Hej
kan Ubuntu få virus? og hvis det kan hvilket antivirus program skal jeg så bruge?
jeg har læst lidt om det på engelsk, men ved ikke helt om jeg har forstået det rigtigt.
Håber nogen kan hjælpe:)
Virusser?
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
Re: Virusser?
En virus på en computer er jo mange ting, ligesom med mennesker.
Som udgangspunkt har du ikke brug for antivirus, malware-beskyttelse og defragmentering under Linux, deriblandt Ubuntu
Eneste relevante undtagelse er hvis din Linux-computer er på et netværk hvor der er risiko for virus, så vil man typisk installerer antivirus for at undgå at sprede virus yderligere (altså ikke for at beskytte Linux, men netværket).
Hilsen Nicky
Som udgangspunkt har du ikke brug for antivirus, malware-beskyttelse og defragmentering under Linux, deriblandt Ubuntu
Eneste relevante undtagelse er hvis din Linux-computer er på et netværk hvor der er risiko for virus, så vil man typisk installerer antivirus for at undgå at sprede virus yderligere (altså ikke for at beskytte Linux, men netværket).
Hilsen Nicky
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Virusser?
TitanusEramius skrev:Eneste relevante undtagelse er hvis din Linux-computer er på et netværk hvor der er risiko for virus, så vil man typisk installerer antivirus for at undgå at sprede virus yderligere (altså ikke for at beskytte Linux, men netværket).
Ja, det vil sige man har et netværk hvor der er en linux maskine der står som dør vogter på netværket og sørge for virusserne ikke kommer ind til ens windows maskiner.