politibrutalitet i danmark.

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

politibrutalitet i danmark.

Indlæg af cmay »

seneste eksembel er denne her
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-36566834:d%C3%B8d-efter-slagsm%C3%A5l-i-arresten.html?rss

jeg har skrevet dette indlæg i lokal posten. mit første blev bortcencurete og artiklen om episoden blev fjernet.


6 minutter siden
fra carsten may
er lige politianmeldt af undertegned for mord.

dette er et tegn på vi er ved at udvikle et politistats /dikatur i danamrk og det vil jeg bekæmpe til min dødsdag.

jeg har defor lige politianmeldt denne episode og forventer hermed en del repressalier fra ordensmagten,.

MEN ytrings frihed og det enkle indicids mulighed for erbn retfærdig behandling uden tortur og muligheden for at aftjene en dom uden at blive myrdet af politet er en demokratisk kerneværdi.

jeg vil opfordre folket til at se på youtube nogen af de forskellige voldsorgier som jeres skattekroner financere og så se at gøre ngoet ved det. det rammer dig næste gang måske.


Jeg vil nu opforde jeg skatteydere til at overveje kraftigt om vi vil have et samfund hvor politi må myrde og overfalde folk ustraffet.

søg på dette emne og du vil finde at faktisk rammer det nogengange fredelige uskyldige folk også. dette kunne være dig og du får ikke oprejsning eller noget erstatnig bagefter. de lyver for at dække over hinanden og du kan se frem til årelang repressalier hvis du stikker for meget til dem. det ved jeg af erfaring.

helt ærligt folkens. det er nu vi skalæ sætte en stopper for det inden det eskalere. vi vil vel alle leve i et frit demokrati ikke et dikatur. et sådanne land har ikke de episoder som går ustraffet forbi men det ved vi allesammen at der er ikke nogen som bliver straffet her i den her sag. og vi ved alle hvad der i virkelighenden er sket.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: politibrutalitet i danmark.

Indlæg af Christian.Arvai »

Nu er overstående indlæg skrevet i et pænt sprog, så umiddelbart vil jeg da ikke mene at det skal fjernes her fra forum.

MEN hvis kommentarene kommer til at ligne de elendige debatter i Ekstrabladet (Nationen´s svar), som der ofte er efter sådanne emner, vil jeg tage det op med resten af redaktørteamet.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: politibrutalitet i danmark.

Indlæg af soundpartner »

jeg har set historien flere steder, og mener egentlig den er blæst ud af proportioner.
Hvis ordensmagten har set det nødvendigt at være 10 betjente om at pasificere knægten, så har han helt klart været ude af kontrol.

Jeg har i det københavnske natteliv flere gange set personer der med vilje kaster sig ind i dørkarme, væge, biler og lignende for bag efter at påråbe sig politivold og politibrutalitet.
Jeg har intet til overs for sådanne personer. Kommer ordensmagten så slapper man af og følger med. Er man uskyldig så skal dette nok komme frem og man bliver løsladt igen.

Nu er dette offtopic at tråden ligger i, men jeg frygter at diskussionen hurtigt får politisk karakter, eller ender med mudderkastning så jeg vil bede admin om at holde et vågent øje med tråden og lukke den så snart den går af sporet
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: politibrutalitet i danmark.

Indlæg af cmay »

det er heller ikke fordi jeg egentlæigt ønsker en debat. jeg vil bare gerne have at folk tænker over de ting som ligger under overfladen.. jeg har selv arbejdet for en del bedre forhold for psykiatriske patienter og de mærker meget ofte at politiet ikke er rustet til at behandle dem ordentligt. jeg har boet sammen med en person som har været udsat for totur da jeg var fjorten. de ting som omhandler at man løser ting uden brug af vold og reagere mod vold og totur mener jeg er noget som alle burde have i sig.

hvis det bliver en debat som ligger for grimt i ordvalg og således så luk endelig tråden. jeg ville bare lige gøre folk opmærksomme på det da jeg mener der ret vigtigt at tage stilling til uanset hvem og hvor man er i samfundet .
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: politibrutalitet i danmark.

Indlæg af Christian.Arvai »

soundpartner skrev:Nu er dette offtopic at tråden ligger i, men jeg frygter at diskussionen hurtigt får politisk karakter, eller ender med mudderkastning så jeg vil bede admin om at holde et vågent øje med tråden og lukke den så snart den går af sporet

Det er vi enige i, og jeg skal nok fange de andre i red-team og sige det videre.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
neglesaks
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. dec 2008, 02:51
IRC nickname: neglesaks
Geografisk sted: Helsingskør Kommune & Omegn

Re: politibrutalitet i danmark.

Indlæg af neglesaks »

Sidekommentar:

Har ikke sat mig ind i sagen, men at nogle politifolk måske har brugt for meget at deres magtbeføjelser gør ikke landet til et diktatur.
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Friends don't let friends do Windows.
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: politibrutalitet i danmark.

Indlæg af cmay »

Det g'r det når politiet aldrig bliver straffet for de ting. det er poltiets selv som skal vurder på deres egne og det er også distrikt psykiatrien selv som skal vurder sine egne og læger som sidder i patient klage nævnet og så videre. der er en grund til at jeg siger dette. som udgangs punkt i det øjeblik man selv oplever at systemet ikke fungere så begynder man at se med andre mere kritiske øjne på hvad der forgår under overfladen.

jeg skal lige huske at sige her at jeg er altså ustrafet og har ikke nogen kontakt til hverken psykatri eller til kriminelle miljøer men har som sagt opleved at bo sammen med en som er blevet udsat for tortur og i en alder som fjorten årig har jeg allerede dengang sat mig for at holde øje med hvad der egentligt forgår i danmarks skyggeside. og de ting forgår som jeg antyder.

der har lige været en sag hvor poltiet har mishandlet en udlænding på et arrest hus og det blev anmedlt af en betjents kollega.

der har været et par skyderier mod sindsyge her i min landsdel for nylig. som kunne være undgået bor tæt på koldning.

der har været en sag på dr fra cop15 hvor indsats leder opfordre til sådan set at give pressen en tur med staven.

det er bare få eksembler men der sker aldrig nogensinde noget med nogen betjenter uanset hvad de end gør.

derudover undersøger de selv de ting . jeg ved fra allerede seksten år siden at de ting sker hvor der så skrives noget andet i rapporten end hvad der egentligt er sket.

sidste år blev en som her fra vejle stilled sig imellem en ung fyr som blev slået ned og tævet (udlænding) dømt for at blande sig i politiets arbejde hvor han faktisk forhindre en i at udøve magtmisbrug. det ved jeg så ikke om det ikke er et tegn på at politiet må åbenbart alt de som de vil. uden straf.

der er to mindre anmeldeser af menneskeretigheds brud på eus tortur kommision fra danmark end der er fra tyrkiet sidst jeg checked sådan og jeg har selv snakket med et par af dem som også har en sag til at ligge derinde. som danmark ikke vil anderkende.

det synes jeg er skræmmende og vil gerne at folk lige husker at man skal ikke bare se til mens ting sker uden at stille sig et kritisk spørgsmål til nogle ting engang imellem. og man har pligt til at reagere sådan som man kan hvis noget er uretfærdigt. dog uden brug af vold· men det tager rigtigt lang tid at få medhold i noget som helst klagespørgsmål og de ting som ligger på tortur kommisonen er i nogle tilfælde blevet rettet danmark kritik for uden der sker noget ved det.

det er helt liv siden jeg var fjorten og altså over femogtyve år jeg har beskæftiget mig med de ting. og det er altså ikke noget som jeg lige ser her og nu og reagere mod fordi jeg bliver oprørt fordi jeg ikke troed de ting sker her til lands. jeg ved de gør og vil gerne have at så mange så muligt også husker at tænke over de ting engang imellem selv om det er meget ubehageligt.


jeg har set talrige youtubne videoer
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: politibrutalitet i danmark.

Indlæg af Christian.Arvai »

Efter en snak med andre i red-team, er det hermed besluttet at tråden lukkes.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing