søger guide til opsetning af remote desktop i 7.10
-
ja som over kommer bare ikke vidre kan sagsten komme ind på min ajen desktop og styre den men ikke en anden er der en venlig pason der kan guide mig så ville jeg blive glad
-
har funet den her men kan ikke få den til at virke http://www.ubuntugeek.com/share-your-ub ... sktop.html går ud fra man skal skifte ip ud med den man skal ind på eller...
-
Jeg har rimelig godt styr på VNC og opsætningen af det. Men hvis du har fulgt den guide du paster så tror jeg problemet er at du mangler at sætte NAT op i din router/firewall.
Eller forsøger du lokalt over LAN?
Eller forsøger du lokalt over LAN?
-
ved jeg ikke er komet hjem nu men den computer jeg prøvet ved den ves jeg sate det dirate ind det der stå der med ip adr. så meler den fajl vis jeg sæter min ajen ind så kommer der lidt tekst men ikke mere
-
Kan du ikke prøve at beskrive dit setup?
Antal maskiner, operativ system, firewall, router om du prøver at bruge VNC over internettet eller ej osv.
Antal maskiner, operativ system, firewall, router om du prøver at bruge VNC over internettet eller ej osv.
-
kan godt prøve men har ikke så meget tjek på det , jeg trode at man bare skulle gå ind i det program der er under system der stå jo så et nanv der stå man skal sæte ind det har jeg så sat ind i terminalen men de 2 computer heder så det samme (skal måske lave nanvet om ) så den kan godt åne sin ajen men det er over nette den ene stå hjem ved mig selv og den anden stå ude ved mine bedsteforeldre på 65 var så jeg kunne hjælpe dem letter når der er ged i noget
-
Hm.. tja, jeg har aldrig rigtig helt fattet det der "navn" den skriver.
Brug IP adressen på maskinen i stedet for, og se om det virker. Bare skriv: 192.168.1.5 eller hvad det nu måtte være lokalt. Og hvis det er over Internettet så Internet adressen fx 193.88.44.22
Lokalt burde det virke, men over Internettet kræver det at porten er åben i routeren eller firewallen, hvis folk har sådan én.
Brug IP adressen på maskinen i stedet for, og se om det virker. Bare skriv: 192.168.1.5 eller hvad det nu måtte være lokalt. Og hvis det er over Internettet så Internet adressen fx 193.88.44.22
Lokalt burde det virke, men over Internettet kræver det at porten er åben i routeren eller firewallen, hvis folk har sådan én.