hej alle sammen.
Jeg vil hører ad om der er nogen der kan forklare hvorfor Ubuntu, som sådan ikke rigtig har brug for et antivirus program
Jeg har søgt lidt på nettet, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget.
Det må meget gerne være et lidt detaljeret svar, så jeg kan få det hele med
Håber der er nogen der ved hvorfor og som vil give sig tid til at svare på mit spørgsmål
Anti virus?
-
- IRC nickname: Michael
- Geografisk sted: Nees
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Anti virus?
den korte version:
En virus overlever og spredes ved at den selv kan installere sig selv, og derved selvaktivere og sprede sig til andre maskiner hvofra den igen kan installere sig selv og spredes ydderligere
på ubuntu bliver dette stoppet ganske brat da den ikke kan installere sig selv uden at være root, og det er en almindelig bruger ikke.
Dernæst så kan den ikke sørge for at den selv starter op ved næste boot, for den har ikke adgang til dette da den ikke er root osv.
Derfor vil en virus omend du selv var så uklog at installere den, ikke overleve i det miljø som en ubuntumaskine er
En virus overlever og spredes ved at den selv kan installere sig selv, og derved selvaktivere og sprede sig til andre maskiner hvofra den igen kan installere sig selv og spredes ydderligere
på ubuntu bliver dette stoppet ganske brat da den ikke kan installere sig selv uden at være root, og det er en almindelig bruger ikke.
Dernæst så kan den ikke sørge for at den selv starter op ved næste boot, for den har ikke adgang til dette da den ikke er root osv.
Derfor vil en virus omend du selv var så uklog at installere den, ikke overleve i det miljø som en ubuntumaskine er
Senest rettet af soundpartner 19. jan 2011, 10:53, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: Michael
- Geografisk sted: Nees
Re: Anti virus?
mange tak for dit svar:)
Så lærte jeg da også det
Så lærte jeg da også det