Manglene antenne ikon i øverste bjælke.
-
- IRC nickname: thomassp
Manglene antenne ikon i øverste bjælke.
Jeg er ny i ubuntu kredsen. jeg har 10.04.1 lts. når jeg logger mig på er der ingen antenne ikon i øverste bjælke. Desuden viser firefox ikonet et parkeringforbudt skilt . Det er vist to særskilte problemer. Når jeg så går på som gæst, så dukker ikonet frem og alt trådløst virker. ( Det hedder skyline 40 ) På forhånd tak. ps. jeg skal op kl. 5 imorgen , så jeg vil tillade mig at slukke computeren, så jeg kan ikke svare/oplyse nu. Mange hilsner Thomas. ( Odense )
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Manglene antenne ikon i øverste bjælke.
Du tilføjer netværks ikonet ved at højer klikke på menue baren vælg tilføje til panel, find "Statusfelt" og tilføj det, nu skulle dug gerne have netværks ikonet igen.
-
Tak for henvendelsen. Selve funktionen kendte jeg ikke . Desværre fremkom der ikke nogen ikon. Er der andre ideer ? Eftersom jeg kan komme på nettet som min egen gæst, så må det vel være et eller andet forbindelses led , jeg har slettet . Jeg kan naturligvis ikke huske hvad jeg selv har gjort. Håber på nyt svar. Mange hilsner Thomas.
-
- Admin
Kan du tage et billed af dit skrive bord (tryk "prnt scrn" knappen på dit tastatur) og vedhæfte det, så kan jeg bedere se hvad der kan være galt.
I værste tilfælde kan vi nulstille din menu.
I værste tilfælde kan vi nulstille din menu.
-
Mange tak for dine svar ! Jeg har nu arbejdet hektisk en dyrebar fridag ( Og nat ) . Jeg har taget en skærmbillede, men kan ikke overføre det til gæst login. Jeg har også prøvet at tage billeder med digital kamera, det skal jeg så sende fra mit windows wista. Du skriver at der er mulighed for at nulstille menuen - og det lyder da særdeles attraktivt. Ellers har jeg tænkt på at bestille en 10.10 cd- rom og hvis det kan lade sig gøre , slette alt på computeren og lave en helt nyinstallation. Det der især tiltrækker mig er ubuntus enkelhed ( Hvilket program type , er i så fald det simplest mulige ! Jeg bryder mig heller ikke så meget om Bill Gates mange millioner - der er noget der som er på overdrevet, selv internationalt.
Mange hilsner Thomas.
Mange hilsner Thomas.
-
- Admin
Du kunne eventuel lægge det på en usb disk eller din windows disk som du så kunne tilgå fra windows bagefter.
Følgende vil nulstille dit gnome-pannel
Følgende vil nulstille dit gnome-pannel
Kode: Vælg alt
gconftool --recursive-unset /apps/panel
rm -rf ~/.gconf/apps/panel
pkill gnome-panel
-
Sådan ser det ud nu : Jeg mangler antenne ikonet på " min side ". Når jeg så logger mig på som gæst så kan jeg komme på. Hvis jeg så skifter tilbage på min side , så kan jeg godt komme på internettet. Det er dog ikke nogen holdbar løsning.
Jeg har som alternativ dovnloadet ubuntu 10-10 desktop ( hvad betyder det ? ) Min er en bærbar acer emaskine . Hvis jeg prøver at køre cd rommen, under ubuntu ,så siger den at den at den mangler AUTORUN programmet. ? Jeg er iøvrgt 51 år. ( bare for en ordens skyld. ) Det er mit ønske kun at have ubunto på pc'en . Jeg har også prøvet at hente den alternative , uden at det lykkedes. mange hilsner Thomas.
Jeg har som alternativ dovnloadet ubuntu 10-10 desktop ( hvad betyder det ? ) Min er en bærbar acer emaskine . Hvis jeg prøver at køre cd rommen, under ubuntu ,så siger den at den at den mangler AUTORUN programmet. ? Jeg er iøvrgt 51 år. ( bare for en ordens skyld. ) Det er mit ønske kun at have ubunto på pc'en . Jeg har også prøvet at hente den alternative , uden at det lykkedes. mange hilsner Thomas.
-
- Admin
AUTORUN, det lyder som om du forsøger at åbne cd'en fra windows.
Du skal starte computeren med cd'en i drevet. Er din maksine ikke sat op til at starte fra cd, må du ind i BIOS og ændre det.
Har du brænt cd'en korrekt? Hvis du åbner den på computeren ligger ISO filen så som en fil på den eller ligger der en masse filer på cd'en?
Fik du kørt min kommando fra terminalen for at nulstille dine paneler?
Du skal starte computeren med cd'en i drevet. Er din maksine ikke sat op til at starte fra cd, må du ind i BIOS og ændre det.
Har du brænt cd'en korrekt? Hvis du åbner den på computeren ligger ISO filen så som en fil på den eller ligger der en masse filer på cd'en?
Fik du kørt min kommando fra terminalen for at nulstille dine paneler?
-
Jeg vil gerne spørge om hvordan man får kommandoen over i terminalen . Jeg har set det flere steder herinde. Så det er nok en almindelig handling. ( Jeg beundre din aktivitet, alle steder ! Og tusind tak for det .)
Jeg har løst opgaven , men ikke på den tænkte måde. Jeg gik på biblo og lånte en tyk engelsk bog " autoriseret ubuntu book ". Deri lå der en ubuntu cd. Så jeg startede forfra. Det gik problemløst i modsætning til min 6 til 8 download.
Hvad er mon Joli-cloud program ? Jeg skal se tv på tisdag , dr2 . Tak for din hjælp - jeg skal nok skrive igen , der kan sagtens komme mere. Mange hilsner Thomas.
Jeg har løst opgaven , men ikke på den tænkte måde. Jeg gik på biblo og lånte en tyk engelsk bog " autoriseret ubuntu book ". Deri lå der en ubuntu cd. Så jeg startede forfra. Det gik problemløst i modsætning til min 6 til 8 download.
Hvad er mon Joli-cloud program ? Jeg skal se tv på tisdag , dr2 . Tak for din hjælp - jeg skal nok skrive igen , der kan sagtens komme mere. Mange hilsner Thomas.
-
- Admin
Tak
Terminalen finder du under programmer-tilbehør, også er det ellers bare kopier og indsæt med musen.
Terminalen finder du under programmer-tilbehør, også er det ellers bare kopier og indsæt med musen.