Det første år med linux

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Det første år med linux

Indlæg af kent a »

Så er det ca et år siden jeg instaleret Linux på vores hverdags computer..

Jeg må sige det har været med mange udfordninger, men med dobbelt så mange sejre...

Jeg havde ikke kunne ha gennemført det uden den super hjælp jeg har fået på dette forum..

Dette vil jeg gerne sige mange tak for...

Nu vil jeg læne mig tilbage og sige at jeg er blevet en passiv bruger af linux..

Jeg kigger nu indimellem her ind og ser om der er noget jeg kan hjælpe med, men desværre for mig er det som regl hard core nørd problemer som der er emner om eller er der kommet 10 svar på det jeg kunne evt ha svaret på..
Lubuntu 18.04 LTS
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Det første år med linux

Indlæg af AJenbo »

Det er godt at høre :)
Ja det er lidt ærgeligt at man ikke kan dele det op i lette og svære spørgsmål, så det var lidt letter for alle at hjælpe.
kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: Det første år med linux

Indlæg af kent a »

Ja det kunne være godt hvis det kunne deles op...

Man føler at man har nasset en helt masse på i andre uden at kunne give noget igen...
Lubuntu 18.04 LTS
laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Det første år med linux

Indlæg af laoshi »

kent a skrev:Ja det kunne være godt hvis det kunne deles op...

Man føler at man har nasset en helt masse på i andre uden at kunne give noget igen...


Det behøver du overhovedet ikke at føle! Der var engang et ideal for et solidarisk samfund, som hed at man skal yde efter evne og nyde efter behov. Det er der vel ikke noget i vejen for at praktisere i det små. Og det ligger meget i tråd med ånden i Ubuntu - så du skal ikke have det dårligt over at komme med dine spørgsmål og problemer. Og hjælper du hvor du kan, så er det rigelig tilbageydelse.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
Jønse

Re: Det første år med linux

Indlæg af Jønse »

Ja, uden dette super gode forum havde jeg nok opgivet for flere år siden, men selv uden problemer lærer man meget ved at følge de forskellige tråde. Jo mere man vænner sig til Ubuntu jo bedre synes man om det. :D :D
kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: Det første år med linux

Indlæg af kent a »

Så vil jeg forsætte med at stille dumme spørgs...
Lubuntu 18.04 LTS
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Det første år med linux

Indlæg af AJenbo »

Fyr endelig løs, man lære også en masse ved at svare på spørgsmål, ikke mindst om menneskerne der bruger Ubuntu :)
Brugeravatar
Claus M
Indlæg: 360
Tilmeldt: 1. sep 2010, 21:20
IRC nickname: Claus M
Geografisk sted: Karlslunde

Re: Det første år med linux

Indlæg af Claus M »

kent a skrev:
Jeg kigger nu indimellem her ind og ser om der er noget jeg kan hjælpe med, men desværre for mig er det som regl hard core nørd problemer som der er emner om eller er der kommet 10 svar på det jeg kunne evt ha svaret på..



Helt enig. Jeg er selv ret ny bruger af Ubuntu (begyndte 1. oktober 2010)
- man må lige kigge ind i Forum engang i mellem og se om der er noget man kan hjælpe med (har selv fået en del hjælp).

Det er en del af Ubuntu.

I øvrigt bliver man konstant klogere af at læse og følge med i forummet - både teknisk og mht. hvad der sker omkring Linux/Ubuntu.


Og måske er der andet end teknik man kan hjælpe med:
at oplyse andre om alternativet til OS X og Windows hos dem som er interesseret idet - og på den måde gøre gruppen af Ubuntu brugere større er også et bidrag, som jeg ser det.

Men at oplyse andre er vist en opgave som går helt af sig selv, når man først er blevet Ubuntubruger.
Ubuntu gives you more windows of opportunities

Xubuntu 22.04 på Lenovo T530 (fra 2012)
Raspberry Pi Desktop (Debian 32 bit) på Medion Akoya (fra 2006)
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Det første år med linux

Indlæg af AJenbo »

Claus M skrev:at oplyse andre om alternativet til OS X og Windows hos dem som er interesseret idet - og på den måde gøre gruppen af Ubuntu brugere større er også et bidrag, som jeg ser det.

Det er faktisk at arbejde på at løse Bug 1 så det er helt bestemt at bidrage, når Bug 1 efterhånden bliver løst kommer det også til at ske en masse hvor der kommer mere software og flere drivere så det er nok noget af det bedste man kan gøre for Ubuntu.
Brugeravatar
Claus M
Indlæg: 360
Tilmeldt: 1. sep 2010, 21:20
IRC nickname: Claus M
Geografisk sted: Karlslunde

Re: Det første år med linux

Indlæg af Claus M »

AJenbo skrev:
Claus M skrev:at oplyse andre om alternativet til OS X og Windows hos dem som er interesseret idet - og på den måde gøre gruppen af Ubuntu brugere større er også et bidrag, som jeg ser det.

Det er faktisk at arbejde på at løse Bug 1 så det er helt bestemt at bidrage, når Bug 1 efterhånden bliver løst kommer det også til at ske en masse hvor der kommer mere software og flere drivere så det er nok noget af det bedste man kan gøre for Ubuntu.



Ja - og det nytter at arbejde for det selv om der er et stykke vej endnu

Mht. Open Source generelt (og til alle platforme) er der jo allerede en masse programmer. Selv har jeg haft en del glæde af især GIMP og selvfølgelig Firefox - og mange andre
Ubuntu gives you more windows of opportunities

Xubuntu 22.04 på Lenovo T530 (fra 2012)
Raspberry Pi Desktop (Debian 32 bit) på Medion Akoya (fra 2006)
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Det første år med linux

Indlæg af AJenbo »

Claus M skrev:Mht. Open Source generelt (og til alle platforme) er der jo allerede en masse programmer. Selv har jeg haft en del glæde af især GIMP og selvfølgelig Firefox - og mange andre

Ja, jeg tror dog ikke vi ville tage skade af at få PhotoShop og de tunge spil udgivelser med i softwarecenteret :)
Brugeravatar
Claus M
Indlæg: 360
Tilmeldt: 1. sep 2010, 21:20
IRC nickname: Claus M
Geografisk sted: Karlslunde

Re: Det første år med linux

Indlæg af Claus M »

AJenbo skrev:
Claus M skrev:Mht. Open Source generelt (og til alle platforme) er der jo allerede en masse programmer. Selv har jeg haft en del glæde af især GIMP og selvfølgelig Firefox - og mange andre

Ja, jeg tror dog ikke vi ville tage skade af at få PhotoShop og de tunge spil udgivelser med i softwarecenteret :)



Det er nok helt rigtigt - jfr. tråden hvor der var denne her fra Adobe "Skal Creative Suite laves til Linux": http://getsatisfaction.com/adobe/topics/produce_creative_suite_for_linux
Ubuntu gives you more windows of opportunities

Xubuntu 22.04 på Lenovo T530 (fra 2012)
Raspberry Pi Desktop (Debian 32 bit) på Medion Akoya (fra 2006)
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Det første år med linux

Indlæg af AJenbo »

Meget imponerende at den næsten er nået på på 10.000 stemmer.