Installation af 10.10 til usb pen

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Kriss3d
IRC nickname: Kriss3d

Installation af 10.10 til usb pen

Indlæg af Kriss3d »

Hej alle sammen.

Jeg har prøvet at installere Ubuntu 10.10 til en usb pen. Men selvom jeg installerer den med persistent (casper-rw) så booter den alligevel som om jeg havde smidt en livecd ind. Jeg havde troet at når jeg installerede noget på en usb pen så kørte den som om jeg rent faktisk havde installeret den og ikke bare kopieret livecd over på en usb. Hvad gør jeg forkert ? (ikonet til at installere ubuntu ligger stadig på skrivebordet selvom den er persistent).
Senest rettet af Kriss3d 24. mar 2011, 12:27, rettet i alt 1 gang.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Installation af 10.10 til usb pen

Indlæg af soundpartner »

du kan "installere " på usb på flere måder.
bruger du oprettelse af startdisk, unetbootin eller lignende så får du en "kopi" af en install cd. det at du har givet den persistent lager bettyder bare at du har mulighed for at gemme filer fra gang til gang i dette. et sådant live medie vil fylde ca 800 megabyte og er ikke en egentlig installation
den anden metode er at boote op fra et live medie og så lave en desideret install på din usb-pind. dette vil dog fylde ca 4 gb på samme måde som en alm install på harddisk, og den kan få problemer når den skal boote op på forskelligt hardware hver gang da den ikke er beregnet til dette
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Kriss3d
IRC nickname: Kriss3d

Re: Installation af 10.10 til usb pen

Indlæg af Kriss3d »

Ja det er præcist det der er sket. Jeg har en 4GB usb pen jeg havde tænkt mig at smide noget ubuntu (eller måske mint) men ihvertfald fjerne alt unødvendigt og bare have OO samt clamav så jeg kan køre en emergency virus fjernelse. Det er til mit arbejde hvor jeg gerne vil have noget jeg ved de fleste viruser ikke kan køre på.