Jeg vil gerne brænde en avi fil til en DVD plade, så pladen kan afspilles i en DVD afspiller
1. Brasero: Laver en avi fil på DVD pladen
2. Devede spørger til jeg ønkser at afinstallere FFmpeg Codec, FFmpeg Library, FFmpeg Libavutil, og et par andre filer med FFmpeg indgående i navnet. Det kan jeg ikke lige overskue.
Brænde Film til DVD afspiller (ubuntu 10.10)
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
Brænde Film til DVD afspiller (ubuntu 10.10)
Senest rettet af Finn Bjerke 18. jan 2011, 16:54, rettet i alt 2 gange.
Kardemommeloven er en god ting.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Brænde Film til DVD afspiller (ubuntu 10.10)
Spørg Brasero om du vil afinstallere ffmpeg?
Når du starter Brasero skal du vælge Videoprojekt
Når du starter Brasero skal du vælge Videoprojekt
-
tak for input.
Næ nej
1. Brasero brænder en avi fil på pladen
2. Devede vil have mig til at afinstallere ffmpeg før jeg kan installere Devede. Den vil også installere andre ting fremgår det af synaptic.
Jeg er ligeglad med hvad programmet hedder bare jeg kan få en avi fil gjort "afspillelig" på en DVD afspiller.
Hvis jeg googler om emnet indenfor sidste 12 måneder kommer dette :
http://www.ehow.com/how_6191873_burn-avi-dvd-ubuntu.html
Næ nej
1. Brasero brænder en avi fil på pladen
2. Devede vil have mig til at afinstallere ffmpeg før jeg kan installere Devede. Den vil også installere andre ting fremgår det af synaptic.
Jeg er ligeglad med hvad programmet hedder bare jeg kan få en avi fil gjort "afspillelig" på en DVD afspiller.
Hvis jeg googler om emnet indenfor sidste 12 måneder kommer dette :
http://www.ehow.com/how_6191873_burn-avi-dvd-ubuntu.html
-
- Admin
Ok, men kan du så ikke bare sige ok til at afinstallere ffmpeg?
-
Det gjorde jeg så, ikke uden en vis nervøsitet.
Jeg har to PC, så nu har jeg Devede på den ene installeret via Synoptek , her afinstalleres noget og noget andet installeres. Går det galt har jeg PC #2 jo. Det ser ud til at virke, den bræder og filkonverterer i en arbejdsgang og det tager jo tid. Jeg er optimist og skriver "LØST"
Jeg har to PC, så nu har jeg Devede på den ene installeret via Synoptek , her afinstalleres noget og noget andet installeres. Går det galt har jeg PC #2 jo. Det ser ud til at virke, den bræder og filkonverterer i en arbejdsgang og det tager jo tid. Jeg er optimist og skriver "LØST"
-
- Admin
Super
Skulle du komme til at savne ffmpeg kan du jo bare tilføje det igen, så vil den dog nok fjerne Devede, man må håbe de får løst den konflikt.
Skulle du komme til at savne ffmpeg kan du jo bare tilføje det igen, så vil den dog nok fjerne Devede, man må håbe de får løst den konflikt.
-
Jeg har lige glemt hvbad FFmpeg gør, men som sagt med 2 PC kan jeg reservere den ene til at brænde DVD, om det så er rigtigt at skrive "LØST" kan man vist diskutere.. "HALVLØST" er jo en lidt spøjs kategori
-
- Geografisk sted: Albertslund
Re: Brænde Film til DVD afspiller (ubuntu 10.10) (LØST)
Jeg skal lige være med her.
Skal avi'en laves til en dvd-film, eller skal den blot brændes på en dvd skive som en alm. data skive?
Hvis det er det første, så kan jeg anbefale at bruge Avidemux til at encode avi'en til mpeg-2, og bruge DVDStyler til at lave menuer og evt. indsætte understekster og gennem det program lave en iso fil, som så kan brændes på en dvd.
Som brænder har jeg aldrig været særligt glad for Brasero og bruger selv kun k3b, som jeg synes er væsentligt bedre, men dog desværre meget grim og windåse-agtig i sit udseende, men udseendet betyder intet så længe det fungerer ordentligt
Skal avi'en laves til en dvd-film, eller skal den blot brændes på en dvd skive som en alm. data skive?
Hvis det er det første, så kan jeg anbefale at bruge Avidemux til at encode avi'en til mpeg-2, og bruge DVDStyler til at lave menuer og evt. indsætte understekster og gennem det program lave en iso fil, som så kan brændes på en dvd.
Som brænder har jeg aldrig været særligt glad for Brasero og bruger selv kun k3b, som jeg synes er væsentligt bedre, men dog desværre meget grim og windåse-agtig i sit udseende, men udseendet betyder intet så længe det fungerer ordentligt
Hilsen Kenny
-
- Admin
Finn Bjerke skrev:Jeg har lige glemt hvbad FFmpeg gør
ffmpeg bruges til at enkode og dekode video i forskellige formater.
-
Opgave: AVI film skal på en DVD plade som kan spilles i DVD spiller.
Redskab DEVEDE programmet bruger laaaaaaang tid på det og der er ingenting på DVDen!
Jeg tog lige en "Bertel Bersærk" og spise et gulvtæppe. Prøver igen. Det er noget med om den skal gemme en fil lokalt også evt før den brænder det ned på DVD. Imidlertid skrev programmet at opgaven var udført, men DVDen er tom. Prøver lige rattus metode.
Redskab DEVEDE programmet bruger laaaaaaang tid på det og der er ingenting på DVDen!
Jeg tog lige en "Bertel Bersærk" og spise et gulvtæppe. Prøver igen. Det er noget med om den skal gemme en fil lokalt også evt før den brænder det ned på DVD. Imidlertid skrev programmet at opgaven var udført, men DVDen er tom. Prøver lige rattus metode.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Fik du nogensinde prøvet den løsning, som jeg foreslog i din anden tråd om brænding ?
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing