0
serial: 00:15:af:ab:8a:64
capabilities: ethernet physical wireless
configuration: broadcast=yes driver=rtl8187 driverversion=2.6.35-23-generic firmware=N/A link=no multicast=yes wireless=IEEE 802.11bg

Man ser også at det er DISABLED, og ikke UNCLAIMED.

forskellen mellem de 2 er markant DISABLED betyder bare at det trådløse netkort ikke er tilkoblet til et trådløst netværk, og UNCLAIMED betyder at der ikke blev fundet en device driver.

Så har du prøvet at vælge "forbind til skjult netværk ..." skrive dit netværksnavn, vælge krypteringsmetode, og skrive det delte kodeord - oplysninger som computeren af gode grunde ikke kan finde (Hvis dit netværk ikke er skjult er det kun det delte kodeord den ikke kender, samt hvilket af de ikke skjulte netværk der er dit).

jeg er lidt bekymret for
firmware=N/A

fordi at nogle device drivers kopiere indholdet af en firmware fil ned til hardwarens microprocessor. er den firmware fil ikke tilgængelig sker der ikke noget fordi mikrocontrolleren i hardware ikke har et program at køre efter.

Der er en del pakker med firmware.
Det kan være der skal kigges efter en pakke med firmware, som skal installeres før det virker (reboot ikke nødvendigt).

/Lars

Edit:

Hmm spændende:

Fra wikipedia.
n/a, which uses lowercase letters, is a common abbreviation for not applicable or not available, used to indicate when information in a certain field on a ..

så enten betyder det noget at der ikke er firmware, eller også så betyder det noget at der er firmware.
korrekt?, eller har jeg misforstået noget?

Hjælp fra sprogfolk ønskes!
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags