Jeg er igen udsat for "mærkværdigheder" - min stationære maskine beder nogen gange om login 2 gange, og skal det være rigtig godt så spørger den 3 gange. Det kom pludselig for et par dage siden uden jeg ved hvorfor. Havde dog sat UBUNTU ONE til at køre.
Og som toppen af kransekagen, så kan jeg nu, efter dagens opdateringer, ikke logge på nettet med Chromium men kun med Firefox.
Ellers så kører det godt
HJÆLP
Ubuntu 10.10 beder om log-in 2 eller 3 gange
-
- Geografisk sted: Hou ved Odder
Ubuntu 10.10 beder om log-in 2 eller 3 gange
Senest rettet af knudpetersen 21. jan 2011, 15:40, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Ubuntu 10.10 beder om log-in 2 eller 3 gange
Ubuntu One kræver adgang til din nøgle ring så hvis den starter før du har låst den op vil den spørge om koden.
Det andet kunne være WiFi (her kan du slå koden fra), Gwibber eller noget andet. Se efter hvad det er der starter op på maskinen.
Det kunne være en ide at gå væk fra automatisk logind for så er du sikker på kun at skulle taste koden 1 gang.
Det andet kunne være WiFi (her kan du slå koden fra), Gwibber eller noget andet. Se efter hvad det er der starter op på maskinen.
Det kunne være en ide at gå væk fra automatisk logind for så er du sikker på kun at skulle taste koden 1 gang.
-
Hvordan tror du jeg får mit kun 2 uger gamle Chromium til at fungere igen - nu havde jeg næsten vænnet mig til programmet
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.
-
- Admin
Åben festnøglen->indstillinger-advanceret-"skift indstillinger for proxy" og se om det er sat rigtig op til dit netværk (slået fra normalt).
Sikre dig du ikke har sat den til off-line tilstand, jeg ved ikke hvor du gør det i chrome
Hvad får du hvis du åbner http://localhost:631/ i begge browser?
Sikre dig du ikke har sat den til off-line tilstand, jeg ved ikke hvor du gør det i chrome
Hvad får du hvis du åbner http://localhost:631/ i begge browser?
-
Jeg kommer til unix printing gennem Firefox - det er ikke nemt at vide hvad der står i Chromium, jeg er simpelthen ikke i stand til at starte browseren, jeg har forsøgt med "sudo purge libmoon" som nogen anbefaler, har også forsøgt med at fjerne Chromium og derefter geninstallere gennem Ubuntu softwarecentrum, alt sammen uden held.
Jeg kan dog starte noget der ligner Chromium igennem terminalen med denne kommando: google-chrome & - jeg ved godt det ikke er Chromium, men taster jeg localhost:631 her , så ender jeg samme sted som igennem Firefox.
Husk: det hele har fungeret perfekt i ugevis, og pludselig efter en opdatering af 9 forskellige pakker gennem Ubuntu Tweek, virker Chromium ikke længere.
Red: Bare glem det med Chromium, der er netop kommet en ny opdatering, og nu kører det igen helt perfekt.
Jeg kan dog starte noget der ligner Chromium igennem terminalen med denne kommando: google-chrome & - jeg ved godt det ikke er Chromium, men taster jeg localhost:631 her , så ender jeg samme sted som igennem Firefox.
Husk: det hele har fungeret perfekt i ugevis, og pludselig efter en opdatering af 9 forskellige pakker gennem Ubuntu Tweek, virker Chromium ikke længere.
Red: Bare glem det med Chromium, der er netop kommet en ny opdatering, og nu kører det igen helt perfekt.
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.
-
- Admin
Kommandoen er nok:
Det afinstallere MoonLight som er et alternativ til SliverLight
Er der en grund til at du har både Chromium og Google Chrom installeret? De 2 er jo næsten ens så hvis den ene virker kan du vel bare bruge den.
Kommandoen til at starte Chromium er:
Kopier eventueller fejlmedeleser fra terminalen her ind.
Jeg kender ikke Ubuntu Tweek særlig godt, ved bare det er et uofficielt tredjeparts værktøj. Det kan være den laver nogle ændringer på en uheldig måde.
Hvilket 9 opdatering var det?
Da du fjernede chromium, fjernede du det så fuldstændigt (purge) eller bare normalt? Prøv om det hjælper at fjerne det fuldstændig.
Prøv om det hjælper med fjerne dine bruger indstillinger:
Få endnu flere fejl beskeder kan du gøre følgende:
(skriv quit for at afslutte)
Kode: Vælg alt
sudo apt-get purge libmoon
Det afinstallere MoonLight som er et alternativ til SliverLight
Er der en grund til at du har både Chromium og Google Chrom installeret? De 2 er jo næsten ens så hvis den ene virker kan du vel bare bruge den.
Kommandoen til at starte Chromium er:
chromium-browser
Kopier eventueller fejlmedeleser fra terminalen her ind.
Jeg kender ikke Ubuntu Tweek særlig godt, ved bare det er et uofficielt tredjeparts værktøj. Det kan være den laver nogle ændringer på en uheldig måde.
Hvilket 9 opdatering var det?
Da du fjernede chromium, fjernede du det så fuldstændigt (purge) eller bare normalt? Prøv om det hjælper at fjerne det fuldstændig.
sudo apt-get purge chromium-browser
sudo apt-get install chromium-browser
Prøv om det hjælper med fjerne dine bruger indstillinger:
mv ~/.config/chromium ~/.config/chromium.old
Få endnu flere fejl beskeder kan du gøre følgende:
sudo apt-get isntall chromium-browser-dbg
chromium-browser --debug
(skriv quit for at afslutte)
-
Jeg har som sagt fået det til at køre igen, blot ved at installere endnu en opdatering af 4 pakker. Der var en tilsyneladende fejl ved den tidligere opdatering som gjorde at Chromuim ikke kunne starte, andre havde samme problem.
Jeg har udelukkende installeret Chromium og ikke Chrome - hvor den kommer fra ved jeg ikke, enten er jeg ved at blive for gammel til at huske noget som helst, eller også er den indbygget i Ubuntu 10.10
Iøvrigt brugte jeg purge kommandoen til både Chromium og til Moonlight.
Hvad kommer jeg til at mangle ved ikke at have Moonlight ?
Ved du hvad den store forskel er på Chromium og Chrome + (det begynder jo snart at ligne en ny tråd). ??
Jeg har udelukkende installeret Chromium og ikke Chrome - hvor den kommer fra ved jeg ikke, enten er jeg ved at blive for gammel til at huske noget som helst, eller også er den indbygget i Ubuntu 10.10
Iøvrigt brugte jeg purge kommandoen til både Chromium og til Moonlight.
Hvad kommer jeg til at mangle ved ikke at have Moonlight ?
Ved du hvad den store forskel er på Chromium og Chrome + (det begynder jo snart at ligne en ny tråd). ??
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.
-
- Admin
Ja det entlige problem i titlen er jo løst.
Chrom kommer bestemet ikke med ubuntu, det er ikke engang i software arkivet. Forskællen er at Chrom har google branding og noget kode der sender surf statestikker til google.
Der er meget få sider der anvender silverlight, det er lidt lige som flash, og moonlight virker lang fra på alle sider der bruger silverlight. Så det er nok ikke noget du vil savne.
Chrom kommer bestemet ikke med ubuntu, det er ikke engang i software arkivet. Forskællen er at Chrom har google branding og noget kode der sender surf statestikker til google.
Der er meget få sider der anvender silverlight, det er lidt lige som flash, og moonlight virker lang fra på alle sider der bruger silverlight. Så det er nok ikke noget du vil savne.
-
- Geografisk sted: Hvidovre
Man skal bruge Moonlight for at se programmer via tv2.dk men da Moonlight ikke understøtter DRM
kan du alligevel ikke få lov til at se alle deres programmer om du her Moolight eller ej!!
kan du alligevel ikke få lov til at se alle deres programmer om du her Moolight eller ej!!
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
- Geografisk sted: Vejle
Knud - kan jeg ikke bede dig om at markere tråden som LØST - nu kan du bare trykke på knappen med et V i det indlæg som løste problemet (her er det så et af dine egne).
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)