kan ikke installere mere?
-
kan ikke installere mere?
Hej! Jeg er ny bruger af Ubuntu, og har mange problemer! Desværre! For Ubuntu er uden tvivl fedt! I bare kådhed over alt det gratis på software center begyndte jeg bare at installere simultant. Men det kan man åbenbart ikke? I hvertfald gik et eller andet galt, og nu kan jeg ikke installere før det "gamle" problem er løst? desværre kan jeg ikke huske hvad jeg alt havde gang i, men har forsøgt selv at finde en form for logfil over hændelser, men uden held. Bad luck for me. det betyder nok en en ny-installation igen igen. Ps. da jeg under disse omstændigheder med ustabilitet ikke helt kan slippe min vista, bliver jeg nødt til at køre de 2 systemer side by side i prøveversion. Netbook versionen klarede 4 timers drift på min one-note, så hang den i grub ved gentart, og kom ikke videre. Nu har jeg så taget ver. 10.04 til desktop på 2 bærbare her i huset, og det kører lidt bedre.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: kan ikke installere mere?
geninstallation er slet ikke nødvendigt. men vi skal finde frem til hvad der er af fejl.
det nemmeste er at hoppe i terminalen og give os outputtet af følgende komando heraf vil vi kunne se hvilke fejl der er og også hvordan de løses
det nemmeste er at hoppe i terminalen og give os outputtet af følgende komando
Kode: Vælg alt
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Når du installere fra softwarecenteret sætter den installationerne i kø, så det er ikke det at du har valgt at installere flere programmer der er skyld i fejlen.
-
Problemet har løst sig selv da jeg indtastede kode i terminal. Af sig selv kom en meddelelse om at system manglede 107 pakker. Hentede derefter opdateringer og nu kan jeg igen installere.
Tak!
Tak!