Ubuntu = fattigrøvs Appel?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Viborg
Indlæg: 186
Tilmeldt: 17. nov 2008, 14:30
Geografisk sted: Aars

Ubuntu = fattigrøvs Appel?

Indlæg af Viborg »

Efter at have set del del instruktionsvideoer på Youtube, har jeg lagt mærke til at næsten alle(vil skyde på 95%) har skrivebord og menuer der ligner Appel's OS UTROLIGT meget.
Er det fordi at folk gerne vil have lækkerheden fra Appel, men ikke har råd til Appel eller Ikke vil være underlagt Appels kontrol?

Men jeg synes da også at lige når man har installeret Ubuntu frisk fra disk, så ligner opbygningen og Appel's OS et godt stykke hen ad vejen.
Har set et par enkelte instruktioner i at få Ubuntu til at ligner Windows, men ikke i så høj grad som Appel's OS.

Jeg har absolut INTET imod at folk får deres Ubuntu til at ligner Appel(synes at det er flotte designs til Ubuntu) men dog lidt sjovt.
Senest rettet af Viborg 16. jan 2011, 02:38, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ubuntu = fattigsrøv Appel?

Indlæg af Christian.Arvai »

Nu har jeg ikke så meget forstand på Apple, men jeg vil gætte på at der ikke er mange skriveborde der ligner mit :)

Billede
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu = fattigsrøv Appel?

Indlæg af zob »

Det er rigtigt at ubuntu's stil ligger tæt op af osx (det mener jeg også at Shuttleworth har mere end antydet er korrekt). Ud over det kan jeg ikke rigtig se sammenhængen. Jeg tror da bestemt ikke folk kører ubuntu fordi de ikke har råd til en mac (jeg ville da for eksempel ikke købe en om jeg så var direktør for en vestjysk ovenlysviduesfabrik). Der findes jo også folk der kører linux på deres mac, hvad skal vi så kalde dem - snobber de nedad, eller hvad? Måske har jeg bare ikke forstået dig, undskyld Viborg.
For lige at blive ved det vestjyske, så hedder det også æwel i vestjylland men derfor staves det nu alligevel æble. Det ser ud som om der står fattigrøvsappel i din overskrift, hvilket fik mig til at tro at du havde fundet de vises sten og ville fortælle vi kunne få samtlige fattigrøve til at køre ubuntu.
Viborg
Indlæg: 186
Tilmeldt: 17. nov 2008, 14:30
Geografisk sted: Aars

Re: Ubuntu = fattigsrøv Appel?

Indlæg af Viborg »

Er den med vinduesfabrikken et synonym for Windows?

Med hensyn til mit indlægs overskrift var ikke for at sige at Ubuntu folk er fattige. Det var ikke min hensigt. Jeg ved da godt at Ubuntu er linux og OSX er Unix og Windows er NT

Men det at man ser utrolig mange Ubuntu-skrivebordere der ligner OSX, om det er OSX funktionaliteten folk vil have.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu = fattigsrøv Appel?

Indlæg af AJenbo »

Jeg syndes Apple er Microsoft overlejen når det kommer til lukket hed så det er da klat en af de ting der gør jeg holder mig væk fra Mac maskiner i det private (skriver sjovt nok fra en Mac med Win7, ikke min egnen).
Deres design af deres fysiske apparat syndes jeg heller ikke rigtig falder i min smag, men der er klart en masse gode ting som man kan låne fra dem. I en periode hvor jeg kørte Windows XP hade jeg et tema der var en hybrid mellem Windows og Mac.

Følgende guide syndes jeg virker skræmende godt til at få Ubuntu til at ligene XP http://ubuntu.online02.com/node/14

Der er klart ting som stadig viser det ikke er XP men det tror jeg også en garvet mac bruger vil kunne sige om de guides der er til at få Ubuntu til at ligne en Mac.

Jeg tror en af grundene til at så mange får deres Ubuntu til at ligene Mac er at Apple er oppe i tiden, der e også mange som viser hvordan man får Windows til at ligne Mac. Når den næste store ting lander er der sikkert mange der bruger det som et tema.

Støte foresten også lige på et par guides til at få XP til at ligne Ubuntu :D
http://blog.shankarganesh.com/2007/09/18/ubuntu-themes-for-windows-xp/

Jeg har søgt lidt på om der er Mac bruger der har fået deres OS til at ligne Windows eller Ubuntu, af hvad jeg kunne finde understøtter er Mac OS X ikke venlig over for ændring af udseendet, hvilket jo bekræfter min første kommentar.
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu = fattigsrøv Appel?

Indlæg af zob »

Nej den med ovenlysvinduer er faktisk fordi at Danmarks tredjerigeste familie (Familien Kann Rasmussen) er blevet rige på netop det produkt: http://www.velux.dk/

Så den analogi kan jeg ikke tage æren for.
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu = fattigsrøv Appel?

Indlæg af zob »

Der er også en nyere guide her: http://www.ubuntugeek.com/how-to-make-windows-7-look-like-ubuntu.html
Eller dette her: http://sites.google.com/site/greengnomeoe/

Hvis nogen skulle være interesserede...
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu = fattigsrøv Appel?

Indlæg af AJenbo »

P.s. er der andre der syndes musen i Windows Vista og 7 er kommet til at line Ubuntus utrolig meget?
Viborg
Indlæg: 186
Tilmeldt: 17. nov 2008, 14:30
Geografisk sted: Aars

Re: Ubuntu = fattigsrøv Appel?

Indlæg af Viborg »

Velux...okay.

Men med hensyn til lukkedehed, er Windows ikke også meget lukket med hensyn til koder?
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu = fattigsrøv Appel?

Indlæg af AJenbo »

Jo men Mac er lukket på mange andre måder. Hvor for skal man betale penge til Apple for at få lov til at lave et program til sin telefon, det har aldrig været et krav hos Microsoft. etc.
På den anden side har Apple været med til udvikling af blandt andet CUPS og Webkit, jeg har ikke lige styr på om MS har lavet æren for tilsvarene, kan dog nævne at de har tilføjet noget VM til Linux kernen, ud over det virker det som om det mest er standarder de er med til at arbejde på.
kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: Ubuntu = fattigrøvs Appel?

Indlæg af kent a »

Findes der en ubuntu til windows 7
Lubuntu 18.04 LTS
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu = fattigrøvs Appel?

Indlæg af AJenbo »

kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: Ubuntu = fattigrøvs Appel?

Indlæg af kent a »



Hov...

Det var godt nok omvendt jeg mente... altså windows 7 tema til ubuntu
Lubuntu 18.04 LTS
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu = fattigrøvs Appel?

Indlæg af AJenbo »

kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: Ubuntu = fattigrøvs Appel?

Indlæg af kent a »

Hvordan fjerner man tema så igen
Lubuntu 18.04 LTS