Opsætning af TOR i Firefox

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Opsætning af TOR i Firefox

Indlæg af Spotten »

AJenbo skrev:
Spotten skrev:
AJenbo skrev:Hvad er problemet der får dig til at tro den er helt gal nu?
Den fejl ligner at du manuelt prøver at starte tor mens den stadig køre, tjek processlisten for om tor køre.

Det er bare at lige meget hvad jeg end prøver, så virker TOR pludselig ikke mere, og hvis jeg slår den fra laver den også ballade, kan ikke være rigtigt jeg skal geninstallere? Måske det kan pga det er en alpha?

Når jeg kigger i firefox, kan jeg slet ikke se TOR da jeg har fjernet den pga disse problemer.

Tjekker lige efter om TOR ligger og kører i processer.

Hvis du har slået TOR udvidelsen til firefox fra er det jo klart hvis den ikke viser sig.
Prøv at se om det hjælper at gen aktivere TOR plugin til firefox og køre

Kode: Vælg alt

sudo /etc/init.d/tor restart

Og så start firefox op igen.

Her er hvad du kan gøre for at fjerne TOR igen.

Kode: Vælg alt

sudo /etc/init.d/tor stop
sudo apt-get install vidalia privoxy tor
sudo gedit /etc/privoxy/config
sudo /etc/init.d/privoxy restart

Fjern den linje du tilføjede nederes

Desværre intet af det du skriver virker! :-(

EDIT: Prøvede lige igen og nu virker det igen! Underligt nok!

Jeg forstår ikke helt problemet, kan ikke se hvorfor den pludselig virker og pludselig ikke virker..

Kan du sige mig om jeg kan aktivere TOR og så undlade at bruge det på visse sider, f.eks herinde hvor det ikke er velset at bruge proxy?
Senest rettet af Spotten 21. jan 2011, 20:19, rettet i alt 1 gang.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
Spotten

Indlæg af Spotten »

dW! skrev:
Spotten skrev:
dW! skrev:Du kan også benytte dig af YourFreedom og Freecap. Du skal bare finde en server i YourFreedom og vælge Firefox i Freecap?

Er dette programmer eller er det blot services som udbyder proxy?

Det er begge selvstændige programmer. Jeg er ved at skrive en guide til hvordan man benytter ovenstående programmer, men er ikke helt færdig. Hvis du ikke har nogen anelse om hvordan man bruger programmerne kan du, hvis du har lyst, sende mig en mail på RasmusFangelAC@gmail.com.

Ahh ok, jeg må lige se på det, jeg kan nemlig ikke få TOR til at virke, ser ud til det kan være fordi jeg bruger 64 bit filsystem SAMT TOR er alpha? Kan det passe?

Jeg skal lige ordne nogle småting, så sender jeg dig nok lige en mail! :-) Mange tak! :-)

EDIT igen: Har fået TOR til at virke igen

EDIT: En anden tanke, kan man ikke sætte hele ens system til at kører over denne proxy tjeneste, så det ikke kun er firefox men alle andre programmer også? :-)

Har sendt dig en mail! :-)

På forhånd tak.
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Du kan godt få hele systemet til at køre over TOR for alt internet aktivitet, men jeg tror bestemt ikke det er letter end at få det til at virke i Firefox. Med TOR button (som du bruger) kan du slå brugen af TOR til og fra efter behag, men jeg tror ikke der er lavet et plugin der kan skifte automatisk efter indstillinger, der er dog ikke noget galt for at det bliver lavet, men det er jo også tideligt i udviklingen af TOR, jeg tror ikke det har noget med at du køre 64bit, hvad får dig til at tro det?
Spotten

Indlæg af Spotten »

AJenbo skrev:Du kan godt få hele systemet til at køre over TOR for alt internet aktivitet, men jeg tror bestemt ikke det er letter end at få det til at virke i Firefox. Med TOR button (som du bruger) kan du slå brugen af TOR til og fra efter behag, men jeg tror ikke der er lavet et plugin der kan skifte automatisk efter indstillinger, der er dog ikke noget galt for at det bliver lavet, men det er jo også tideligt i udviklingen af TOR, jeg tror ikke det har noget med at du køre 64bit, hvad får dig til at tro det?

Ok, jeg mener ellers jeg har brugt TOR før, eller blevet spurgt om jeg ville kører det sammen med "Foxy Proxy" som jeg før brugte der virkede fint til der pludselig opstod en ændring hvor jeg ikke længere kunne få det til at virke, som om det blev opdateret og så gik det galt.

Jeg har dog aldrig brugt TOR før nu, men finder det meget smart man kan bruge dette hvis man ønsker dette.

Kan man bruge andre tjenester en TOR der måske er færdigudviklede, eller er TOR at foretrække selvom det stadig er på alpha plan?

Der er jo nogen ting som virker under 32 bit som ikke virker helt som de skal i 64 bit.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Det er meget få ting der efterhånden ikke er portet til 64 bit, det er mest propritær driver og nogle propritær programmer (de fleste 32bit programmer kan stadig køres under 64bit).
Spotten

Indlæg af Spotten »

AJenbo skrev:Det er meget få ting der efterhånden ikke er portet til 64 bit, det er mest propritær driver og nogle propritær programmer (de fleste 32bit programmer kan stadig køres under 64bit).

Flashplayer f.eks, den virker stadig ikke helt optimalt under 64 bit, ellers er jeg gået glip af en opdatering af denne i hvert fald.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Flash falder så ind under kategorien med proprietær programmer, gnash som er det fri alternativ køre fint under 64bit (men er ikke få god til flash).
Spotten

Indlæg af Spotten »

AJenbo skrev:Flash falder så ind under kategorien med proprietær programmer, gnash som er det fri alternativ køre fint under 64bit (men er ikke få god til flash).

Ok, det ved jeg så ikke, men ved det er en meget vigtig del i nutidens systemer som de fleste ikke KAN undvære.

Bare netbank f.eks, den bruger java og flash, mener ikke det kan køres uden, eller med Gnash?
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Jeg er ikke stødt på en bank der kræver flash. Det er Adobe der udvikler flash og de holder kortene tæt til kroppen.
Spotten

Indlæg af Spotten »

AJenbo skrev:Jeg er ikke stødt på en bank der kræver flash. Det er Adobe der udvikler flash og de holder kortene tæt til kroppen.

Mener bestemt dansk bank siger jeg skal installere flash når jeg f.eks bruger TOR for at logge ind, dog er det ikke noget jeg gør brug af, men TOR disabler (deaktivere) jo f.eks Flashen så vidt jeg kan se? Er det forkert forstået?

MEN, findes der så noget der kan afspille flash anstændigt, eller lever alle andre også med disse små-gener?

På forhånd tak.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Det er på rådet at man køre ubuntu i 32bit så flash køre uden problemer, Windows og Mac bruger 32bit browser for at kunne køre flash.

Jeg har selv danske bank og de kræver ikke flad, tror dog de har en flash baseret reklame et sted. Tor har ikke indflydelse på flash, kun din netvarks forbindelse.
Spotten

Indlæg af Spotten »

AJenbo skrev:Det er på rådet at man køre ubuntu i 32bit så flash køre uden problemer, Windows og Mac bruger 32bit browser for at kunne køre flash.

Jeg har selv danske bank og de kræver ikke flad, tror dog de har en flash baseret reklame et sted. Tor har ikke indflydelse på flash, kun din netvarks forbindelse.

Det var også det jeg mente, der ER forskel på flash til 32 og 64 bit'en, det er det jeg er lidt ærgerlig over, men det må man vel leve med, medmindre Adobe en dag laver en som virker korrekt i 64 bit også.

Det lyder ellers underligt, for uden TOR kommer jeg fint i kontakt med sider med flash, med hvis jeg bruger TOR, siger den jeg skal opgradere til den nyese flash.

TOR virker forresten ikke mere, igen samme fejl, dog virker det forskal du kom med før, ikke længere..

Billede

Denne får jeg når jeg prøver at kører denne "test" knap under TOR indstilninger:

Billede
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Høre en sige du bør prøve http://hidemyass.com/
Spotten

Indlæg af Spotten »

AJenbo skrev:Høre en sige du bør prøve http://hidemyass.com/

Nå ja, den kendte jeg egentlig godt, havde bare glemt den! :-)

Tak!