HP Envy 14 og Ubuntu 10.10

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
pete

HP Envy 14 og Ubuntu 10.10

Indlæg af pete »

Jeg er den (u)heldige ejer af en Envy 14 og for pokker hvor er den bare svær at få til at funke.

Bemærk, dette problem er både på 32 og 64 bit.

Starter jeg op (livecd eller fra disk) får jeg en sort skærm. Eneste måde jeg kan fixe det på er at starte med apci=off, men så kører jeg kun på en kerne (taget i betragtning af at den har 2 og kan køre hyperthreading føler jeg mig lidt snydt).

Starter jeg med nomodeset får jeg bare en konsol, hvilket jo er fint - men taget i betragtning af at jeg ikke kan få hverken i915 (indbygget intel kort) eller fglrx (ATI Mobility Radeon 56xx - kan ikke huske om det er 5650 eller 5600) til at funke.

Jeg har set at der er andre indlæg her: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=12654&p=79718&hilit=hp+envy+1#p79718 - men der er ikke meget hjælp at hente. Jeg har ligeledes googlet en del (http://www.andreas-demmer.de/en/2010/07/18/testbericht-linux-auf-dem-hp-envy-14/ har en masse hints og tips, men lige lidt virker det - og jeg er bare ikke gode venner med openSUSE som gutten her bruger) og har fundet ud af at man kan få det til at virke ved at blackliste radeon og/eller fglrx (de konflikter simpelthen). Jeg skal ikke bruge maskinen til at spille på, så jeg kan let leve uden lir og 3D. Den skal primært bruges til udvikling (jeg er systemudvikler).

Jeg har kørt Linux siden 2003, så er ikke helt ny - dog har jeg aldrig oplevet ikke at kunne få en maskine til at funke bare sådan nogenlunde, så lidt hjælp ville være dejligt.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: HP Envy 14 og Ubuntu 10.10

Indlæg af AJenbo »

Så vidt jeg kan se er det et ATI Mobility Radeon HD 5650.

Prøv om følgende løser det:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get purge xserver-xorg-video-ati xserver-xorg-video-radeon fglrx

Se også om ikke du i din bios kan deaktivere radeon kortet så det kun er Intel kortet der køre, det kan godt være det heder noget temmelig ulogisk, det er jo BIOS :evil:
pete

Indlæg af pete »

Det er næsten pinligt... Det viste sig at der ikke var lys i skærmen - af en eller anden grund skruer den helt ned for lysstyrken :cry:
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Vi har fået sådan et fancy flueben "V" så du kan markere tråden som løst. Du skal sikkert være logget ind for at kunne se det.
pete

Indlæg af pete »

Fancy :)