Indlæsning i Firefox

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
knudr

Indlæsning i Firefox

Indlæg af knudr »

Jeg har installeret ubuntu på min PC.
Jeg har gjort det for at udforske systemet og afprøve mine evner, og så selvfølgelig for at se om jeg kan undvære ms. Det ville da være skønt. De fleste af de almindelige programmer fungerer godt, og når jeg prøver at gå på nettet med Firefox fungerer nogle sider godt, men mange, ja de fleste fungerer altså ikke. Der går det galt, at indlæsningen af siden standser når bjælken er kørt ca 75% til 90% af vejen.
Mangler der et eller andet for at alle sider kan vises?
Er der nogen, som kender problemet, og som kan fortælle mig hvad som er galt, eller hvad jeg gør forkert?
Knudr
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Indlæsning i Firefox

Indlæg af zob »

Velkommen til forum.
Det kunne godt lyde som en dårlig internetforbindelse eller driver. Er det trådløst eller kablet internet?
Hvis det er trådløst, kan du evt komme til at kable den for at se om det løser problemet for en stund?
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Kan du ikke også komme med et eksempel på en af de sider der ikke virker for dig.
knudr

Indlæg af knudr »

zob:
Internetforbindelsen er meget fin. Ubuntu-maskinen er kablet. Andre maskiner i huset fungerer fint både trådløse og kablede, -men de kører jo windows.
AJenbo:
Sider, som IKKE virker:
"mail.tdc.dk"
"telenor.dk"
Side, som virker:
"mail.nrdn.dk"
Tak for svarene
knudr
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Sjovt første gang jeg gik ind på telenor.dk gik siden faktisk i stå ved indlæsning af flash indholdet, det virkede dog fint de efterfølgende gange.
Har du prøvet at se om du har samme problemer hvis du bruger chromium-browser?
Har du installeret flash på maskinen?
knudr

Indlæg af knudr »

Jeg har prøvet Cromium, og besværlighederne er de samme.
Jeg har kigget på hvilke plugins, der er installeret, -den siger at Flash er installeret.
Men når jeg i Firefox trykker "Funktioner" - "Manage Content Plug-ins", og samtidig har "Systemovervågning" kørende, kan jeg se at processorforbruget straks stiger til 100% og bliver der i 3½ minut samtidig med noget netværksaktivitet. Maskinen kan i den tid ikke gøre andet.
Kan det være rigtigt at processorforbruget skal være så stort i så lang tid? CPU'en er 2,4GHz, RAM er ½ GB.
Knudr
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Hov den hade jeg da ikke lagt mærke til ikke var oversat.
Nå men nej det kan ikke passe den skal det, jeg har en 1.4Ghz laptop her og den kommer kun næsten op på 100% og falder der efter igen med det samme.
Hvis du i system overvågning trykker på Processer kan du se hvilket program det er der belaster systemet.
Ellers må du meget gerne komme med en liste af plugins og udvidelser du har installeret i Firefox.